Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Fototävling 2009 - Religiösa Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21432)

Kalimera 2009-12-02 07:43

Fototävling 2009 - Religiösa Grekland

Nu är den sista kategorin publicerad. 160 bilder med en och annan präst, kyrka och kors finns att välja mellan. :)

Länk till bilderna finns på Kalimeras förstasida, och här.

Sista dag att rösta är den 8 december.

Må bästa bild vinna. klapp_klap

Hjalta99 2009-12-02 10:16

Sv: Fototävling 2009 - Religiösa Grekland

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 187420)
Nu är den sista kategorin publicerad. 160 bilder med en och annan präst, kyrka och kors finns att välja mellan. :)

Länk till bilderna finns på Kalimeras förstasida, och här.

Sista dag att rösta är den 8 december.

Må bästa bild vinna. klapp_klap

Japp, nu är det gjort! Definitivt den enklaste kategorien att rösta på! Många fina bilder är det, men det var framförallt fem st som "stack ut". Efter mer tittande och funderande så blev det i alla fall tre som jag tyckte om. Nu är det bara att vänta på att röstningen ska bli klar så vi får se vilka som vunnit i respektive kategori. "Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge...!"

/Eva

Lissi 2009-12-02 12:08

Jag blev alldeles varm och LUGN efter titten. Vilken häftig kategori och vilka fantastiska bilder! Tre favoriter direkt vid första titten.....men jag måste allt kika några gånger till för att inte missa någon pärla.

Lissi

Riitta 2009-12-02 14:53

Här var det mycket fint:) Har hittat mina favoriter, men kunde ha röstat på flera till:rolleyes:

Vissa ställen var välfotograferade:D Det var roligt och se många bilder där man har varit själv på:)

Riittabye_bye

FrazzeTiger2 2009-12-02 16:57

Denna kategori trodde jag skulle bli lättast men icke. Efter en första titt har jag 10 talet kandidater. Borde ha hittat 3 favoriter framåt kvällen.

Ska bli extra roligt i år att se fram emot resultatet för allt då man varit med i samtliga kategorier! =)

Det är ju inte så att man längtar mindre till Grekland efter det här!! ;-)

// Annette

karinafp 2009-12-02 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta
Vissa ställen var välfotograferade:D

Haha, ja, det är till och med så att jag inte är helt säker på vilken bild som är min... flabb_flab så jag röstade på något helt annat, för att inte riskera att ta fel. :D

Karin

Lissi 2009-12-02 18:41

Nu har jag röstat. 3 helt olika tolkningar av det religiösa Grekland. Vinnarbilden tror jag att jag röstat på;)

Lissi

Riitta 2009-12-02 18:43

Jag röstade också på 3 olika "sorter":)

Riittabye_bye

karinafp 2009-12-02 20:04

Jag är övertygad om att jag vet vilken bild som vinner. Men jag röstade inte på den... Ang_elx

Karin
motvalls

inkfish 2009-12-02 20:06

Jag har också en stark känsla för vilken som kommer att vinna - fast själv röstar jag nog inte på den.

Mycket kyrkor blire:oflabb_flab

Goliat 2009-12-02 22:38

Det här var den svåraste kategorin tycker jag. Det var många bilder som var värda en röst. Efter en kritisk granskning återstod 3 st. Jag önskar dessa bilder lycka till.

Göran (som är ganska nöjd med sina egna bidrag, som enligt mig håller en hyfsad klass när alla bilder granskats)

Lucky 2009-12-03 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av Goliat (Inlägg 187488)
Det här var den svåraste kategorin tycker jag.

Ja, håller med dig. Trodde inte att det kunde bli svårare efter Mitt Grekland, men fel hade jag. :rolleyes:

Fotona jag valde var oxa 3 "olika" typer, kan avsloja att det blev inga gravar.......

BOKA 2009-12-06 13:42

Nu var det röstat och klart i den här kategorin också, blev inga gravar här heller. Däremot så blev valen tre olika bildkategorier.
Så nu är det bara att med spänning se fram emot publiceringen av vinnarbilderna och se om någon/några röstat på "egna" bilder.
_B-anana

Monica P 2009-12-06 14:06

Å, såna fina bilder! Svårt att bestämma sig för någon särskild.
Det som har blivit klart för mig mer och mer , nu när jag bor här, att religionen är oerhört integrerad i vardagslivet här. Hela tiden påminns man genom alla kyrkor, ikoner och präster som finns -överallt-. Ideligen är det helgondagar och andra begivenheter.
-Det är också en känska av folklighet och närhet, självklarhet i umgänget med kyrkan ocH dess representanter.

Man kan se detta negativt också, givetvis. Det diskuteras en hel del om att skolor och andra officiella ställen ska ta bort kors och helgonbilder. Kyrkans förmögenhet och relativa skattefrihet irriterar många, liksom att prästerskapet ska vara med precis överallt.

Jag håller mig neutral. Men faktiskt tyckte jag att det var fint häromveckan, när min man låg på sjukhuset, att en präst gick runt på salarna på och frågade om vi ville ha förbön.

Hjalta99 2009-12-06 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 187696)
Jag håller mig neutral. Men faktiskt tyckte jag att det var fint häromveckan, när min man låg på sjukhuset, att en präst gick runt på salarna på och frågade om vi ville ha förbön.

Hej Monica,
Jag hoppas allt är bra med S!

Många adventskramar till er båda!

/Eva

Netwolf 2009-12-06 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 187696)
liksom att prästerskapet ska vara med precis överallt.

Ja, det är underligt. När jag skulle ragga rum på Donoussa i somras, så träffa jag prästen på tre av fyra ställen. Förstod aldrig riktigt varför. flabb_flab

/Netwolf

Monica P 2009-12-07 07:42

Tack, Eva!
Synd att jag inte hade kamera den gången jag såg detta: en gammal lastbil fulllastad med höbalar. Baktill satt tre nunnor och tokskrattade och sparkade med benen!

Kalimera 2009-12-08 08:26

Idag är sista dagen att rösta. Missa inte!

Goliat 2009-12-08 10:08

Oj! Då är det kanske nära till resultatdags!

(Inte för att jag tror att jag finns med bland finalisterna :p )

Göran

Lissi 2009-12-08 11:58

Det är alltid lika kul att se om de bilder man röstat på finns bland topp 10!
Tänk förra året fanns en bild med bland de tio bästa som jag inte ens kom ihåg att jag sett bland alla bilderna:o:o
Det är ju många bilder att plöja igenom.....
Jag säger LYCKA TILL till alla deltagare!!!

Lissi

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.