Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Sisu radio Göteborg i morgon (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=15281)

Riitta 2008-06-23 19:16

Sisu radio Göteborg i morgon

Om någon är intresserad och kan Finska så kan ni lyssna på Sisuradio, Göteborg i morgon kväll. Tror det blir runt 18:rolleyes: Då berättar en finsk dam om sitt intresse för Grekland och speciellt Kalymnos och lite annat smått och gott. Om kalimera berättar hon visst också och spelar en av sina älsklingslåtarAng_elx:D (Parios)
Det går visst och lyssna på nätet också har jag hört:rolleyes:
En Kalimeramedlem har varit reporter:cool: Det blir inte så långt program. Bara 6-7 minuter:)

Riittabye_bye

Hellen 2008-06-23 19:31

Sv: Sisu radio Göteborg i morgon

Riitta, frilansar ju som journalist på dina resor, inte undra på att du åker så ofta:D
// Helén

Riitta 2008-06-23 19:34

Inte jag som är journalisten, fast kanske man skulle bliAng_elx;)

Riittabye_bye

Elisabet 2008-06-23 19:37

Det måste väl vara du som är den finska damen!!!

Riitta 2008-06-23 19:42

Tror du det:eek::D
Du får väl googla så får du höra. Det skall visst vara kvar en månad på nätet:eek:

Riittabye_bye

Ivi 2008-06-25 13:38

Har lyssnat på dig i dag, Riitta! Du skötte dig alldeles utmärkt, så du vågar nog lyssna på programmet själv också :D
Och det var så fint med Parios avslutning med Kokkino garifalo, bra val!

Ivi

Outi 2008-06-25 18:34

Hej!
Försökte lyssna på dig Riitta, men jag lyckas inte hitta just den ljudfilen. Jag har klickat på den filen där du pratar en liten stund, ca 1 minut eller så, men var finns resten?

Utelias Outi

Riitta 2008-06-25 19:22

Ja säg det Outi:)Jag lyckas inte få fram något ljud över huvudtagetAng_elx
Fast det har jag inte lyckats på flera månader på min dator:mad:
Brukade lyssna på Grekiska radiokanaler,men dom hörs inte längre i min dator:( Och det verkar ju som dom svenska inte hörs hellerAng_elx

Riittabye_bye

Ivi 2008-06-25 19:25

Men så trist, Riitta! :( Ska kolla en gång till hur jag gjorde...kanske Outi kan lyssna på dig i alla fall eftersom hon lyckades "halvvägs" åtminstone.

Ivi

Riitta 2008-06-25 19:32

Jag vet ju vad jag pratade om,så jag behöver ju inte lyssna:);)

Riittabye_bye

Ivi 2008-06-25 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Outi (Inlägg 135710)
Hej!
Försökte lyssna på dig Riitta, men jag lyckas inte hitta just den ljudfilen. Jag har klickat på den filen där du pratar en liten stund, ca 1 minut eller så, men var finns resten?

Utelias Outi

Hela programmet är ca 50 min långt, men du kan välja "nästa" med knapparna. Då blir det drygt 5 min med nyheter+väder, och därefter är det äntligen dags för Riitta! Att hon sedan berättar bl.a. att hon har hittat kalimera-vänner ända från Luleå tyckte jag var extra sympatiskt Ang_elx

Ivi

Ivi 2008-06-25 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 135728)
Jag vet ju vad jag pratade om,så jag behöver ju inte lyssna:);)

Riittabye_bye

Menar du verkligen att du kommer ihåg vad du har pratat om?!:eek: Jag intervjuades i lokalradion här i Luleå på 80-talet angående hemspråksundervisning. Jag var så nervös så jag hade faktiskt ingen aaaning om vad jag hade svarat på frågorna :D

Ivi

Outi 2008-06-25 22:36

Tack Ivi! Nu lyckades jag till sist med sändningen. Jag fattade inte att det fanns en forstättning efter de första 30 min...
Det var ett trevligt litet reportage, jag fick en enorm längtan till Grekland - tur att det bär av snart!

Hälsningar,
Outi

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11.