![]() |
Hur varma kläder behövs?
Vi åker till Kykladerna den 24/5 och stannar i två veckor. Funderar nu vad för slags kläder vi ska packa. Borde det inte räcka m en tjockare tröja. Inte kan man väl behöva ta med jacka? Vad har ni för erfarenheter av väder och klädval vid den här tiden?
|
Sv: Hur varma kläder behövs?
Hej!
Vi åker till Thassos 18/5. Jag tänker ta med en tunn vindjacka och tröja. Tycker det är svårt att packa rätt. Jag får alltid med mig massa onödigt. Nu ska jag dessutom packa till två småttingar.... Vill klara oss på två väskor + handbagage |
En vindjacka kan nog komma till användning den tiden på året. Vi upplevde en kall kväll i mitten av juni på Naxos förra året. Då längtade jag riktigt mycket efter min mysiga fleceetröja, som jag lämnat hemma... snyft_drop
|
Vindjacka fleecetröja och långbyxor behövs i Cykladerna i slutet av maj. Även en bit in i juni använde jag min vindjacka nästan alla kvällar på Folegandros.
Eva |
Du kan nog räkna med svensk sommar, typ 20-25 grader på dagarna. Förra året var jag på Amorgos vid den här tiden (tyvärr var det ju just då varmare hemma i Sverige..) och det kan blåsa en hel del. På kvällarna är definitivt långbyxor och en vindjacka bra att ha!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:23. |