![]() |
IKEA
Vet någon när Ikea öppnar i Ioannina?flabb_flab
|
Sv: IKEA
Bra fråga..:p Det har jag undrat över länge nu.
Ringde faktiskt till IKEA idag men fick ingen hjälp där...bara telefonnr till Aten. Har hört av bekanta i Ioannina nyss att bygget av "shoppingcentrat" i alla fall har påbörjats och skulle ev. vara klart till oktober. Om sen IKEA öppnar samtidigt låter jag vara osagt...eftersom ingen visste det. Skulle vara kul om nån visste..... |
Okej får försöka ringa lite folk som bor där nere, de vet säkert =)
|
Citat:
Någon som visste nåt om när IKEA utanför Ioannina skulle vara klart?? |
Citat:
/Sven |
Citat:
Undrar om "Dezzo" fick nån bättre info från sina lokala kontakter....eller var det knut på telefonledningen....hmmm??;) |
Citat:
// Helén-nyfiken |
Citat:
Däremot 23 nya butiker i 10 olika länder...Kina,Frankrike,Tyskland,Italien,Japan,Spanien England och USA...bl.a Var är Grekland och Ioannina som lokalbefolkningen pratat om i flera år nu..hmm? Superhemligt kanske...eller så har det att göra med att det ska gå under "franchising"som i Aten och Thessaloniki och kanske inte "räknas"...eller...?flabb_flab Nån som kan räta ut alla mina ???? tro...tacksam i så fall. |
According to many sources (bellow is a small part from the ioannina newspaper "proinos logos" ) the IKEA of Ioannina is a fact.
Its a total investment of 70 (!) million euro (114 stores). The area where the new IKEA store will be built is in the region of Agios Dimitrios. (Municipality of Agios Dimitrios, south of the city of Ioannina) IKEA stores in Greece, Bulgaria and Cyprus are operated from FOURLIS Group of companies. Citat:
Citat:
|
Att: Kratylos
Efcharistå poli för ditt svar. Förskökte skicka ett meddelande till dig med detta resultat: Följande fel inträffade när detta meddelande skickades: Kratylos has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space. |
Anytime Rinaki, i had a full messagebox , i erased some and its ok now. :)
So it seems like that in 2009 the region of epirus will have a brand new big IKEA store! |
Citat:
Citat:
Jag tänkte när vi ändå var inne på ämnet närmast på nyetableringar i Sverige. // Helén |
Citat:
|
Citat:
/Sven |
Off topic!
Tja! när nu Ikea är på tapeten så passar jag på att kasta in en fråga om varuhuset i Athen. Då vi har några timmar att slå ihjäl innan planet går till Ikaria så har sambon planer på ett besök, till frågan. Någon som vet hur förbindelsen Flygplatsen -> Varuhuset ser ut kollektivt? Jag misstänker att en taxichaffis som väntar på en styrning till "stan" blir måttligt glad över att köra Ang_elx, för ett gäng år sedan försökte vi ta en taxi lokalt i Pireaus men alla skulle ha fullpröjs som om vi åkt till Athen __D |
Citat:
//Zanét bye_bye |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|