Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Flynordic blir Norwegian!! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=13443)

Arne 2008-03-13 15:10

Flynordic blir Norwegian!!

FLYNORDIC BLIR NORWEGIAN

http://www.norwegian.no/graphics/nyh...008/kjos_s.gifLåt mig presentera Sveriges nya flygbolag - Norwegian. Sen tidigare känner du oss som FlyNordic här i Sverige, men nu tar vi steget fullt ut och blir Norwegian även här. Jag hoppas att du som kund ska uppskatta den vision som gjort oss så framgångsrika på hemmaplan –
”Alla ska ha råd att flyga”.
Vi flyger direkt till och från huvudflygplatser till närmare 80 destinationer och idag är vi Skandinaviens största lågprisflyg med över sex miljoner resenärer varje år. I framtiden kommer du att uppleva ännu enklare beställningar, enklare incheckning och ombordstigning, samt möjlighet att ta med mer handbagage på resan, och alltid låga priser.
Som stort flygbolag har vi ett stort ansvar, för dig som passagerare men också för miljön. Därför håller vi just nu på att byta ut vår flygplansflotta till Boeing 737-800. De har bättre komfort och lägre bullernivå än de gamla planen. De drar också mindre bränsle, vilket är positivt för både biljettpriset och miljön. Jag är stolt och glad över att vi nu lanserar Norwegian fullt ut i Sverige och min förhoppning är att, vi här precis som i Norge, ska sätta en ny standard för vad lågprisflyg är.
Välkommen ombord!
Bjorn Kjos
VD - Norwegian

Källa: Flynordics infoblad

Arne

laero 2008-03-13 15:18

Sv: Flynordic blir Norwegian!!

Du som har koll på detta Arne,
Ger detta oss några nya/billigare/bättre möjligheter att ta oss till Grekland från Sverige ?
:rolleyes:

Lars

Arne 2008-03-13 15:29

Ja, rimligtvis!! Norwegian opererar ju på dryga 80 destinationer.
Detta borde öppna diagonalerna för ett rikt utbud avseende destinationer
till greköarna.

Jag får återkomma i ärendet framöver.

Arne

Frappe 2008-03-13 16:04

Iofs inget nytt Fly Nordic har ju ägts av Norwegian sedan förra sommaren, skillnaden blir vell nu att man byter namnet här. Och att man kommer nog nyttja sina flyg lite mer, dock undrar jag hur det blir med Fly Nordics samarbete med Sterling? Dessa två har ju samarbetat under en tid och framförallt på flygningarna till Köpenhamn! Vi får vell se!

Camilla

clarafina 2008-03-13 16:35

Vi ska åka med Norwegian till Aten från rygge i juni ,,för oss blir det 7 mil längre att åka till flygplatsen men ett riktigt fyndpris:7700 kr för två vuxna och tre barn.

Mikke 2008-03-13 16:54

..jag spanade också på Rygge-Athen, men lite tidigare (april) och som jag minns så startade den pillätten(enkel) på ca 350: SEK eller i det häradet....När jag sen äntligen bestämde mej efter ett par tre vekker så kostade samma pilätt ca 700 SEK....så det kostar på att vara en seg gubbe... :D

laero 2008-03-13 17:23

Ursäkta en okunnig,
vad är / var ligger Rygge ?

Ingegerd_Lasse 2008-03-13 17:47

Hej! Sonen tjänade 1200 kr på att boka med Norwegian istället för FlyNordic, när han bokade 2 biljetter Arlanda-Paris nu i vår. Prisskillnaden gäller exakt samma plan och tidpunkt. Märkligt men positivt för honom.flabb_flab
Ingegerd

Ingegerd_Lasse 2008-03-13 17:55

Rygge ligger vid Moss, söder om Oslo. Lite närmare för oss i Karlstad än Arlanda, 21,3 mil ska det vara.

Hellen 2008-03-13 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 120216)
Ursäkta en okunnig,
vad är / var ligger Rygge ?

Rygge flygplats ligger i Norge, mellan Fredrikstad och Moss
// Helén

laero 2008-03-13 18:08

Jasså ligger den där !
kan ju vara användbar för oss västsvenskar.

Hellen 2008-03-13 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 120229)
Jasså ligger den där !
kan ju vara användbar för oss västsvenskar.

Om vägen till Norge inte varit så dålig, jag siktar hellre på Köpenhamn, men det är bra om vi sprider ut ossflabb_flab
// Helén

Sören 2008-03-13 18:21

Hoppas att dom kan flyga från Skavsta till Chania. Snåla Ryan Air kan väl inte tänka sig det. ELLER???
Hälsningar Bengt._B-anana

Elisabet 2008-03-13 21:45

Fler som byter namn

Från Vings hemsida:

MyTravel blir Thomas Cook

Fr.o.m. 9 maj heter vårt flygbolag Thomas Cook Airlines.
Nytt namn, ny logotype - men samma goda service som tidigare.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41.