Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   FLYGPLANSKAPNING! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=10648)

PO 2007-07-12 11:44

FLYGPLANSKAPNING!

Se de skakande bilderna här!

//PO

Lissi 2007-07-12 12:09

Sv: FLYGPLANSKAPNING!

Detta är för mig helt oförståeligt att något sådant görs!! Riktigt riktigt dålig och osmaklig!
Detta är MIN åsikt alltså, andra tycker säkert det är jättekul...
Ingen kritik mot Dig PO, men USCH!!!!:mad::mad::(

Lissi

Cecilia 2007-07-12 12:09

Hehe!

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Jag tyckte faktiskt att det var lite kul ....

Lisbeth K 2007-07-12 12:12

Tack för den PO!
Gör dagen lite roligare! (Lättare med ett leende på läpparna i det här EVIGA regn!)bye_bye

MonkanS 2007-07-12 12:30

Den var ju riktigt kul ju.. flabb_flab :D

PO 2007-07-12 12:45

Jo jag misstänkte nog att några skulle misstycka, särskillt flygande personal men så är det med roliga historier, de tenderar alltid att gå ut över någon. Jag skrattade mig i alla fall ½-fördärvad.

//PO bye_bye

Lissi 2007-07-12 12:50

Jo jag kan också tycka att likheterna med "flygvärdinneinstruktionerna "på flyget kan vara träffande, men när det är så mycket terror i världen och detta med kapningar alltid ligger på lur nånstans i bakhuvudet när man flyger så känns det ändå osmakligt!

Det är ämnet för skämtet jag inte gillar...

PO 2007-07-12 12:57

Jag köper din åsikt helt.

Fundering: Om man inte kan skojja om eländet har väl terroristerna vunnit en poäng?

//PO bye_bye

babsan 2007-07-12 13:02

Usch, nu blev jag påmind om vad som hände när jag åkte hem från Santorini i maj iår.

Det var när jag hade kommit på planet och precis satt mej, så satt det en kille några rader framför oss och pratade i mobilen. Flygvärdinnan gick fram till honom och sa på engelska att han måste sluta prata och stänga av den.
Det gick en liten stund, så kom 2 kompisar till honom på planet och de satte sej snett framför oss. Killen med mobilen flyttade sej dit också. Det fanns ca 30 - 40 tomma platser. Det gick en stund till, så ropade kaptenen ut, att vi kommer inte att starta utsatt tid, för passagerarantalet stämmer inte och det var något med resväskorna.
Rätt som det är står flygvärdinnorna och kaptenen och pratar med de här 3. Ingen förstår något, så de fick få dit en grek inifrån terminalen. Under tiden ropade flygvärdinnan ut om det fanns några ombord, som inte skulle till Göteborg.
Det kom en grek och det var 1 av de här 3 som kunde grekiska. De här 3 var araber. De fick fram pass och papper och flygvärdinnorna började springa med det.
Till slut lyfte planet i alla fall. Med de här ombord. De satt bara rätt upp och ned. Pratade inte med varandra, utan satt bara och stirrade rakt fram.
Min väninna var livrädd och sa att något kommer att hända.
Det var lungt änna tills vi kom in över Skåne och planet började sakterliga sänka sej. Då plötsligt börja de prata med varandra. Började rota i fickor och då tänkte jag att nu kommer det att ske.. Då blev faktiskt jag också jätterädd. Liksom hon som satt bredvid, min väninna.
Vi fick i alla fall landat till slut. Då satte den ena av den på telefonen med en gång. Han som satt ytterst reste på sej. Han i mitten stoppade något mellan bordet och stolsryggen. Vi tänkte att nu kommer planet att explodera. En signal mellan telefonen och det bakom bordet.....
Trodde aldrig att jag skulle komma ur planet, där jag stod mellan De här. Eftersom jag bara har flygstol, så blir man ju hamnad på de bakersta platserna.
När kön i alla fall till slut började röra sej och vi nästan var av planet, så stod där en hög med poliser och tog dem.
Väninnan sa till dem , att de skulle kolla igenom platserna och bakom borden, där de satt.

Jag har tänkt på att hur har de kommit på planet. Men det landade ett plan från Aten strax innan bussen körde ut oss till planet. Jag skulle tro att de bara gick från det planet och till vårat. Sen så ringde han den första till de andra och sa att det är fritt fram.

Barbro :)

inkfish 2007-07-12 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av PO (Inlägg 97963)
Jag köper din åsikt helt.

Mycket snyggt jobbathttp://www.bukefalos.com/f/images/smilies/bow.gif!

Det där är MYCKET bättre än "DU HAR INGEN HUMOR" som så lätt dyker upp i såna här sammanhang.

Olika människor har olika humor, bara.

Lissi 2007-07-12 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av PO (Inlägg 97963)
Fundering: Om man inte kan skojja om eländet har väl terroristerna vunnit en poäng?

//PO bye_bye

Visst, DÄR håller jag med DIG;)

Barbro: SÅ otäck resa ni hade..Det är väl detta som alltid spökar när man flyger....Jag har varit med om en gång att alla fick lämna planet efter ombordstigning och gå av och peka ut sitt eget bagage...det stämde inte med incheckning mm När alla gjort detta så fanns EN väska kvar som ingen ville kännas vid!...Sent omsider kom vi iväg, utan denna väska ombord men det var ingen trevlig resa....

Nä det är mindre och mindre kul att flyga!

Lissi

Elisabet 2007-07-12 13:13

Jag är igen motto-människa (och ingen favvo-människa heller) men om jag hade haft ett livsmotto så skulle det vara:

"det finns inget som är så allvarligt att det inte går att skämta om,
det finns inget som är så skojigt att det inte går att vara allvarlig om"

Hellen 2007-07-12 13:20

PO- Min första reaktion var, nej, men stackars människor, läste inte rubriken innan jag startade filmen, i slutet drog jag dock lite på smilbanden, men nåot gjorde att det riktiga skrattet fastnade någonstans på vägen, kanske har jag min kommande resa för nära inpå och jag är livrädd för flygkapningar.

Hu, Barbro vilken skräckresa, det är nog det värsta jag kan tänka mig skulle kunna inträffa under en flygning, att planet blir kapat. Är det inte underligt att de tre fick flyga med till Sverige?
// Helén

babsan 2007-07-12 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 97972)
Är det inte underligt att de tre fick flyga med till Sverige?
// Helén

Jovisst, det tycker jag med. Jag sa till väninnan när vi startade, att de har ju rett ut det här nu och att allt är okej. Vi skulle ju inte ha startat annars :eek:.

Barbro, som om en dryg månad ska upp i luften igen :o

Millie 2007-07-12 23:39

Ha ha den var bra!klapp_klap
Lite humor måste man ha annars skulle livet bara bli såååå tråååkigt!_B-anana

//Kerstin

Eva L 2007-07-13 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av babsan (Inlägg 97964)
Usch, nu blev jag påmind om vad som hände när jag åkte hem från Santorini i maj iår.

Till slut lyfte planet i alla fall. Med de här ombord. De satt bara rätt upp och ned. Pratade inte med varandra, utan satt bara och stirrade rakt fram.
Min väninna var livrädd och sa att något kommer att hända.

Trodde aldrig att jag skulle komma ur planet, där jag stod mellan De här. Eftersom jag bara har flygstol, så blir man ju hamnad på de bakersta platserna.
När kön i alla fall till slut började röra sej och vi nästan var av planet, så stod där en hög med poliser och tog dem.

Barbro :)

Kanske några som försökte komma till friheten i vårt land. Stackars människor vad hemskt det ska vara att möta all denna fientlighet och rädsla. Vi får vara glada att vi kan röra oss relativt fritt i världen utan att bli mötta av ett polisuppbåd.

Eva
Amnesty har nu en kampanj som de reser runt i Sverige med som handlar om terrorismbekämpningen i världen

Lissi 2007-07-13 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Millie (Inlägg 98111)
Ha ha den var bra!klapp_klap
Lite humor måste man ha annars skulle livet bara bli såååå tråååkigt!_B-anana

//Kerstin

De som inte tycker att just DETTA var särskilt kul saknar säkerligen inte humor..Det är nog att dra förhastade slutsatser;) Även om man har humor måste man ju inte gilla allt!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:45.