Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Folegandros (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Folegandros (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36414)

gracia 2014-06-28 10:14

Folegandros
 
Vi vurderer å dra til Folegandros 9/11 - 21 juli. I utgangspunktet skulle vi til Tilos og Chalki - men vi må ta en kortere reise enn planlagt og vurderer derfor Folegandros. Lønner det seg i denne perioden å bestille hotel i forveien? Om vi gjør det, og under oppholdet finner ut at vi vil besøke en annen øy, bruker det å være greit for hoteleier at vi ikke blir så lenge som antatt? - Dersom noen har erfaring fra dette, blir jeg svært glad for en tilbakemelding! Vil gjerne ha tips om bosteder også ( vi er et voksent par som drar alene) - Chora eller havnen? Jeg har sjekket ferjetider på gtp.gr. Der ser det ut som det ikke går ferje fra S - F på lørdager - vet noen noe om dette?

gracia 2014-06-28 10:29

Sv: Folegandros
 
Vet noen om det går en ferje fra amorgos til folegandros? Kan ikke se det på gtp.gr..

dromprinsen 2014-06-28 10:51

Sv: Folegandros
 
Ni bor bäst i Chora och ett boende som är bra är Ampelos.

gracia 2014-06-28 10:59

Sv: Folegandros
 
Citat:

Ursprungligen postat av dromprinsen (Inlägg 336757)
Ni bor bäst i Chora och ett boende som är bra är Ampelos.

Takk! Jeg har sendt Mail til Ampelos for noen dager siden - ikke fått svar. Jeg har nå blitt så nysgjerrig på Amorgos også - så mange her som skriver godt om øya. Skulle gjerne vist om det går smidig å kombinere amorgos med folegandros. Leser her om " Mikes room" på Amorgos. Finnes det en hjemmeside?

inkfish 2014-06-28 11:02

Sv: Folegandros
 
Om jag inte visste hur länge jag skulle stanna skulle jag säga det vid bokningen. Typ "jag vill ha tre nätter men det kan också bli fem-sex" - och se om uthyraren går med på det.

Jag skulle däremot inte boka sex nätter och sedan räkna med att jag kunde åka efter tre. Det är att bryta ett ingånget avtal. Andra som kunde ha betalat för samma nätter kan ju ha fått nej för att jag redan bokat.

Eva L 2014-06-28 11:55

Sv: Folegandros
 
Det är i Chora ni ska bo. Finns många bra boenden där. Bara att kolla på nätet. Jag har bott på Aegeon och Polikandia. Båda var bra. Fata Morgana ligger läckert med havsutsikt. Eva

gracia 2014-06-28 12:14

Sv: Folegandros
 
Bra tips, inkfish! Takk, jeg tror også Chora er best :)
Hvis noen vet noe ang fergeforbindelse Amorgos - Folegandros, er jeg happy for å få høre _B-anana

Sunny12 2014-06-28 16:11

Sv: Folegandros
 
Citat:

Ursprungligen postat av gracia (Inlägg 336758)
Takk! Jeg har sendt Mail til Ampelos for noen dager siden - ikke fått svar. Jeg har nå blitt så nysgjerrig på Amorgos også - så mange her som skriver godt om øya. Skulle gjerne vist om det går smidig å kombinere amorgos med folegandros. Leser her om " Mikes room" på Amorgos. Finnes det en hjemmeside?

Hej, jag bodde ju som bekant på MIKE hotel i Aegiali på AMORGOS.. bra val!!.. klapp_klap
Hotellet finns på booking.com, annars kan du ju mejla direkt till ägaren Theodoros!

Mvh Sunny (som ska bo där igen i september)

Mejladress till Mike hotel, hotelmik@otenet.gr

Kalimera 2014-06-30 14:31

Sv: Folegandros
 
Citat:

Ursprungligen postat av gracia (Inlägg 336763)
Hvis noen vet noe ang fergeforbindelse Amorgos - Folegandros, er jeg happy for å få høre

Jag tror att ni måste åka via Naxos.

Haraldsson 2014-07-06 18:01

Sv: Folegandros
 
Citat:

Ursprungligen postat av gracia (Inlägg 336752)
Vil gjerne ha tips om bosteder også ( vi er et voksent par som drar alene) - Chora eller havnen?

Jag kan rekommendera miramare hotel på folegandros. Det var rena drömmen. Hälsa i så fall i receptionen från Haraldsson i Sverige!

Ia 2014-07-06 19:32

Sv: Folegandros
 
Jeg reiste mellom Folegandros og Amorgos i fjor sommer.... hurtigbåten var svindyr, tror den kostet 65 Euro..., den sto ikke oppført i GTP.
Og som de andre sier....du bor i Chora !
Det er naturligvis ingen strand der, men det går buss... og i tillegg finnes det en fantastisk flott merket tursti til stranden på ca. 3 km.
Anbefales i alle fall en dag...og så tar dere bussen tilbake;)

gracia 2014-07-07 20:51

Sv: Folegandros
 
Takk for alle tilbakemeldinger! Det blir ikke Folegandros denne gang alikevel, men Tilos og Chalki som vi først bestemte oss for :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT