Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Film & Litteratur (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Mitt stora feta grekiska bröllop 2 (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39888)

Kalimera 2016-03-23 09:46

Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Uppföljaren till succén "Mitt stora feta grekiska bröllop" har premiär denna veckan. Det är tretton år sedan förra filmen. Tänk att det har gått så lång tid! Denna uppföljare får en etta i betyg av DN.

"Regissören Kirk Jones tycks har regisserat med en Greklandsflagga över ansiktet och ett helrör ouzo i kroppen", skriver DN.

Jag ser fram emot en recension av er som ska se filmen. :)

Masse 2016-03-23 11:35

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Det låter ju som en rejäl sågning. Janne, jag försökte att via din länk gå in och läsa recensionen i sin helhet. Men länken funkade inte. Fick bara upp "blank".

Jag tyckte att första filmen var ganska underhållande och innehöll en del kul "grek-typiskt" som man kände igen. Men det blir kanske som det brukar bli med många bra filmer, när man gör uppföljare 2, 3 osv så blir det ofta allt sämre.

Får väl se så småningom.

Masse

Charleston 2016-03-23 12:00

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 384383)
Denna uppföljare får en etta i betyg av DN.

...å en fyr i GP:
http://www.gp.se/kulturnoje/recensio...iska-brollop-2

Hade inte tänkt se den ändå iåförsej (såg inte första heller), men nu behöver man ju inte fundera över att ändra sej...

Lissi 2016-03-23 12:03

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Den kommer nog inte att gå länge på bio, så vi får snart se den i TV. Hur många gånger film nr ett gått har man väl tappat räkningen på.... Jag har sett några reklamsnuttar om filmen och det har inte gett någon större längtan att se den...Ser hellre riktiga grekland :D

Men visst, att byta ut en tråkig kväll mot lättsam film är väl inte helt fel och jag ska nog se den om den kommer hit....Billigare för pensionär ju. Allt MÅSTE ju inte vara Theo Angelopoulos!;)

Lissi

Riitta 2016-03-23 12:33

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Jag skall se på filmen ikväll:) Väntar inga storverk, men det finns säkert en del man kan bli glad av:rolleyes: Jag är ganska lättroad:)


Riittabye_bye

Lissi 2016-03-23 12:52

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 384398)
Jag är ganska lättroad:)

Riittabye_bye

..det måste man nog vara mycket mer nu i kontrast mot alla vedervärdigheter som finns runtom, så jag tror att just NU kan man nog unna sig att se filmen avsett rescensioner...för ettan fick väl samma låga ....och den var trevlig emellanåt minsann;)

Lissi

eija 2016-03-23 15:36

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Jag ska se filmen nästa vecka och väntar med stor entusiasm ;)! Den första har jag sett många gånger! Dock har jag också ALLA Theo A:s filmer, men dom kräver lite mera tålamod och tid!

Riitta 2016-03-23 21:32

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Nu har vi sett filmen:) Den var i samma stil som den förra. Ingen Oscarskanditat, men man fick Greklandskänsla och var glad när man gick därifrån :) Det räcker för mig :)


Riittabye_bye

Abi 2016-03-23 21:40

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 384418)
Nu har vi sett filmen:) Den var i samma stil som den förra. Ingen Oscarskanditat, men man fick Greklandskänsla och var glad när man gick därifrån :) Det räcker för mig :)


Riittabye_bye

fb_gilla Tack för att du delar med dig.

bye_byeAbi

Netwolf 2016-03-23 21:40

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 384418)
Nu har vi sett filmen:) Den var i samma stil som den förra. Ingen Oscarskanditat, men man fick Greklandskänsla och var glad när man gick därifrån :) Det räcker för mig :)


Riittabye_bye

Yfb_gilla

Lissi 2016-03-23 21:49

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 384418)
..man fick Greklandskänsla och var glad när man gick därifrån :) Det räcker för mig :)

Riittabye_bye

...det var kul att höra klapp_klapklapp_klap

Lissi

Monica C 2016-03-24 01:15

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 384418)
Nu har vi sett filmen:) Den var i samma stil som den förra. Ingen Oscarskanditat, men man fick Greklandskänsla och var glad när man gick därifrån :) Det räcker för mig :)


Riittabye_bye

Det låter helt ok för mig,förhoppningsvis får vi se den på dagbion till hösten,vårens program rullar på med ett flertal gobitar och för endast 60kr/person oavsett ålder,men nog är vi övervägande pensionärer i salongen:D
Monica:)

Kalimera 2016-03-24 11:12

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 384395)
Det låter ju som en rejäl sågning. Janne, jag försökte att via din länk gå in och läsa recensionen i sin helhet. Men länken funkade inte. Fick bara upp "blank".

Antagligen måste man vara inloggad.

Ekathimerini skriver idag att filmen var en besvikelse.

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 384418)
Nu har vi sett filmen:) Den var i samma stil som den förra. Ingen Oscarskanditat, men man fick Greklandskänsla och var glad när man gick därifrån :) Det räcker för mig :)

Förstår precis vad du menar Riitta! Vi behöver nog alla lite lättsam underhållning med tanke på allt elände.

Netwolf 2021-04-08 08:11

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Å nu kommer trean. :)

Alala 2021-04-08 10:22

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Bra att den skall spelas in i Grekland. Tydligen bara en försäkring som fattas så hoppas det ordnar sig.

/ Anne :)

Kalimera 2021-04-08 13:41

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Jag såg aldrig tvåan, ettan var underbar! klapp_klap

Någon som sett tvåan?

FrazzeTiger2 2021-04-08 15:04

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Hello,

Jag tycker faktiskt att tvåan är helt underbar. Ettan funkar men tvåan kan jag se om och om igen. Tveksamt om en trea kan bli bättre men time will tell.

Vänligen Annette

Netwolf 2021-04-08 16:16

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Sett bägge och jag håller nog ettan fortsatt högre :)

Masse 2021-04-08 17:05

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 437861)
Sett bägge och jag håller nog ettan fortsatt högre :)

Instämmer helt!

Tyckte ettan hade mera spex kring de typiska grekiska klyschorna och lyckades träffsäkert med det. Tyckte inte tvåan var lika kul. Det är väl tyvärr så att det ofta blir på ett sluttande plan när lyckade filmer får en hel rad uppföljare. Men kul att smaken är delad och några gillar tvåan bättre.

Masse

Fältjäntan 2021-04-08 18:17

Sv: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
 
Har sett båda och har svårt att säga vilken jag gillar bäst.
Båda är ju så typiskt Grekland. Har ju en sonhustru med grekiskt ursprung och känner igen så mycket från gånger jag träffat hennes släktingar. Fullt ös, mycket prat, försöker förstå vad dom säger, men det är ju omöjligt, tur att dom kan svenska också!!!
Ser fram emot den tredje filmen, är den inspelad i Grekland är ju det stor behållning bara det.
Kerstin
fb_gilla


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT