Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resebrev (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Semester på Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39597)

Kalimera 2016-01-20 13:35

Semester på Karpathos
 
Årets andra resebrev är publicerat.

Ni kan läsa det här.

yannis 2016-01-20 14:18

Sv: Semester på Karpathos
 
Väldigt fin information om Karpathos!
Och vilket härligt boende utanför Pigadia. Tack för bild och ord.
Birgitta.

Annwi 2016-01-20 14:25

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack för trevligt resebrev! Karpathos står högt upp på listan över grekiska öar att besöka, men har ännu aldrig lyckats komma dit så det var fint att få ta del av era upplevelser.

Anne

Lissi 2016-01-20 17:04

Sv: Semester på Karpathos
 
Jättekul med resebrev!klapp_klap
Karpathos tror jag aldrig vi kommer till då vi har flera andra återvändarställen, men det är ju därför jättekul att följa andras resor dit! Fina bilder också!

Lissi - som just idag bokade biljett till Tinos "min" ö :D

Masse 2016-01-20 17:32

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack för trevligt resebrev. Karpathos är ju en av "våra" öar. Var ju på väg dit ännu en gång i september, men fick ändra planerna pga hälsoskäl. Får göra ett nytt försök igen senare. Till dess är det alltid trösterikt att få läsa lite och se bilder därifrån.

Masse

Maggy 2016-01-20 19:02

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack, för ett trevligt resebrev med härliga bilder!! Speciellt roligt är det ju när jag kommer att besöka Karpathos (ska bo i Lefkos) för första gången i september... :o flabb_flab

RAN 2016-01-20 19:24

Sv: Semester på Karpathos
 
Har varit på Karpathos två gånger och kan definitivt tänka mig att åka dit igen.
Tack för ett fint resebrev

RAN bye_bye

karinafp 2016-01-20 19:47

Sv: Semester på Karpathos
 
Jaha. Så satte det igång att dra i Karpathostarmen igen. Och vi som inte har bokat något ännu. :eek: Vi vet inte ens när vi kan åka ner, då vi väntar på ett dopdatum av barnbarn i juni ... ;) Måste se till att pressa dotra så hon kan ge ett datum snart. Vi MÅSTE ju ner i sommar igen! Hur ska det annars gå? :confused:

Men tack för resebrev och foton! bye_bye

Karin
mormor Ang_elx

Kalimera 2016-01-21 15:05

Sv: Semester på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 380192)
Karin, mormor Ang_elx

Grattis! klapp_klap

emma 2016-01-21 20:13

Sv: Semester på Karpathos
 
Trevligt resebrev. Tack för det! å fina bilder... å så blev man lite mer greklandssugen då...bye_bye
/emma

kari 2016-01-21 21:11

Sv: Semester på Karpathos
 
Trivelig reisebrev :) -og fine bilder:)
Vi har likt oss godt hver gang, reiser gjerne tilbake til Karpathos:)

karinafp 2016-01-21 21:50

Sv: Semester på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 380251)
Grattis! klapp_klap

Tack, tack! _B-anana_B-anana_B-anana

skogis 2016-01-21 21:54

Sv: Semester på Karpathos
 
Fint resebrev
Nu ska det ske: Nästa gång vi kommer till Karpathos (sept) ska vi besöka det arkeologiska museet som vi har gått förbi så många gånger och varje gång så brukar vi nämna att här måste vi gå in och få i oss lite kultur. Vi får nog också besöka Poseidons grotta genom att starta tidigt medans det är svalt, att vänta på svalt väder är lönlöst för hittills har det bara varit varm väder.

KR 2016-01-21 22:06

Sv: Semester på Karpathos
 
Härligt!
Var på Karpathos för 13 år sedan och känner nu att jag är sugen på att åka tillbaka.
//
KR

Kalimera 2016-01-22 09:40

Sv: Semester på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av skogis (Inlägg 380295)
Nu ska det ske: Nästa gång vi kommer till Karpathos (sept) ska vi besöka det arkeologiska museet som vi har gått förbi så många gånger. Vi får nog också besöka Poseidons grotta

Jag säger samma sak. :)

simetra 2016-01-22 18:56

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack för fint resebrev med bilder!

Karpathos är en ö som även tagit mig med "storm" (flabb_flab). Skulle gärna återvända dit igen men har först ett par andra öar som pockar på uppmärksamheten ;). Så bra att det öppnat en ny större mataffär närmare många av hotellen för det var ganska lång väg att gå med tunga kassar från den andra.

Den karpathiska pastarätten Makarounes fick vi smaka på i Avlona men tyckte den hade en lite egendomlig smak och konsistens, Loukomades (bakverket på bilden) var däremot desto mumsigare.

Simetra :)

MariaJ 2016-01-22 19:12

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack för ett fint resebrev med fina bilder. Karpathos är verkligen en härlig ö, med fantastisk natur och stränder. Nu längtar jag också tillbaka dit :) Nästa år kanske. ..

Maria

Alala 2016-01-23 07:17

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack för fint resebrev. Det är alltid så roligt att få läsa och titta på fina bilder. Har varit på Karpathos en gång (2007 tror jag...). Tyckte mycket om naturen där.

Retsinan som ni drack har jag aldrig sett förut.

/ Anne bye_bye
retsinavän

Greklandsnoviser 2016-02-28 00:15

Sv: Semester på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 380318)
Jag säger samma sak. :)

Lite kul att vi som är "nybörjare" på Karpathos kan bidra med att ni som varit där fler gånger får lite nya sevärdigheter :-) Eftersom det inte finns så mycket sådant på ön får man tipsa varandra!

/C

Greklandsnoviser 2016-02-28 00:17

Sv: Semester på Karpathos
 
Tack för alla era fina ord flabb_flab

Snart bär det iväg igen ♥

/C


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT