Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Sjungande indianer på Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=11312)

AnnaHelena 2007-08-21 21:11

Sjungande indianer på Kreta
 
Var i Chania i somras. I en park var där en kväll ett gäng indianer (!!!!) som sjöng. Det var en helt fantastisk föreställning och jag ångrar att jag ej tog reda på vad gruppen hette. Var det någon annan som var där o hörde och i så fall vet ni vad gruppen hette? Skulle gärna få tag på musiken. ( De sålde CD:s, men jag var inte så smart o köpte nån. Kändes väl lite konstigt med Indianer på Greklandssemestern...)Ang_elx

Riitta 2007-08-21 21:33

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Det var gott om sjungande indianer i Aten i Januari ocksåAng_elx
Riittabye_bye

Malina 2007-08-22 09:38

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Jomenvisst! Vi hörde dem också i Aten i vintras.Märklig kulturkrock att stå uppe på Akropolis och höra trummorna och musiken,fast fint!

Homeros 2007-08-22 10:59

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Såg dessa själv på Kreta förra året samt även på Naxos för två år sedan. Vet inte om det är samma eller om det reser runt flera indiangäng i Grekland !!??

lars 2007-08-23 18:10

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
AnnaHelena visst spelade de bra på sina lite underliga instrument.
Det här "gänget " har besökt Chania de två senaste åren med lite skiftande medlemmar.Namnet är Kausary "Nativos"
Skivorna håller bra kvalitet.
lars
Kriti to kardia mou

lars 2007-08-23 18:16

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Skriv in namnet på Google så hittar du mer info och det finns kanske möjlighet att köpa cd den vägen.bye_bye
lars
Kriti sti kardia mou

AnnaHelena 2007-08-23 19:21

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Massor av tack för det! Finns en butik i Stockholm som säljer deras CD:s
_B-ananaklapp_klapklapp_klap Man kan också beställa på nätet.

// Helena

torill 2007-10-06 23:44

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Vi var på vei til buss stasjonen,men måtte stoppe opp...for en flott musikk!!

Ia 2007-10-07 11:28

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Det var en gruppe med indianere som spilte på Rhodos når vi var der i fjor. Nydelig musikk...Sønnen min er så glad i slik musikk og kjøpte en cd. Desverre så var det IKKE samme musikken/gruppen på cd`n, så han ble skuffet.
Det var flere forskjellige cd`r der , men han ble opåfordret til å kjøpe akkurat denne...:o

akelen 2007-10-10 23:09

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av AnnaHelena (Inlägg 103223)
Var i Chania i somras. I en park var där en kväll ett gäng indianer (!!!!) som sjöng. Det var en helt fantastisk föreställning och jag ångrar att jag ej tog reda på vad gruppen hette. Var det någon annan som var där o hörde och i så fall vet ni vad gruppen hette? Skulle gärna få tag på musiken. ( De sålde CD:s, men jag var inte så smart o köpte nån. Kändes väl lite konstigt med Indianer på Greklandssemestern...)Ang_elx

Samma indianer på Rhodos i september 2007 ? Tror vi.

ebba-lotta 2007-10-13 17:12

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Jag tror att det är ett storföretag med de sjungande Indianerna. Jag har stött på dem i Köpenhamn, Pula och i Spanien. Det är fin musik och låter percis lika dant överallt. Men det är bara spekulationer.
ebba-lotta :confused:

ricky 2007-10-30 20:47

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Jag har stött på dom i lido di Jesolo, Grekland och i Malmö festivalen!

Olika indianer men alltid samma låtar!

lindows 2007-11-28 15:57

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
De var här i Chania i påskas.. Vi satt hos Eleni och Nikos ("souvlakigrillen vid lördagsmarknaden) och hade vårt påskbord, självklart var även indianerna inbjudna. Ska leta fram bilderna när jag har upploppling hemma. Trevlig påskmiddag och mycket internationellt sällskap!

lars 2007-11-30 10:17

Sv: Sjungande indianer på Kreta
 
Fotot är inte så bra men så här såg det ut för ett par år sedan utanför Agoran i Chania.

http://i214.photobucket.com/albums/c...ber2005078.jpg

lars
Kriti sti kardia mou


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT