Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hälsningar direkt från Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Hälsningar från Naxos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44862)

maji 2021-10-05 07:46

Hälsningar från Naxos
 
Nu skrev jag ett långt inlägg men blev ”utslängd” Orkar inte börja om men vill berätta att jag och maken är på Naxos nu Här har blåst jättemycket sedan vi kom i söndags Kvällarna har varit kyliga men vi hoppas att det skall bli lite bättre snart
Skönt att vara här iaf
//majibye_bye

Alala 2021-10-05 10:28

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Tråkigt att du inte lyckades skicka det du hade skrivit. Det är ju extra tråkigt om man har skrivit ett längre inlägg. Bättre lycka nästa gång!

Trevligt att ni är på Naxos. Ha det fint!

/ Anne bye_bye

Kajja 2021-10-05 11:21

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Ja det är så frustrerande när det försvinnersnyft_drop
Ha det så jättefint på Naxos.
Dit vill jag absolut nån gång.
/ Kajja bye_bye

maji 2021-10-05 16:21

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Ja det har hänt mig tidigare också Måste skriva lite kortare
Nåväl vi startade från Landvetter lördag morgon 10:30 Efter div ombokningar av SAS hade vi blivit tvungna att istället för flyg till Köpenhamn nu åka till Stockholm istället Dessutom var det lång väntan där och vi landade först 21:30 grekisk tid i Aten Eftersom det kom att bli så sent så hade vi förbockat boende i Artemida som ligger 15 min bilväg från flygplatsen Där blev vi upphämtade av hotell Peris ägare som gratis körde oss till hotellet Snabb uppfräschning och så ordnade vår hotellägare även gratis skjuts till en restaurang han rekommenderade Toppen för oss som inte kände till omgivningen
Där åt vi gott och blev även skjutsade hem👍
Dagen efter flög vi hit till Naxos där Todhoris från pension Sofi hämtade oss Kärt återseende där som alltid mycket välkomnande
Det var svinkallt här på Naxos Grekerna sa att vintern kommit
Men idag har det blivit varmare även om det fortfarande blåser mycket
Idag långpromenad till Agias Anna där vi åt god lunch och solade
Jag återkommer med rapporter

//majibye_bye🇬🇷

maji 2021-10-05 16:23

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Yes! Jag hann🤣
//majibye_bye

yannis 2021-10-05 16:44

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Härligt att du är på Naxos! Det sägs att Naxos har haft massor med turister denna sommar, men det har väl mattats av nu? Jag vet att Vaggelis brukar stänga sitt andra hotell, Naxos Island, runt den 1 oktober och då brukar också taktavernan stänga. Men hotel Agios Prokopis brukar vara öppet under oktober.
Jag var där i början av säsongen, i juni, och då var det inte många skandinaviska turister där.

Birgitta.

maji 2021-10-05 17:14

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Ja det har tydligen varit fler turister i år än 2019 Nu är det färre men ändå ganska många tycker vi Alls inte tomt på tavernorna på kvällarna här i Naxos stad Ute på Agias Anna var det också många på stranden

//majibye_bye

Masse 2021-10-05 22:24

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Oj då, långpromenad från stan till Agia Anna. Det är väl en rejäl bit. Hur långt är det?

Masse

maji 2021-10-05 22:55

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 442525)
Oj då, långpromenad från stan till Agia Anna. Det är väl en rejäl bit. Hur långt är det?

Masse

Vet inte exakt men ifrån vårt boende knappt 5 km skulle jag tro Peanuts😉
Ps Jag har lagt in några bilder i ett nytt album om någon är intresserad

//majibye_bye

Sol och hav 2021-10-06 01:20

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Vilka underbara Naxosbilder!!

yannis 2021-10-06 07:14

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Mysiga Naxos stad! Fina bilder!

Birgitta

nickelena 2021-10-06 09:56

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Åh, så kul att se bilder från Naxos. Det var så länge sen vi var där. Tack! Njut varje minut!

Lenabye_bye

Kalimera 2021-10-06 10:57

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Tack snälla för rapport och fina bilder! klapp_klap

Vi har också gått till Agia Anna, jag ända till Plaka, från Chora. Men bara under lågsäsong då det inte är så mycket trafik. Underbar promenad.

Angående att du kastas ut så beror på att om man inte gör något aktivt på 30 minuter så loggas man ut. Det är av säkerhetsskäl. Därför är det bättre att skriva i exempelvis Word, och sedan lägga ut texten i forumet.

yannis 2021-10-06 12:11

Sv: Hälsningar från Naxos
 
För att inte kastas ut gör jag så att jag öppnar 2 kalimerafönster, en där jag har lagt in foton i en katalog och en där jag skriver.
Att skriva kan ta lite tid för man måste ju tänka också. Därför hoppar jag då och då till fönstret med bilder och lägger så in bilder i texten. Så numera kastas jag aldrig ut.
Jag vet att Arne alltid skrev i word. Detta eftersom han en gång satt på lilla Kini på Syros och skrev ett jättelångt inlägg, som sen bara försvann. Jag kan inte den tekniken eller så har jag ingen word på min dator.

Birgitta.

https://www.kalimera.nu/forums/pictu...ictureid=22103

malou 2021-10-06 13:48

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Frustrerende når innlegg ‘forsvinner’, det kan ta tid å både tenke og skrive. Etter at jeg begynte å hake av for Kom i håg meg - lite vindu øverst til høyre for brukernavn og passord - har jeg aldri blitt kastet ut. bye_bye

Masse 2021-10-06 14:18

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 442526)
Vet inte exakt men ifrån vårt boende knappt 5 km skulle jag tro Peanuts😉
Ps Jag har lagt in några bilder i ett nytt album om någon är intresserad

//majibye_bye

Ja det låter ju överkomligt. Vi bodde i Agios Prokopios för många år sedan och jag hade för mig att det var betydligt längre till stan. Men minnet sviktar! :o

Masse

maji 2021-10-06 17:57

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Tack alla för er respons fb_gilla
Idag har vi åkt till Koufonissi Vi skall stanna här till på fredag Drygt 3 år sedan sist och vi har några bekanta som vi gärna ville träffa igen
Lugnt och skönt efter larmet på Naxos Några personer vid Finikas som badade och som åt på tavernan
Knallblå himmel hela dagen och vinden avtagit markant Ingen jättevärme men just nu 21 gr
Vi får se hur det ser ut på tavernorna i byn ikväll Har bara Capetain Nicholas öppet så är vi nöjda_B-anana

//maji bye_bye

maji 2021-10-06 18:09

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Har lagt ut några bilder från Koufonissi
//majibye_bye

yannis 2021-10-07 07:47

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Väldigt fin utsikt från ert boende!

Birgitta

Kalimera 2021-10-07 15:22

Sv: Hälsningar från Naxos
 
Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 442577)
Några personer vid Finikas som badade och som åt på tavernan

https://www.kalimera.nu/forums/pictu...ictureid=22109

Finikas är verkligen en fantastisk taverna. Älskar att sitta där länge och njuta av mat och utsikt. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT