Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Yannas hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=119)
-   -   ...som det kan bli... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32151)

Yanna 2012-12-11 11:02

...som det kan bli...
 
Hej!


Jag har förstått att en och annan undrar varför jag inte har skrivit på länge i min blogghörna.

Det var otroligt kul att skriva när allt var nytt och jag var verkligen taggad...då. Jättekul att ha flytten och första året dokumenterat också.

Men skrivlusten försvann och jag vet inte just nu om och/eller när jag börjar skriva igen....som det kan bli!

Yanna

anneli56 2012-12-11 11:09

Sv: ...som det kan bli...
 
Så sant! tänkte just häromdan på dig.
Känn dig inte tvingad att skriva,men nån rad då och då ;)

Kalimera 2012-12-11 13:34

Sv: ...som det kan bli...
 
Känn ingen press Yanna. Jag är glad bara det kommer ett livstecken, så man vet att du mår bra.

Alala 2012-12-11 16:09

Sv: ...som det kan bli...
 
Hoppas du skriver nån rad då och då. Var det inte du som lade in ett recept på ouzosill? Jag försökte faktiskt söka efter receptet men lyckades inte hitta korrekt tråd. Har t.o.m specialbeställt ouzo till min Alko-butik här på landet :D. Väldigt svårt att få tag på ouzo här i Finland nuförtiden...dumt!

/ Anne bye_bye

Kalimera 2012-12-11 16:13

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 292764)
Jag försökte faktiskt söka efter receptet men lyckades inte hitta korrekt tråd.

Här finns ett annat recept.

Hoppas Yanna minns var hennes recept finns. :)

Yanna 2012-12-11 17:54

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 292766)

Hoppas Yanna minns var hennes recept finns. :)

Jag utgick från det här receptet http://www.alltommat.se/recept/Anis-...rnodsill-11885 men jag hade ingen rotselleri (finns inte här) och ingen stjärnanis, vilket jag borde haft. Jag bytte ut pernoden mot ouzo, men tog - vad jag kan minnas - 1 dl ouzo. Jag tyckte ändå inte det smakade så mycket ouzo om sillen, men jag har kanske taskigt smaksinne ;), men 2 msk räcker definitivt inte.
Minska lika mycket vatten som du tar ouzo!

Glöm inte - Varm ouzo med honung är mycket gott!

Yanna

Monica C 2012-12-11 21:14

Sv: ...som det kan bli...
 
Mmmmm varm Ouzo med honung,så gott,detta har jag rekomenderat till flera vänner med ont i halsen,lindrar och så blir det roligare oxå:)
Monica:)

Masse 2012-12-11 22:31

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 292726)
Men skrivlusten försvann och jag vet inte just nu om och/eller när jag börjar skriva igen....som det kan bli!

Yanna

Ja så kan det ju bli. Men kul att höra av dig.

:) Masse

Ankan 2012-12-12 22:00

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Monica C (Inlägg 292796)
Mmmmm varm Ouzo med honung,så gott,detta har jag rekomenderat till flera vänner med ont i halsen,lindrar och så blir det roligare oxå:)
Monica:)

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

KR 2012-12-13 01:54

Sv: ...som det kan bli...
 
Skriver gör man ju när man har lust.
Men visst känns det bra att du dyker upp o säger hej emellanåt.

Ta väl hand om dig!
KR
P.S Sonen hälsar! D.S.

Chridou 2012-12-17 16:02

Sv: ...som det kan bli...
 
bye_byefår väl hjälpa dig att hitta nåt att skriva om när jag kommer ner..Saknar dig..kram!

MonkanS 2013-01-10 17:08

Sv: ...som det kan bli...
 
Det kan bli så när vardagen tar vid och nyhetens behag över det nya livet försvinner.

Och jag är inte här inne och gluttar så ofta numera. Det är som att när jag blev pensionär så är inte längtan ner till Kreta lika stor längre som innan. Kan det möjligen bero på att jag är fri att göra vad jag vill med min tid? Jag kanske prioriterar på ett annat sätt nu. Ja.. så är det nog.

IngegerdN 2013-01-10 18:55

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av MonkanS (Inlägg 294882)
Det kan bli så när vardagen tar vid och nyhetens behag över det nya livet försvinner.

Och jag är inte här inne och gluttar så ofta numera. Det är som att när jag blev pensionär så är inte längtan ner till Kreta lika stor längre som innan. Kan det möjligen bero på att jag är fri att göra vad jag vill med min tid? Jag kanske prioriterar på ett annat sätt nu. Ja.. så är det nog.

Och med mig är det precis tvärtom! Jag längtar ännu mera nu när jag är "fri" och försöker komma ner till Kreta så ofta och så länge jag kan, utan att familj, släkt och vänner tror att jag har övergivit dem totalt...:rolleyes::)

Eva i Aten 2013-01-28 20:41

Sv: ...som det kan bli...
 
Det blir som det blir och man skriver när man har lust. Plötsligt en dag får du lust att skriva något igen.
Hoppas du har det mysigt och bra på alla sätt och vis!
Hälsningar från Glyfada ♥

Netwolf 2013-01-29 15:42

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Monica C (Inlägg 292796)
Mmmmm varm Ouzo med honung,så gott,detta har jag rekomenderat till flera vänner med ont i halsen,lindrar och så blir det roligare oxå:)
Monica:)

Vilket bra tips! Det ska jag testa redan idag mot min onda hals! :)

/Netwolf

Zappa 2013-01-29 18:53

Sv: ...som det kan bli...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 296376)
Vilket bra tips! Det ska jag testa redan idag mot min onda hals! :)

/Netwolf

Du kan väl berätta hur det gick?!
Jag menar - om det blev något roligare... :D

/Zz


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT