Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Hösten har kommit till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43388)

Spizeman 2019-10-28 17:22

Hösten har kommit till Grekland
 
Varje år vid tidsomställningen känner man av att hösten börjar. Det är kolsvart redan kl 18 och börjar bli kyliga kvällar. Idag har vi haft som vanligt 26C men kvällarna kyler, men värst är mörkret.
Middagen blir tidigare, sedan kortspel, backgammon i väntan på någon film vid 21 tiden, men oftast så starartar de runt midnatt o då är vi redan på kudden.
Vi stänger sommarstugan imorgon o flyttar till staden, där är det fortfarande liv o rörelse på helgerna. Tur att det är varmt i vattnet, så dagarna känns fortfarande mycket angenäma.
Nu väntar utflykter ned bil o mc innan hemresan om 1 månad.

Kalimera 2019-10-29 09:04

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 423326)
Varje år vid tidsomställningen känner man av att hösten börjar. Det är kolsvart redan kl 18 och börjar bli kyliga kvällar. Idag har vi haft som vanligt 26C men kvällarna kyler, men värst är mörkret.
Middagen blir tidigare, sedan kortspel, backgammon i väntan på någon film vid 21 tiden, men oftast så starartar de runt midnatt o då är vi redan på kudden.
Vi stänger sommarstugan imorgon o flyttar till staden, där är det fortfarande liv o rörelse på helgerna. Tur att det är varmt i vattnet, så dagarna känns fortfarande mycket angenäma.
Nu väntar utflykter ned bil o mc innan hemresan om 1 månad.

Låter som en underbara start på hösten!

Här hade vi -1 i morse och bilarna fick skrapas. :o

C@nny 2019-10-29 09:20

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 423326)
Varje år vid tidsomställningen känner man av att hösten börjar. Det är kolsvart redan kl 18 och börjar bli kyliga kvällar. Idag har vi haft som vanligt 26C men kvällarna kyler, men värst är mörkret.
Middagen blir tidigare, sedan kortspel, backgammon i väntan på någon film vid 21 tiden, men oftast så starartar de runt midnatt o då är vi redan på kudden.
Vi stänger sommarstugan imorgon o flyttar till staden, där är det fortfarande liv o rörelse på helgerna. Tur att det är varmt i vattnet, så dagarna känns fortfarande mycket angenäma.
Nu väntar utflykter ned bil o mc innan hemresan om 1 månad.


Jag skulle nästan kunna göra vadsomhelst för att få byta plats med dig nu :).
Flera veckors surväder har övergått till ett par minusgrader (natt + morgon).
Denna veckan åker vinterdäcken på oxå....
Snart går vi dessutom in i favoritmånad nr 1 - november! :(
Det som håller modet uppe är väl att man funderar på nästa års Greklandsresa :)

//Conny :)

piam 2019-10-29 09:49

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Från sol till snöfall på 5 minuter,årets första!😩
Vinterdäcken är på men nu gäller det att hitta
igen vinterjackan.
Fundera på Greklandsresa,det gör jag nästan
varje dag,kollar vädret och då vill man ju packa
väskan å sticka bums.

Pia

Monica P 2019-11-01 09:53

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Ja, man tycker ofta synd om er i norr, med det otrevliga novembervadret, inte alltid kompenserat av de vackra fargerna och frosten. Hos oss (Kalymnos) vill vi ha regn, mer regn, mycket regn....jag sitter mest varje kvall pa terassen och knaprar pa granatapplekarnor ,lyssnar till grannfruarnas kvallsprat i huset mittemot...en eller fler katter vill ocksa vara med. Halvljummen kvallsvind...

piam 2019-11-01 11:41

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Blir bara lite avundsjuk....

Pia

Netwolf 2019-11-01 12:20

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Runt 28 gr här, lite blåsigt dock. Blir nog calamares till lunch tror jag :cool:

Kajja 2019-11-01 12:29

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Här?! Var?! Nyfiken :cool:
/ Kajja bye_bye

piam 2019-11-01 12:51

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Vaaaaaa🤔

Masse 2019-11-01 13:52

Sv: Hösten har kommit till Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 423358)
Runt 28 gr här, lite blåsigt dock. Blir nog calamares till lunch tror jag :cool:

Låter helt i min smak alltsammans, även vinden är ok om det är 28 grader.

Masse


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT