Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Serifos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=141)
-   -   IT-café på Serifos/Sifnos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24794)

Charleston 2010-08-24 12:21

IT-café på Serifos/Sifnos
 
Tacksam om någon kan ge upplysning om huruvida det finns nåt internetcafé på Serifos (alltså med dator, inte bara trådlöst)?

På Sifnos ska det väl finnas, åtminstone i Apollonia, eller har jag fel?

Charleston 2010-08-24 12:46

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
För att förtydliga: jag kan ju själv se i Kalimeras öbeskrivning av Serifos att det står "Nej" för internetcafé, men jag tänkte att det kanske har tillkommit något dylikt på senare tid?

inkfish 2010-08-24 14:51

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Charleston (Inlägg 218858)
För att förtydliga: jag kan ju själv se i Kalimeras öbeskrivning av Serifos att det står "Nej" för internetcafé, men jag tänkte att det kanske har tillkommit något dylikt på senare tid?

Jag såg på tre ställen i maj/juni:

* ett kafé på väg in i Apollonia från Faroshållet. Väl synlig skylt om internetkafé. Var inte inne själv men vet andra som var där.

* i hamnbyn Kamares (där surfade jag)

* i Vathy (var inte inne men såg skylt).

Det är alltså inte lika välgödslat med Internetkaféer på Sifnos som på andra ställen - men det finns om man behöver det.

Charleston 2010-08-24 15:14

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Tack för den infon! Du vet möjligtvis inte hur det är på Serifos också?

inkfish 2010-08-24 15:19

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Tyvärr, har aldrig varit där. En snabbgoogling gav dock det här: Internet cafe: Yes - men jag gissar att du redan hade kollat det.

Charleston 2010-08-24 15:37

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Jo, jag hittar lite olika uppgifter. Båda nja och njo. Kan ju kanske bero på olika uppdateringsdatum av sidorna (här på Kalimera är ju t.ex. svaret Nej, i öbeskrivningen). Jag chansar nog på att det finns. Och isåfall borde det ju vara i Livadi eller Chora det ligger, antar jag.

Halloj 2010-08-24 22:16

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Jo då, det finns ett internetcafe i Livadi. Längst bort mot kajen, ligger en biluthyrare/mäklarfirma som även har internetcafé. Precis bredvid ligger trappan upp till hotellen på höjden mellan Livadi och Livadakia-stranden.

Charleston 2010-08-25 10:20

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Tack så väldig mycket, Halloj och Inkfish. Då kan jag bl.a. lämna in mina stående europatipsrader själv det här året (nej, det finns inte 5/10-veckors för europatipset)...

inkfish 2010-08-25 12:11

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Jaha. Jag tänkte väl att det låg något riktigt allvarligt bakom dina frågor. Det gäller inte liv eller död, det är värre än så!

;)flabb_flab

Mollybus 2010-08-25 20:23

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Jag använde IT cafét i hamnen på Serifos. Det finns ett till om man går hamngatan bort och in till vänster mellan några barer. Det står en skylt. Men där var vi inte in då det var ett himla liv bland de som spelade biljard brevid datorerna.

Charleston 2010-08-26 09:23

Sv: IT-café på Serifos/Sifnos
 
Tack för info. Verkar ju finnas en massa även på Serfios. Kanske dags att ändra i öbeskrivningen här på Kalimera?;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT