Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Fastlandet (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Pefkohori (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1239)

sally 2005-06-27 23:56

Pefkohori
 
Hej Kalimeror! Ge mig lite tips hur denna byn, Pefkohori på Kassandra är! :)
Har varit på Sithonia många ggr, och där var det jättemysigt,är det stor skillnad eller??? Boendet kommer att bli på Ammon Garden, någon med erfarenhet därifrån??? Tacksam för all info. bye_bye bye_bye bye_bye Anki-Sally

Sagapo 2005-06-28 01:07

Sv: Pefkohori
 
Citat:

Ursprungligen postat av sally
Hej Kalimeror! Ge mig lite tips hur denna byn, Pefkohori på Kassandra är! :)
Har varit på Sithonia många ggr, och där var det jättemysigt,är det stor skillnad eller??? Boendet kommer att bli på Ammon Garden, någon med erfarenhet därifrån??? Tacksam för all info. bye_bye bye_bye bye_bye Anki-Sally

Jag ska dit för första gången i sommar :)
vi kanske ses där klapp_klap

Caroline

yvonne 2005-06-28 09:32

Sv: Pefkohori
 
Jag gillar Pefkohori jättemycket!!!!!

Där finns allt och stranden är fantastisk, den enda nackdelen är att det är väldigt dyrt då många rika greker har hus och lägenheter där.

Yvonne

Frappe 2005-06-30 20:54

Sv: Pefkohori
 
Ammon Garden är jätte fint, låt dig inte skrämmas ang att det skulle vara dyrt. Kassandra är inte dyrare än någon av de andra "fötterna" enligt min mening! ;) Hyr en bil om ni kan och åk runt min favorit är Kalamitsi längst ner på 2:a foten och där är PARADISET!!!!

Trevlig resa / Camilla

sally 2005-07-02 12:23

Sv: Pefkohori
 
Tack för upplysningar, det låter positivt :) :) :) Var i Glyfada utanför Aten i juni och där upplevde man att det var dyrt, där blir det lyxigare och lyxigare för varje år som går. Vi har nog rest dit med jämna mellanrum i ca 22 år men nu börjar man nästan undra varför :confused: !?
Ett uppehåll lär det i alla fall bli nu. Vi åker till Kassandra i augusti.
Ha det!!!_B-anana _B-anana _B-anana

Frappe 2005-07-02 19:31

Sv: Pefkohori
 
Citat:

Ursprungligen postat av sally
Tack för upplysningar, det låter positivt :) :) :) Var i Glyfada utanför Aten i juni och där upplevde man att det var dyrt, där blir det lyxigare och lyxigare för varje år som går. Vi har nog rest dit med jämna mellanrum i ca 22 år men nu börjar man nästan undra varför :confused: !?
Ett uppehåll lär det i alla fall bli nu. Vi åker till Kassandra i augusti.
Ha det!!!_B-anana _B-anana _B-anana

Jorå Glyfada blir dyrare! Varför inte åka till Nea Makri istället? ;) Jag är iofs partisk men ändå ;) Fina stränder mysiga tavernor, bra shopping men ändå närheten in till Athen!

Camilla

sally 2005-07-02 22:58

Sv: Pefkohori
 
Citat:

Ursprungligen postat av Frappe
Jorå Glyfada blir dyrare! Varför inte åka till Nea Makri istället? ;) Jag är iofs partisk men ändå ;) Fina stränder mysiga tavernor, bra shopping men ändå närheten in till Athen!

Camilla

Har varit i Nea Makri tre ggr, kanonfint!!! Säg nu inte bara att det var dig vi snackade med som hade kiosken, och var släkt med "Thomas hotell"???:) :) :)
Vi tycker N. Makri är kanonfint, god mat på restaurangerna, trevliga människor, och att inte förglömma veckomarknaden där det vekligen finns allt!!!
:) :) :)
Kram Anki/Sally_B-anana

Frappe 2005-07-03 18:58

Sv: Pefkohori
 
Citat:

Ursprungligen postat av sally
Har varit i Nea Makri tre ggr, kanonfint!!! Säg nu inte bara att det var dig vi snackade med som hade kiosken, och var släkt med "Thomas hotell"???:) :) :)
Vi tycker N. Makri är kanonfint, god mat på restaurangerna, trevliga människor, och att inte förglömma veckomarknaden där det vekligen finns allt!!!
:) :) :)
Kram Anki/Sally_B-anana

Nix vi har ingen kiosk!! Laiki ( veckomarknad) varje vecka är toppen, mycket gott att handla + att det alltid händer något kul ;) ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT