Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vi längtar........ (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44240)

Catlady 2020-12-28 19:30

Vi längtar........
 
Äntligen, nu har vi beställt en tvåveckors till fina Karpathos!
Har saknat vår älsklingsö något så hemskt detta förlorade år 2020. Bara tanken att kunna sitta på balkongen och se Prevelis komma in får tårarna att rinna, för att inte tala om hela fina Karpathos med dess underbara och omväxlande natur! Och några vänner.....
Nu håller vi tummar och tår för att kunna resa i augusti!
VÄLKOMMEN 2021!!
Catlady, som önskar tiden kunde gå fortare........

Alala 2020-12-29 10:17

Sv: Vi längtar........
 
Grattis till bokningen! Förhoppningsvis är läget mycket bättre i augusti. Här i Finland säger man nu att alla borde ha fått sin vaccinering till sommaren. Men det beror ju ännu på mycket.

Hoppas vi kommer iväg nästa sommar. Det är många som längtar....

/ Anne bye_bye

karinafp 2020-12-29 18:20

Sv: Vi längtar........
 
Grattis! Även jag har bokat. Först flygstolarna, och sedan har jag väntat. Och väntat. Men får inte kontakt med det vanliga hotellet, så för säkerhets skull har jag bokat Atlantis i fyra veckor med fri avbokning fram till en vecka innan avresa. Så har vi garanterat någonstans att bo, och sen får vi se hur det blir.

Karin

Kajja 2020-12-29 19:08

Sv: Vi längtar........
 
Grattis till era bokningar! Vad kul att det börjar komma såna här inlägg på Kalimeraklapp_klap
Ja nu börjar man se en liiiten ljusglimt inför framtida resor.
Eftersom det har blivit vanligt med munskydd här hemma så accepterar jag numera att man kanske måste använda detta på semestern i Grekland.
Toleransnivån höjs liksom i takt med tiden som man varit utan resor.
Vi har bokat till Kreta i juni men kan ångra oss i mars om vi ska ha alla pengar tillbaka.
/ Kajja bye_bye

Masse 2020-12-29 22:21

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 435074)
Grattis! Även jag har bokat. Först flygstolarna, och sedan har jag väntat. Och väntat. Men får inte kontakt med det vanliga hotellet, så för säkerhets skull har jag bokat Atlantis i fyra veckor med fri avbokning fram till en vecka innan avresa. Så har vi garanterat någonstans att bo, och sen får vi se hur det blir.

Karin

Menar du att Regina inte är kontaktbart? Hoppas att det inte har gått i drickat under pandemin! Förhoppningsvis är det väl bara så att det ligger i ide tills skiten är över! :confused:

Masse

Netwolf 2020-12-30 08:54

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 435075)
Eftersom det har blivit vanligt med munskydd här hemma så accepterar jag numera att man kanske måste använda detta på semestern i Grekland.
Toleransnivån höjs liksom i takt med tiden som man varit utan resor.

Ja, som det är nu, så är man beredd att åka i dykardräkt om så vore :D

karinafp 2020-12-30 10:04

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 435077)
Menar du att Regina inte är kontaktbart? Hoppas att det inte har gått i drickat under pandemin! Förhoppningsvis är det väl bara så att det ligger i ide tills skiten är över! :confused:

Ja, jag hoppas det också.

K

pelagia 2020-12-30 11:06

Sv: Vi längtar........
 
Jeg vil også til Regina. Vi prøvde i fjor vinter også - før pandemien. Ikke svar å få. Tilslutt prøvde jeg Facebook. Da svarte noen at jeg skulle sende email. Så gjorde jeg det - både til resepsjonen og til den offisielle emailadressen. Ikke svar å få. Men jeg tror kanskje de kan være i USA??
Nå har jeg vært i kontakt med Apollo når det gjelder denne sommeren. De disponerer kun 4 rom, sier de. Ikke ligger de lenger på Booking.
Tror ikke vi får kontakt før langt utpå våren nå heller, så antagelig booker jeg med Apollo hvis det blir sånn at vi kan reise - eller det blir bare fly. Men nå er alt så usikkert at vi avventer. Det blir ingen reiser fra Norge heller hvis ikke myndighetene gir klarsignal.

Celbe 2020-12-30 17:10

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 435075)
Eftersom det har blivit vanligt med munskydd här hemma så accepterar jag numera att man kanske måste använda detta på semestern i Grekland.
Toleransnivån höjs liksom i takt med tiden som man varit utan resor.

Jag måste bara få fråga, vad är egentligen problemet med att vara tvungen att bära munskydd på semestern? Kan försäkra att allting känns lika bra för det. Möjligtvis är det konstigt första dagen, sedan har du vant dig och det är fullt naturligt.

Celbe

Athanasia 2020-12-30 23:50

Sv: Vi längtar........
 
Vi var ju 2 veckor i Rethymno i augusti..munskydd i butiker och på restauranger(inte när vi åt)...det gick hur bra som helst...Inget man vill men om man måste så ..

Kajja 2020-12-31 00:08

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Celbe (Inlägg 435101)
Jag måste bara få fråga, vad är egentligen problemet med att vara tvungen att bära munskydd på semestern? Kan försäkra att allting känns lika bra för det. Möjligtvis är det konstigt första dagen, sedan har du vant dig och det är fullt naturligt.

Celbe

Nämen det är ju bara ovanan att använda munskydd.
Samtidigt så skyddar det väl bara om jag risketar att smitta nån annan..och jag har ju genomgått sjukdomen och testas positiv för antikroppar...
/ Kajja bye_bye

pelagia 2021-01-01 12:03

Sv: Vi längtar........
 
Nå er jeg ikke enig med dere som mener munnbind er OK - om man må.
Vi bruker det i butikken nå, og hvis vi skal på offentlig transport. Det er nok for meg. Jeg føler jeg ikke får puste, og bruker briller så det må stadig justeres.
Det føles som en befrielse å få det av. Vi drar ikke på ferie hvis det må brukes munnbind, unntatt i butikkene der vi jo oppholder oss mint mulig.

Kalimera 2021-01-03 15:56

Sv: Vi längtar........
 
Stort grattis till era bokningar! klapp_klap

Äntligen börjar det hända saker!

karinafp 2021-01-16 12:44

Sv: Vi längtar........
 
Nu har jag fått svar från Regina! De är i full färd med att förbereda hotellet inför sommaren, så vårt rum är bokat.

"For you and your family there will always be rooms in our hotel, so don’t worry about it. We will also give you a good price about it, so do not worry about that." :D

Då är det bara att hålla tummarna för att inte något ska gå fel med flygbokningen! Karpathos, here we come!

Karin
lättad
klapp_klap

Masse 2021-01-16 14:22

Sv: Vi längtar........
 
Så härligt Karin att det har ordnat sig med Regina! Grattis!

Masse

karinafp 2021-01-16 18:06

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 435490)
Så härligt Karin att det har ordnat sig med Regina! Grattis!

Tack! Emmanouil bad om ursäkt för det sena svaret och menade då det jag sände för två år sedan ... ;) Förra året var väldigt sorgligt. Inte bara för Coronarestriktionerna, utan två av de äldre familjemedlemmarna gick bort, så det kommer att kännas rätt tomt utan dem. Men vi får komma ner och krama om de som finns kvar!

Karin

Kalimera 2021-01-17 16:23

Sv: Vi längtar........
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 435488)
Nu har jag fått svar från Regina! De är i full färd med att förbereda hotellet inför sommaren, så vårt rum är bokat.

Härliga nyheter! klapp_klap


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT