Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Andros (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=135)
-   -   ANDROS?? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=11251)

Brige 2007-08-17 17:45

ANDROS??
 
Har flight åter Arlanda, från Athen, kl.12.00 19/9 och vill helst slippa övernattning i Rafina eller Piraeus. Kommer troligtvis att vara på Syros i slutet av min ö-vistelse. Kan mycket väl tänka mej att tillbringa de sista dagarna på Andros. Läste att det skulle finnas snabbåtar direkt till Rafina men vid koll på gtp finnar jag "bara" de långsamma "Panaghia-färjorna". Vet någon hur jag finner tidtabell för Flying Dolphin m. fl. snabbgående flytetyg? Har dessa en egen tidtabell månne?
Min flit på Kalimera har lyst med sin frånvaro, (de senaste månaderna har min energi gått åt till annat), mitt hopp står dock till alla er som redan varit ute och kommit hem igen.
Det slog mej nu i veckan, att jag faktiskt åker om knappt 14 dagarflabb_flab Tyvärr utan maken även denna gångsnyft_drop Men........., anledningen är att han har fått jobb, och det kan ju betyda att vi kan tillsammans nästa årklapp_klapklapp_klap

Vi har SOL här i Hälsingland:)
Brige, som börjat fatta att avresan är nära

Tom 2007-08-17 19:18

Sv: ANDROS??
 
Hej !
Gå in här och sök fr Andros till Rafina , där hittar du en "Fastferry" fr Andros kl 10.00, framme kl 11.55 !
Så det är ju för sent om du har flyg kl 12.00.
http://paleologos.forth-crs.gr/engli...BO#RoutesTable

Det är en övernattning som gäller för dig !

/ Tom

Peter 2007-08-18 03:24

Sv: ANDROS??
 
Brige, jag är ledsen, men det det är omöjligt att hitta färjor som kommer in till fastlandet från Cycladerna på morgonen så du hinner till flyget. Jag har verkligen letat för egen del...!

Flying Dolfins slutade gå i Cycladerna för många år sedan pga att det blåster för mycket. Och de små Catamaranerna går ut till 3 - 4 öar vid 07 på morgonen, men är inte tillbaka i hamn förrän vid middagstid... Det är lite "busslinje" med det...

Så du måste nog som Tom säger acceptera en övernattning på fastlandet... Sorry...

Peter

Brige 2007-08-18 06:28

Sv: ANDROS??
 
Då handlar det om att finna " vetttigt" boene den sista natten allltså. I Rafina. Något bra tips??

Brige// sent i nattenAng_elx

Hellen 2007-08-18 14:46

Sv: ANDROS??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Peter (Inlägg 102808)
Flying Dolfins slutade gå i Cycladerna för många år sedan pga att det blåster för mycket.
Peter

Flying Dolfins-är det de båtarna som ser ut som en u-båt?
// Helén

Peter 2007-08-18 18:37

Sv: ANDROS??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Brige (Inlägg 102809)
Då handlar det om att finna " vetttigt" boene den sista natten allltså. I Rafina. Något bra tips??

Brige// sent i nattenAng_elx

Det finns flera hotell i Rafina. Avra tex som är nyrenoverat, stort och tämligen dyrt.

De flesta luffare använder sig dock av Corali som är lite enklare men också renoverat och väldigt fräscht. Men de har tyvärr tydligen också ökat sina priser rejält sista året efter vad jag förstått här på Forumet. Men senast jag bodde där i sept för 2 år sedan betalade jag 35 € för ett enkelrum.

Avra tex har hiss upp till våningen, det har inte Corali. Åker du hem en helg kanske du kan kolla om hotellet vid flygplatsen har några bra helgpriser?

Peter

Kalimera 2007-08-19 12:34

Sv: ANDROS??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 102885)
Flying Dolfins-är det de båtarna som ser ut som en u-båt? // Helén

Både ser ut som, och känns som, ubåtar.

kari 2007-08-19 14:42

Sv: ANDROS??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Peter (Inlägg 102907)
Men senast jag bodde där i sept för 2 år sedan betalade jag 35 € för ett enkelrum.Peter

Jeg betalte 50€ for et rom på Corali 10/11 august i fjor, da hadde jeg ikke forhåndsbestilt. Et familierom ( 2 voksne + 3 barn) var forhåndsbestilt til samme dato og kostet 110€.
:) kari

Brige 2007-08-20 23:24

Sv: ANDROS??
 
Tack för engagemang och givande svar! Hellre Rafina än Piraeus, helt klart:) Nej, kag åker hem en onsdag så något helgpris på hotell nära flygplatsen kan inte bli aktuellt. Kan ju bli aktuellt en annan gång, så tack ändå för det tipset.

//Brige, med 10 dgr kvar till take-off_B-anana_B-anana

inkfish 2007-08-21 09:26

Sv: ANDROS??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 102885)
Flying Dolfins-är det de båtarna som ser ut som en u-båt?

Jag skulle snarare säga att de ser ut som kackerlackor.;)

(Flying dolphin - hydrofoil - bärplansbåt)

Jan-Jan 2007-08-22 11:24

Sv: ANDROS??
 
Brige, vi gjorde Andros-Rafina-flygplatsen-rutten i början på juli. Vi bodde mellan Rafina och flygplatsen på ett hotell som hette Peris. Skjuts till flygplatsen ingick i priset. Kolla tråden "Boende i Loutsa istället för Rafina?" under Fastlandet / Athen & Pireus i forumet. Lycka till.

Deus Ex 2007-08-28 11:21

Sv: ANDROS??
 
På Andros är ju annars Batsi värd ett besök. Rätt litet och mysigt, fin strand och får man en studio uppåt berget får man kanonutsikt. Men som sagt, ett litet ställe är det.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT