Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Smitta på Karpathos? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44156)

Catlady 2020-11-19 19:17

Smitta på Karpathos?
 
Hej, alla Kalimerianer!
Har sökt på nätet men det är svårt att hitta något om Karpathos ( möjligen för att jag inte är så bra på det ;) Är det någon av er som vet hur det går med, i mitt tycke, en av Grekland's mysigaste öar? Eller kanske kan tipsa om hemsida (dock inte facebook eller så, håller mig undan från detta) Vore väldigt tacksam för tips/upplysningar!
Catlady, som önskar er alla hälsa och trevnad i dessa mörka tider.......

Ylva A 2020-11-20 07:55

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Inget fall på Karpathos under senaste dygnet. Jag har inte kollat tidigare, men du kan läsa dagliga rapporter på Fonien.gr. Översättning möjlig. Jag tror, att man har klarat sig bra på ön.
/ Jannis

Riitta 2020-11-20 08:30

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Jag hade kontakt med en vän på Karpathos häromdagen och hon berättade att dom inte hade några fall på ön just nu, men hon trodde att det bara var en tidsfråga när det blir, eftersom folk reser tex till Aten och Rhodos. Vi får hoppas på det bästa.


Riitta

Kalimera 2020-11-20 08:59

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Hittills i november har det rapporterats fyra fall av Covid-19 på Karpathos. Hur många tester som har gjorts vet jag dock inte.

Och så kan jag tipsa om en hemsida på svenska där alla fall rapporteras dagligen. Sajten heter Kalimera och du kan läsa här. ;)

Catlady 2020-11-20 18:23

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Tack för svar! Har förstått av andra källor att rapporteringen inte är så bra från de mindre öarna, i sig föga förvånande...

Å, Janne, det hade jag ingen aaaning om ;) ;) :) (Dina rapporter är bra!)

Catlady, som önskar att f..ns viruset kunde försvinna till en annan galax.....

Kalimera 2020-11-23 10:22

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Catlady (Inlägg 434145)
Tack för svar! Har förstått av andra källor att rapporteringen inte är så bra från de mindre öarna, i sig föga förvånande...

Så är det, det finns massor med öar man aldrig hör något från. Antingen finns det inga fall på dessa öar, eller så görs det inga tester.

karinafp 2021-02-05 12:12

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Man har satt igång med en intensiv testning och hoppas nå alla på ön. Gratisbussar har satts in till och från sjukhuset för de som inte kan ta sig dig själva. Efter första dagens testning hittades fyra fall, tre öbor och en "utlänning", så där har man börjat med smittspårning.

Karin

Catlady 2021-02-05 12:26

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Tack, Karin!
Det låter ju jättebra, hoppas de också börjar vaccinera så fort som möjligt :)
Hoppas de inte hittar fler fall!
Catlady, som hoppas på två veckor på ön i höst........

pelagia 2021-02-05 13:55

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Ja, får de ikke mer fart på vaksineringen innen EU, så ser det jo ikke særlig lyst ut for sommeren. Vi har bestilt med Apollo i slutten av juni (pga skolebarn), men kan utsettes til andre uke i august - senest til uke 40.
Vi står i fare for at en av de reisende ikke får tatt vaksine i tide.
Men nye ting oppstår jo daglig nå - både negative og positive. Bra reiseselskapene har sin Covid 19 forsikringsordning.

Kalimera 2021-02-07 16:23

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Catlady (Inlägg 436153)
Hoppas de inte hittar fler fall!

Ett nytt fall rapporterades igår.

karinafp 2021-02-07 17:33

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 436219)
Ett nytt fall rapporterades igår.

Jo, det är ju för att de har börjat testa i stor skala. Så det är bara bra att de hittar dem, så det förhoppningsvis går att hålla koll på smittspridningen och minska den.

Karin

Kalimera 2021-02-09 18:56

Sv: Smitta på Karpathos?
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 436229)
Jo, det är ju för att de har börjat testa i stor skala. Så det är bara bra att de hittar dem, så det förhoppningsvis går att hålla koll på smittspridningen och minska den.

Testningen verkar funka för idag rapporterades fem nya fall.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT