Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Korfu (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Korfu,första gången (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21673)

skrutt 2010-01-07 11:12

Korfu,första gången
 
Ang_elxTänkte resa till Korfu för första gången nu i vår.Skiathos en "min ö" men måste pröva nå´t annan känner jag.Nu vill jag gärna ha tips om var det e mysigast att bo!!! Gärna en "liten by" med små tavernor,affärer i lagom dos,o ett mysigt Hotel med havsutsikt...stora krav kanske...jag tar i alla fall emot ALLA tips jag kan få!!!Tack på förhandbye_bye

Arne 2010-01-07 12:02

Sv: Korfu,första gången
 
Jag vill gärna varmt från hjärtat rekommendera Agios Gordis på Corfu.
Vi tillbringade tio dagar därstädes för ett par år sedan och kom att trivas något så rent förträffligt.
Visst, byn är helt uppbyggd för turismen, men på ett mycket tilltalande sätt. Tavernor, butiker och aktiviteter finnes i riklig tillgång. Lägg därtill de vackra omgivande höga bergen i samklang med den fina stranden.

Vi bodde på Ireni Hotel och valde en fin studio med utsikt upp mot bergen.
Alternativt fanns det även studios med havsutsikt, men då kunde bruset från fordonstrafiken stundtals giva viss harm. Egen hemsida.

Vill minnas att vi gav 35€ natten eller så.

Vägen till Ag Gordis från Corfu Town med flygplatsen är vidunderligt vacker och det är goda bussförbindelser över hela ön.

Flygplatsen är emellertid en smula säregen med extremt kort rullbana. Vid landning därstädes får uttrycket "panikbromsning" en påtaglig innebörd..

Lite bilder från Ag Gordis har jag just vaskat fram och lagt in i bildgalleriet för beskådan under rubriken "Agios Gordis"

Arne

Katitzi 2010-01-07 14:55

Sv: Korfu,första gången
 
Håller med Arne om att västkusten på Korfu är att föredra. Vackrare natur och finare stränder än på östkusten.
Men ni måste förstås besöka Korfu gamla stad som är vacker och påminner om en Italiensk stad!
Katitzi:)

coanma 2010-01-07 15:39

Sv: Korfu,första gången
 
Jeg kan anbefale Kassiopi, fin liten by med en liten havn og flere badestrander å gå til. :). Det finnes flere alternative bosteder med utsikt til sjøen.

mrwalker 2010-01-07 16:46

Sv: Korfu,första gången
 
Paleokastritsa er et nydelig sted på vestkysten. Men dyrt.

Unngå Ag. Georgios (den i sør) for enhver pris!!!

annette.s 2010-01-11 11:52

Sv: Korfu,första gången
 
Jag vet ett jättemysigt familjehotell i Moraitika som heter Rossis. Ligger praktiskt taget på stranden, två steg ut från hotellet så står du på stranden....har själv semestrat på detta hotell 3 gånger och ska troligtvis dit i år igen!!! Denna gång tänkte jag och min man köra ner och utforska ön in i det minsta, ska bli en upplevelse!!!! Kort o gott så kan jag varmt rekomendera denna ön, den är helt suverän. Hoppas att du får en trevlig resa!!

Mvh Annette.





Citat:

Ursprungligen postat av skrutt (Inlägg 189832)
Ang_elxTänkte resa till Korfu för första gången nu i vår.Skiathos en "min ö" men måste pröva nå´t annan känner jag.Nu vill jag gärna ha tips om var det e mysigast att bo!!! Gärna en "liten by" med små tavernor,affärer i lagom dos,o ett mysigt Hotel med havsutsikt...stora krav kanske...jag tar i alla fall emot ALLA tips jag kan få!!!Tack på förhandbye_bye


NewAnn 2010-01-11 12:20

Sv: Korfu,första gången
 
Citat:

Ursprungligen postat av Katitzi (Inlägg 189873)
Håller med Arne om att västkusten på Korfu är att föredra. Vackrare natur och finare stränder än på östkusten.
Men ni måste förstås besöka Korfu gamla stad som är vacker och påminner om en Italiensk stad!
Katitzi:)

Håller med jag med jag gillar västkusten. Och själva Korfu stad är verkligen värt ett besök eller flera, gillade den staden och vill gärna besöka den igen. Trevlig resa.
Mvh Ann

Svein B. 2010-01-11 13:22

Sv: Korfu,första gången
 
Citat:

Ursprungligen postat av mrwalker (Inlägg 189905)
Paleokastritsa er et nydelig sted på vestkysten. Men dyrt.

Unngå Ag. Georgios (den i sør) for enhver pris!!!

Hvorfor skal man unngå Agios Georgios?

mrwalker 2010-01-11 14:48

Sv: Korfu,första gången
 
Citat:

Ursprungligen postat av Svein B. (Inlägg 190351)
Hvorfor skal man unngå Agios Georgios?

Jeg kan referere til mine opplevelser i sommer, http://www.islandwalking.com/korfu.html. (Søk på GEORGIOUS)

Obo 2010-01-14 14:24

Sv: Korfu,första gången
 
[/quote]

Unngå Ag. Georgios (den i sør) for enhver pris!!![/quote]

Jag håller med Mr Walker... Korfu ställvis fint, dock inte St George south.

Agnes62 2010-01-31 23:01

Sv: Korfu,första gången
 
Jag rekommenderar också Kassiopi. Jag bodde i Agios Gordios på västkusten juni 2009 men tog bilen till Kassiopi.

Tina M 2010-02-05 23:38

Sv: Korfu,första gången
 
Se mitt svar på föregånde inlägg bye_bye Tips att flyga med Easyjet från olika flygplatser i Europa, vidare till Korfu, och leta 'apartments' alt hotell via nätet, det finns massor! Mycket trevligare än de trista turistorter Apollo och Fritidsresor erbjuder.

Hälsningar
Tina


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT