Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Boende i Elefonissi?? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=639)

ulén 2005-05-09 22:28

Boende i Elefonissi??
 
Hej,

Vi är en familj på tre personer som åker till Chania i mitten av juni och funderar på att bo några dagar nere vid Elefonissi. Är det någon kan lämna några tips om lämpligt boende?

;) :) :cool:
ulén

Marianne 2005-05-09 23:54

Boende i Elafonissi
 
Vi har bott hos Kalomirakis Panagiotis, 00 30 28220 61274 el. 61587 i Elafonissi (eller 00 30 28210 94697 / 90412, fax: 28210 97907, Chania nr. vintertid skulle jag tro) ett par gånger. Bra rum och härlig utsikt!
Även Panorama hyr ut rum, 00 30 28220 61548, mobil 6972649383.
Båda ställen har också taverna och ligger uppe i backen.

Marianne

Kalimera 2005-05-12 09:08

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Citat:

Ursprungligen postat av ulén
Hej,

Vi är en familj på tre personer som åker till Chania i mitten av juni och funderar på att bo några dagar nere vid Elefonissi. Är det någon kan lämna några tips om lämpligt boende?

;) :) :cool:
ulén

Se din inbox.

Janne / KALIMERA

Curt 2005-05-22 07:09

Sv: Boende i Elefonissi??
 
6 km hitom Elaonissi ligger en Taverna som drivs av ett par som har en bakgrund i
Canada. De har rum som de hyr ut. Vi har inte bott där men det är ett trevligt par som vi ätet hos några gånger.
ANDIGONI Restaurant PIZZERIA 282-061429 George Louvakis.
Den ligger precis vid vägskylten där man svänger av till Elafonissi.

lenapg 2005-05-22 10:17

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Hej! Vi blev tipsade av en grekisk kompis om ett ställe som heter Glykeria i närheten av Elefonissi. Vi har inte själva bott där, men det verkar jättefint! Du hittar det på nätet!
Lenapg

Mian 2005-06-12 16:17

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera
Se din inbox.

Janne / KALIMERA


jag tar också gärna emot tips :) fast vi är 4...

Mian 2005-06-12 16:45

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Behövs inte, hittade detta Glykeria det får det bli ifall de har lediga rum...

Ia 2005-06-12 21:07

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Skriv et reisebrev da... og fortell hvordan det var ppå Elafonissi og hotellet dere velger. Tar også i mot andre gode tips.
Jeg reiser med 2 barn til Kreta i begynnelsen av October og har også tenkt meg et par dager i Elafonissi. Hadde tenkt å prøve Kalimeras bostedsråd...
Vi skal desverre bare bli i 9 dager. Lander i Chania og reiser hjem fra Heraklion.
Ser for meg Elafonissi som første "base", et stopp på noen dager i nærheten av Retymnon og de siste dagene et sted ikke så alt for langt fra Heraklion.
Tar gjerne i mot tips om steder og hoteller som passer.
Fin strand uten understrømninger er viktig for meg, uten mye trafikk og støy, samtidig vil jeg ha noen gode tavernaer i nærheten og noen "gater med små butikker som man kan gå å titte i om kvelden.

Nå skal jeg skynde meg å bestille trøyer flabb_flab

Ia

Mian 2005-06-14 07:18

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Ifall jag får komma med förslag på boende nära Heraklion så kunde Uncle George, Ammoudara kanske vara ett bra ställe. Vi har inte bott där men vi var ofta där och åt på kvällen förra året. I år under vår två veckors vistelse på Kreta (vi hyr en privatbostad vid Rodgia) så ska syrran med första veckan och då ska vi förhoppningsvis få rum där till henne å barna.
Vi åker 30 juni -14 juli. När hon åkt hem så drar vi iväg ner till Glykeria och Elafonissi. Vi var där förra året på utflykt och hade då en övernattning i Paleochora, The Third Eye, kan också rekommenderas!
Nu ska vi som sagt i år prova Glykeria, vi har bokat 11 juli och hoppas på bekräftelse idag på mailen! :)

Ia 2005-06-14 08:04

Sv: Boende i Elefonissi??
 
Takk for tips Mian!

Kanskje holder du øynene åpne og hukommelsen frisk slik at du kan fortelle/tipse meg og andre når du kommer hjem??
Bostedet trenger ikke vær nærmere flyplassen i Heraklion enn ca. 30-45 min. med buss (men det får være max),
Dere får ha en deilig tur og nyt sola og varmen..., her er det jo trøstesløst.
Akkurat nå, regn og 9 grader!:mad:

Iabye_bye

Mian 2005-06-14 09:19

Sv: Boende i Elefonissi??
 
tackar så mkt :) Jaa.. här är svinkallt....
Ammoudara är en "förort" till Heraklion kan max ta 15 med bil tycker jag...
Ska försöka aktivera minnet..... :cool:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT