Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   VM i fotboll (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45518)

Kalimera 2022-11-18 10:43

VM i fotboll
 
I helgen börjar VM i fotboll i Qatar. Jag har troligen inne missat ett enda VM i mitt vuxna liv. Det är, tycker jag, den största idrottshändelsen som finns. Men VM i Qatar ska jag inte titta på. Det hade jag inte heller gjort om Sverige varit med. Hur kunde de ge VM i fotboll till ett land som Qatar? Pengar, jag vet, men ändå.

Är det fler som tänker som jag?

Netwolf 2022-11-18 14:43

Sv: VM i fotboll
 
Ja, jag tänker som du. Precis som du säger är det den största idrottsshändelsen whatsoever och jag missar det aldrig.

Men nu. Jag vill absolut inte stödja Emiren och hans hejdukar. Att tilldela VM till en sådan diktatur är obegripligt.

Så jag ska också bojkotta. Fast dessvärre kommer man nog glutta lite ändå - tyvärr. Media lär ju skriva om det och ingen annan elitfotboll pågår ju. :(

/Netwolf

Kalimera 2022-11-19 15:10

Sv: VM i fotboll
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 450035)
Ja, jag tänker som du.

Och nu får man inte ta sig en öl på matcherna. :mad:

Catlady 2022-11-19 15:39

Sv: VM i fotboll
 
Helt obegripligt att ett land som Qatar kunde få VM till att börja med! Undrar just hur mycket det kostade i mutor???
Nå, måste bekänna att jag inte skulle tittat ändå, gillar inte fotboll eller ens öl ;) möjligen med undantag för lite Mythos på plats i Grekland.
Catlady, som ska ut och skotta snö straxt.... :eek:
PS: har alltid undrat vad den stackars bollen gjort för ont eftersom alla ska sparka på den hela tiden.... (urs dåligt skämt):p

thed 2022-11-20 10:33

Sv: VM i fotboll
 
Jag håller med dig och Netwolf om hur idiotiskt det är att spela detta VM. Läs gärna Erik Nivas inlägg i Aftonbladet idag 20 nov. Jag kommer också att bojkotta detta och inte se en enda minut. Även om det inte gör nån skillnad. Det är mer en principsak för mig.

Jag ser ju mycket hellre på ishockey. Ganska naturligt när man kommer från Skellefteå. Och dessutom jobbat i Skellefteå AIK och den andra klubben i centrala Skellefteå, SK Lejon.

Här kommer snön nu, ovanligt sent i år. Önskar man vore nere på vår favoritö Kreta nu. Kom hem därifrån för en månad sedan, men längtar redan tillbaka till Agia Marina och Platanias.

Kalimera 2022-11-20 16:38

Sv: VM i fotboll
 
Citat:

Ursprungligen postat av thed (Inlägg 450060)
Jag kommer också att bojkotta detta och inte se en enda minut. Även om det inte gör nån skillnad. Det är mer en principsak för mig.

Exakt så tänker jag också.

C@nny 2022-11-21 15:31

Sv: VM i fotboll
 
Jag håller med i allt, men kommer nog att ha lite svårt att låta bli att titta på Englands matcher. (Sverige är ju inte med :()

//Conny :)

LaRose 2022-11-22 00:11

Sv: VM i fotboll
 
Jag blev fysiskt illamående, när jag gick förbi TV:n förut och råkade se att det var fotboll (England - Iran??). Det blir lätt att avstå men samtidigt är det så jäkla sorgligt, när det är så roooligt att titta på fotboll.

malou 2022-11-22 23:35

Sv: VM i fotboll
 
Jeg ser heller ikke, som prinsippsak. Hvilket selvsagt gir null konsekvenser, hverken for pådriverne, eierne, arbeiderne, spillere. Det meste kommer til å fortsette i samme spor. Sørgelig.

Netwolf 2022-11-23 08:51

Sv: VM i fotboll
 
Asså, jag skäms lite. Jag har smygkikat. Jag känner mig nästan som en peeping Tom. :o

Men som princip har jag att jag inte tittar. Fast ibland säger jag som Groucho Markx "Detta är mina principer och är det så att du inte gillar dom, så har jag andra" :p

/Netwolf - som kämpar på med principerna

malou 2022-11-23 16:12

Sv: VM i fotboll
 
Leser i medier at ‘silent’ protestaksjoner er på gang blant spillere. Som ser ut til å spre seg, som ringer i vann? På flere nivåer (heia Danmark) Dette hadde jeg liten tro på. Kan FIFA’s makt slå sprekker?

En bitteliten detalj
‘6500 fotballer fylt med sand ble i dag dumpet utenfor Det internasjonale fotballforbundets lokaler i Sveits for å markere motstand mot VM-sluttspillet i Qatar.’ Sitat norsk avis. Det skal være samme antall fremmedarbeidere som har dødd siden 2010.

Ikke skam deg, Netwolf. Ingen grunn til det.

Kanskje det er nå man virkelig burde følge med. Et VM som trolig aldri vil bli glemt.

MickeKöping 2022-11-23 16:59

Sv: VM i fotboll
 
Jag kommer inte att titta på spektaklet


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT