Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Mykonos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=139)
-   -   Byta båt i Mykonos. Hjälp!! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39231)

Smithan 2015-09-21 13:45

Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
23/9 Tinos-Mykonos ank kl 12:35 med Fast ferries Andros
Och ska vidare kl 14:30 med Champion Jet1 till Naxos.
Är det samma hamn och finns det tavernor i området?
Tack snälla för besked

Lissi 2015-09-21 13:50

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
Det är samma hamn, så det är inga problem. Det är endast lilla Flying Cat som lägger till inne i Chora.

Lissi

Smithan 2015-09-21 14:16

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
Tack Lissi, dig kan man lita på.

Jag har förstått att det finns en ny och gammal hamn på Mykonos. Kommer och far vi från den gamla?

Tack för att du pratade så gott om Tinos. Vi har stortrivts här denna vecka.

Lissi 2015-09-21 14:31

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
NU såg jag att det är en JET ni ska med från Mykonos och då blir jag lite osäker....:o Förlåt!!!
Men gå till biljettkontoret på Tinos och fråga! OM det är avgång med Jetbåten från lilla hamnen i Chora så går ju vanlig taxi mellan hamnarna och det är gott om tid ändå , men visst vill man veta!! Jag tror inte att ni behöver vara oroliga .

Jag tycker att just den Jet-färjan ser alldeles för stor ut för gamla hamnen...

När jag har åkt vanlig färja från Tinos på mina dagsbesök så har dessa lagt till i NYA hamnen och när jag åkt Sea Cat som bara tar människor, inga bilar, så har den lagt till i gamla...MEN tar Champion Jet 1 bilar? Då är det nog för stor för gamla hamnen.... Men som sagt biljettkontoret på Tinos borde veta....

Kul att ni gillade Tinos!!:D Jag återvänder för tredje gången i år 27 oktober och stannar 9 dagar.

Lissi

Netwolf 2015-09-21 17:03

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
Vi åkte med Tera Jet i somras från Naxos till Mykonos. Den tillhör ju samma rederi som Champion Jet 1. Tera Jet la iaf till i New Port och som du säger Lissi. Champion Jet 1 kan ta runt 200 fordon, så den angör med största säkerhet New Port.
Tavernor? Ja, det finns det säkert i närheten, även om jag inte tänkte på det då. Det finns ju tavernor överallt i Grekland och speciellt i hamnar.

/Netwolf

ellada 2015-09-21 17:39

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
,Tavernor finns det alldelens i närheten kommer inte ihåg namnet
men den var välbesökt.

Smithan 2015-09-21 18:31

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 373915)
Vi åkte med Tera Jet i somras från Naxos till Mykonos. Den tillhör ju samma rederi som Champion Jet 1. Tera Jet la iaf till i New Port och som du säger Lissi. Champion Jet 1 kan ta runt 200 fordon, så den angör med största säkerhet New Port.
Tavernor? Ja, det finns det säkert i närheten, även om jag inte tänkte på det då. Det finns ju tavernor överallt i Grekland och speciellt i hamnar.

/Netwolf

Jag gick in på gtp.gr och klickade in mig på MYK som avgångs-resp ankomsthamn för de 2 rutterna och fick då fram samma longitud/latitud. Alltså bör det vara samma hamn.

Lissi 2015-09-21 19:47

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
fb_gilla.

Lissi

Kalimera 2015-09-22 06:32

Sv: Byta båt i Mykonos. Hjälp!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Smithan (Inlägg 373888)
Är det samma hamn och finns det tavernor i området?

Det finns. Vi har ätit en fantastiskt god middag i hamnen medan vi väntade på en kvällsbåt till Naxos. Solen gick ner och det var så vackert. :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT