Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kykladerna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=41102)

Helena S 2017-06-19 23:32

Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Hej alla kalimerianer!

De 4 sista nätterna på sommarens resa är planerade på Santorini, eftersom planet åker hemåt därifrån. Vår rutt är i dagsläget: Serifos - Sikinos - Folegandros - Santorini :)

Fråga: Har ni något bra förslag att åka från Folegandros till en bra (lugn) ö i ca 2 nätter och sen spendera sista 1-2 nätterna på Santorini. Det handlar om juli/augusti, så det är under högsäsong :eek: Ang_elx

Jag vill mer än gärna upptäcka Santorini, men helst inte under högsäsong :o

Helena S bye_bye

El Gringo 2017-06-20 01:51

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Amorgos.

Kalimera 2017-06-20 18:26

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Stanna på Folegandros. Finns ingen ö som passar om ni vill slippa lägga en massa tid på båtar.

Helena S 2017-06-20 23:34

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av El Gringo (Inlägg 398630)
Amorgos.

Tack för svar. Amorgos står högt upp på min önskelista, om planeringen funkar så åker vi dit nästa år :) . Vill vara där ca 4-5 nätter åtminstone, så det blir (tyvärr) inte i år heller.

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 398644)
Stanna på Folegandros. Finns ingen ö som passar om ni vill slippa lägga en massa tid på båtar.

Ok. Tack för svar. Hm. Det kommer att bli väldigt dyrt i såna fall, Folegandros är det dyraste boendet på denna resa. Ska se hur vi kan trixa med allt. :rolleyes: Men det blir ju bra ändå! flabb_flab

Helena S :cool:

ofelia 2017-06-21 08:22

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Hej!
Jag hade stannat 2 nätter extra på Serifos. 4 nätter på Santorini i början på augusti blir lätt intensiva.
/Ofelia

Kalimera 2017-06-22 11:14

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av ofelia (Inlägg 398660)
Jag hade stannat 2 nätter extra på Serifos.

Skulle nog också göra det, med tanke på priserna på hotell på Folegandros.

Helena S 2017-06-26 23:31

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av ofelia (Inlägg 398660)
Hej!
Jag hade stannat 2 nätter extra på Serifos. 4 nätter på Santorini i början på augusti blir lätt intensiva.
/Ofelia

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 398693)
Skulle nog också göra det, med tanke på priserna på hotell på Folegandros.

Tack för tipsen, det blir nog 2 extra nätter på Serifos, men det ser jag fram emot! Ska bara försöka styra upp boenden samt kolla båtar, men det ordnar sig nog på ett eller annat sätt!

Nu är det snart juli flabb_flab

Helena S bye_bye

Kalimera 2017-06-28 10:17

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 398811)
Tack för tipsen, det blir nog 2 extra nätter på Serifos, men det ser jag fram emot! Ska bara försöka styra upp boenden samt kolla båtar, men det ordnar sig nog på ett eller annat sätt!

Berätta gärna hur det gick.

Helena S 2017-07-17 13:29

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Nu kan jag berätta hur det förmodligen kommer att bli, avresa imorgon flabb_flab

Det blir Serifos - Sifnos (som den ursprungliga planen, dock endast 2 nätter) - Folegandros och Santorini. Blir nog 4 nätter på Santorini iallafall Ang_elx

Ska bli så härligt att äntligen komma iväg efter den vädermässigt hemska våren och försommaren :(

Helena S - i packar- och städartagen bye_bye

Kalimera 2017-07-18 09:58

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 399286)
Ska bli så härligt att äntligen komma iväg efter den vädermässigt hemska våren och försommaren

Det förstår jag! Ska bli kul att höra vad du tycker om öarna.

Trevlig resa! bye_bye

Helena S 2017-08-26 23:45

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 399331)
Det förstår jag! Ska bli kul att höra vad du tycker om öarna.

Trevlig resa! bye_bye

Tack Janne! Serifos var väldigt ok, vill absolut åka tillbaka igen, finns mer att upptäcka, trevlig ö. Sifnos Kamares gillade vi inte, men Kastro var hur coolt som helst!!! Kan ge ön en ny chans, men kanske Faros. Favoritön på resen blev Folegandros :rolleyes: wow!!! Vi hade planerat att stanna där 4 nätter, men vi kände genast att vi ville stanna längre, så det blev 6 nätter där flabb_flab

Helena S - längtar till Grekland redan :)

Kalimera 2017-08-28 09:54

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 400309)
Tack Janne! Serifos var väldigt ok, vill absolut åka tillbaka igen, finns mer att upptäcka, trevlig ö. Sifnos Kamares gillade vi inte, men Kastro var hur coolt som helst!!! Kan ge ön en ny chans, men kanske Faros. Favoritön på resen blev Folegandros :rolleyes: wow!!! Vi hade planerat att stanna där 4 nätter, men vi kände genast att vi ville stanna längre, så det blev 6 nätter där

Kul att ni är så nöjda! klapp_klap

Vi bor alltid i Faros när vi är på Sifnos. Om man gillar lugn och ro och närhet till flera fina stränder är det ett paradis. :)

Helena S 2017-08-28 23:14

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 400349)
Kul att ni är så nöjda! klapp_klap

Vi bor alltid i Faros när vi är på Sifnos. Om man gillar lugn och ro och närhet till flera fina stränder är det ett paradis. :)

Jamen, klart att vi är nöjda det var ju Grekland klapp_klap :rolleyes: :D _B-anana

Jag hade bokat Faros först, men sen blev det lite ändringar fram och tillbaka. Nu blev det Kamares eftersom vi bara skulle stanna i två nätter. Kamares var som en fransk koloni :eek: Jag kan eventuellt skriva en liten sammanfattning över resan, var vill du att jag publicerar den?

Helena S :)

yannis 2017-08-29 08:00

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Du kan väl publicera den här eller i en ny tråd.
INTE på facebook!!!!!

Birgitta.

Alala 2017-08-29 10:31

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Skulle vara trevligt att läsa lite mera om resan!

/ Anne :)

Kalimera 2017-08-30 10:47

Sv: Beslutsångest Santorini 4 nätter, eller...?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 400386)
Jag kan eventuellt skriva en liten sammanfattning över resan, var vill du att jag publicerar den?

Det vore jättetrevligt om du skrev en sammanfattning. klapp_klap

Lägg det under Hälsningar/Nu är vi tillbaka igen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT