Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Zakynthos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Billiga flygbiljetter? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39289)

PiaFrosslund 2015-10-05 10:00

Billiga flygbiljetter?
 
Hej Kalimeravänner!

Vi har varit på Kreta några gånger nu (charter), men är nyfikna på Zakynthos och vill gärna boka boende själva. Har ingen erfarenhet av att boka flyg på egen hand. Någon som kan tipsa om sidor? Vi flyger enklast från Köpenhamn, någon som bokat flyg Köpenhamn-Zakynthos? Var hittade ni biljetter?

Kalimera 2015-10-05 10:06

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av PiaFrosslund (Inlägg 374883)
men är nyfikna på Zakynthos och vill gärna boka boende själva. Har ingen erfarenhet av att boka flyg på egen hand. Någon som kan tipsa om sidor? Vi flyger enklast från Köpenhamn, någon som bokat flyg Köpenhamn-Zakynthos? Var hittade ni biljetter?

Såvitt jag känner till går det inte att flyga reguljärt till Zakynthos från Sverige eller Danmark. Däremot kan du köpa flygstolar av Airtours eller Apollo, och det kanske även finns något danskt charterbolag som flyger till Zakynthos.

PiaFrosslund 2015-10-05 11:07

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Tack för tips! Hittade snabbt flygstolar på Apollo! Hur funkar det med att boka hotell på egen hand, betalar man i förväg eller när man kommer dit?

Abi 2015-10-05 12:01

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
På booking.com har vi betalat när vi lämnat hotellet.

Jag tror det oftast är så när man kontaktar dom som finns här på kalimera-sidan också. Det är länge sedan jag gjorde så, om det har ändrats får någon annan tala om det.

Lycka till!

bye_byeAbi

PiaFrosslund 2015-10-05 12:19

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Kontaktat Daphnes Villas nu och väntar på svar ang bokning i sept -16. Deposition på 30% av hela summan inom 7 dgr. Hoppas dom har plats med oss _B-anana_B-anana ser fantastiskt ut!

maji 2015-10-05 14:49

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av PiaFrosslund (Inlägg 374894)
Kontaktat Daphnes Villas nu och väntar på svar ang bokning i sept -16. Deposition på 30% av hela summan inom 7 dgr. Hoppas dom har plats med oss _B-anana_B-anana ser fantastiskt ut!

Det ÄR fantastiskt där!_B-anana
har bott där 2 ggr och det är helt underbart. Maria och Dionysis är såå trevliga och hjälpsamma människor. Ni får det garanterat bra där!

//majibye_bye

PiaFrosslund 2015-10-05 15:00

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Så roligt att höra Maji :-) Hoppas verkligen att det finns plats för oss. Är det långt från flygplatsen? Stället verkar så rofyllt och avkopplande.

PiaFrosslund 2015-10-05 15:37

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Och nu är det bokat _B-anana Zakynthos två veckor i september nästa år. klapp_klapklapp_klap

Kalimera 2015-10-05 16:29

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av PiaFrosslund (Inlägg 374905)
Och nu är det bokat, Zakynthos två veckor i september nästa år.

Det gick undan! Grattis! klapp_klap

Kajja 2015-10-05 17:39

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av PiaFrosslund (Inlägg 374903)
Så roligt att höra Maji :-) Hoppas verkligen att det finns plats för oss. Är det långt från flygplatsen? Stället verkar så rofyllt och avkopplande.

Grattis till bokningen! Det är inte långt från flygplatsen. Bilade däromkring i september. Högst en halvtimme tror jag_B-anana
/Kerstin

PiaFrosslund 2015-10-05 17:44

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Toppen! Tack för info! :)bye_bye

maji 2015-10-05 18:05

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Nja, dryga halvtimman tar det nog med bil/taxi men det är en jättefin resa.
Vet inte om du varit i den delen av Grekland tidigare men när vi kom dit första gången och åkte ifrån flygplatsen till Daphnes så tyckte vi att det såg lite italienskt ut. Grönt och fint och alla husen som var i terracotta-färger. Jättefint!
Ha en jättefin semester!

//majibye_bye

PiaFrosslund 2015-10-05 20:41

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Maji: Jag har inte varit i den delen tidigare; bara på Kreta, Egina och Parga. Det låter väldigt fint. Tror att Daphne kommer att bli precis det vi uppskattar; lugn och ro och långsamma dagar bye_bye

Panakakis 2015-10-06 09:15

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Såg att du har bokat billiga flygbiljetter till Zakynthos i sep. nästa år men var de så billiga? Jag tror att du får betala mins 3500 kr/st. :rolleyes:

PANAKAKIS :)

PiaFrosslund 2015-10-06 12:37

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Nja, för oss var det billigt iallafall - resan kostar totalt ungefär hälften av vad våra senaste charterresor kostat. Men nu ville vi prova att boka själva :-)

Kvädängs 2015-10-11 16:00

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Nu har du gjort ett bra val av boende. bodde där i september i år.
nära till porto roma stranden, restauranger och en super market.

Lissi 2015-10-11 16:17

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av PiaFrosslund (Inlägg 374894)
Deposition på 30% av hela summan inom 7 dgr. Hoppas dom har plats med oss _B-anana_B-anana ser fantastiskt ut!

Men 30 % av hela summan ett år i förväg? Det var häftigt!! Det hade jag aldrig gjort:eek:

Lissi

Panakakis 2015-10-11 22:21

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 375252)
Men 30 % av hela summan ett år i förväg? Det var häftigt!! Det hade jag aldrig gjort:eek:

Lissi

Inte jag heller. :o

PANAKAKIS :)

PiaFrosslund 2015-10-12 14:37

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Vi blev så förtjusta i boendet och vill gärna bo där, så då får man ju rätta sig efter deras policy. Ingen större skillnad mot charter, där betalar man ju också en summa i förväg. Likaså flygstolar.

PiaFrosslund 2015-10-12 14:40

Sv: Billiga flygbiljetter?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kvädängs (Inlägg 375251)
Nu har du gjort ett bra val av boende. bodde där i september i år.
nära till porto roma stranden, restauranger och en super market.


Tack! Ja vi ser verkligen fram emot denna resa! klapp_klap


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT