Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resevänner (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Ressälskap i husbil till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=14078)

Svend_Ö 2008-04-22 13:21

Ressälskap i husbil till Grekland
 
Hej, efter övervintring i Spanien,Portugal och Marocco är det nu dax för att planera en 3 månaders resa till Grekland. Tiden aug-sep-okt är vad jag tänkt mig.
Saknade ressälskap förra resan och söker nån som kunde tänka sig att göra denna Greklandsresa.
Detta är inte en kontaktannons efter en sängkamrat, men då det är trångt i en husbil, så bör man ju inte vara alltför blyg av sig.
Det viktigaste är att man är en person som har ett gott humör och kan ta det lite med en klackspark.
Husbilen har alla bekvämligheter som man rimligen kan ha i en sån. Toa,separat dush, airkondition mm mm.
Jag håller med bil. Diesel, färjor o mat delar vi på.
Söker helst en tjej. Vet av erfarenhet att man får konstiga menande blickar når 2 killar resar tillsammans i husbil.
Lite jobbigt om man inte har den läggningen.
Svend

Ioslina 2008-04-22 21:55

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Hade jag varit familjelös och arbetslös hade jag svarat ja direkt! Seriöst! Lycka till med dina resplaner!

ricky 2008-04-23 00:03

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Hade jag varit familjelös, arbetslös och av andra könet hade jag svarat ja direkt! ;)bye_bye

Svend_Ö 2008-04-23 00:32

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Jag vill redan nu klargöra att jag absolut inte lider av homofobi, tvärtemot. Jag anser att detta är en privatsak för berörda. Under min resa till Marocco hade jag sälskap med 2 killar som reste tillsammans. Jag fick ofta höra andras tankar o misstankar " of the record ". Två jättesköna killar som blivit mina vänner och som jag kommer att ha fortsatt kontakt med och förmodligen kommer att samåka tillsammans med på fler resor. Vad de hade tillsammans anser jag vara deras ensak och absolut inget hinder för min vänskap.
Nu är det sagt så jag hoppas det inte skall bli några tvetydiga inlägg här framöver.

Obs. Ricky, detta har inget med ditt inlägg att göra. Jag tror du menade exakt vad du skrev.

Svend_Ö 2008-05-09 15:05

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
365 som tittat, lika många som dagar på ett år. Endast två svar! Jag är förvånat. Är vi så misstänksamma här i sverige att vi inte tror på att man kan lägga in en sån här sökning och vara seriös?:confused:
Jag har alltid trot på devisen " att delad glädje är dubbel glädje "

Hellen 2008-05-09 16:22

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
För min del handlar det varken om misstänksamhet eller något annat, tycker helt enkelt att det är kul att läsa vad som skrivs.
Nu har du bara drygt 360 andra förklaringar att vänta på:D
Hoppas du hittar någon som är äventyrslusten.
// Helén

Elisabet 2008-05-09 16:24

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Jag tror inte du ska se antalet svar som ett värde på hur seriös de som läst tråden tror att du är och inte heller på hur misstänksamma de är.

Snarare är det nog så att det är väldigt få som har både vilja och möjlighet att vara bortresta i tre månader och som i så fall vill tillbringa den tiden i Grekland och dessutom önskar resa och bo i husbil, i tillägg med en person de inte känner.

Men det låter härligt! Jag skulle också... om... osv. Lycka till!

torhildur 2008-05-27 10:13

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Hej klapp_klapHär är jag!
Åtminstone "arbets-ledig",... och lilla familjen min är helt och hållet självgående.
Go å gla' som oftast,och tror på att det mesta ordnar sej till slut.flabb_flab

Är du fortfarande utan sällskap i din husbil,så kan du väl maila mej på min "privata" adr : torhildur@passagen.se

Så kan vi väl diskutera detta vidare ........

M.v.h. Torhildur i Karlstad.

Svend_Ö 2008-08-10 23:36

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Sökning av reskamrat är inte längre aktuell.
Tackar för visat intresse
Svend

ricky 2008-08-10 23:46

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
:) Det är bara jag som vågar ställa frågan;)?

:oFår man vara så burdust nyfiken (känner mig som grannkärringen just nu)
att fråga varför:D

Lissi 2008-08-11 10:52

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Ricky, jag tror det är så enkelt som att Svend_Ö fått svar och därmed resesällskap.:D

Trevlig resa i så fall!bye_bye

Lissi

Svend_Ö 2008-08-11 11:57

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Klart att du får fråga Ricky, du var trots allt en av de första som svarade mig här. Jag har blivit kontaktat av en trevlig tjej från Kungsbacka via Resesallskap.se
Hon har besökt mig och det kändes bra. Hon skall komma tillbaka denna vecka och då skall vi ta några dagar i husbilen runt Österlen, för att se hur det funkar på en liten yta.
Varför blev det just hon? Jo hon har stor resvana, har bl.a. varit i Marocco 9 ggr. Några gånger med husbil. Hon har rest mycket i Spanien o Portugal.
Har t.o.m. lärt sig lite Maroccanska och spanska.
Men först av allt så har hon en possitiv attityd till livet och är i en ålder som vi har mycket gemensamt i.
Jag tror det kommer att bli trevligt att resa tillsammans med henne.
Hälsningar
Svend

ricky 2008-09-12 22:01

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
:) Fasen vad kul!
Låter ju nästan för bra för att vara sant!
Lycka till o trevlig resa!_B-anana

Svend_Ö 2009-01-12 13:06

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Till er som tittat in här vill jag meddela följande:
Det blev inte Grekland denna gången. Mitt ressälskap visade sig att det var ett lite väl förhastat beslut. Vi hade nog lite problem med varandra, så när det blev problem med färjan i Venedig, så beslutade vi oss att åka till Spanien istället. Mitt ressälskap hade som tur var egen husbil, så våra vägar skildes i Spanien. Hon har ju stor vana av Spanien, så hon valde att gå sin egen väg.
Tror inte att detta med husbilsliv är hennes intresse och kommer nog att sälja sin bil när hon återkommer till Sverige. Åka husbil är ju inte precis som att resa på resa med hotellstandard, där man kan duscha varje dag och har all service.
Grekland får nu bli nästa vinter!

Kaa 2009-01-12 14:19

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Vad synd att det inte blev som du hade tänkt, o vilken tur att ni har varsin husbil...
Jag tycker nog att standarden i husbilen är bättre än hotell (:oför mig iallafall)
Men smaken är ju delad.
Du får väl åka över till Grekland ändå, behöver du vänta till vintern
/Cecilia

Svend_Ö 2009-01-12 15:21

Sv: Ressälskap i husbil till Grekland
 
Kaa,
jag skulle åka direkt om det inte var för att jag har saker jag måste ordna i Sverige. Han som jag har magasinerat hos har tyvärr dött, så jag måste flytta mina saker till 1 april, såvida jag inte kan få sonen att fixa det.
Måste dock först hitta en ny magasineringsplats.
Om jag åker i höst så blir det förmodligen tidigare i såfall, som augusti-sept.
Hur är det med dig annars?

PS glömde fråga, hur det gick för er när ni åkte ner?
Skall ni åka detta året också? DS


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT