Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resebrev (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Underbar resa till Parga (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37002)

Kalimera 2014-09-19 14:26

Underbar resa till Parga
 
Årets sextonde resebrev är publicerat.

Ni kan läsa resebrevet här.

simetra 2014-09-20 09:37

Sv: Underbar resa till Parga
 
Hade nästan glömt bort mysiga och vackra Parga men blev nu påmind på nytt :). Tack så mycket! / Simetra

Alala 2014-09-20 13:28

Sv: Underbar resa till Parga
 
Parga ser verkligen frestande ut, har inte varit där, men finns nog på listan. flabb_flab

Tack för resebrev och fina bilder!

/ Anne :)

Annwi 2014-09-22 16:44

Sv: Underbar resa till Parga
 
Tack för trevligt resebrev!
Har aldrig varit i Parga men har länge tänkt att jag vill åka dit. Vad tycker du om Parga i jämförelse med de öar du besökt? Kanske svårt att svara på, det beror ju på hur länge man stannar och om man har möjlighet att hyra bil och se sig om på resmålet mm mm, men det skulle vara roligt att få din åsikt.

inha 2014-09-23 22:10

Sv: Underbar resa till Parga
 
Vad kul att mitt resebrev om Parga blivit publicerad! Tack! Kul också att få så god respons på det! Värmer i hjärtat!


_B-ananaklapp_klapbye_bye

inha 2014-09-23 22:18

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av Annwi (Inlägg 343626)
Tack för trevligt resebrev!
Har aldrig varit i Parga men har länge tänkt att jag vill åka dit. Vad tycker du om Parga i jämförelse med de öar du besökt? Kanske svårt att svara på, det beror ju på hur länge man stannar och om man har möjlighet att hyra bil och se sig om på resmålet mm mm, men det skulle vara roligt att få din åsikt.


Hej Anwi,
och tack för din respons på mitt resebrev. Jag rekommenderar vekligen att resa till Parga. Jättefint är det där.


Det är svårt att svara på din fråga om jämförelsen av resmål man varit på. Alla resmål har sin alldeles egna charm.


Att besöka en ö kanske man blir mer begränsad till själva ön. Det är inte alltid en ö ligger nära annan ö så det blir lätt att göra dagsutflykt. I Parga kan du göra utflykter till öar och orter runt omkring fastlandet.

Det är svårt att säga och jämföra, tycker jag.

inha 2014-12-16 20:25

Sv: Underbar resa till Parga
 
Jag har skapat ett album inne på min profil med bilder från resan till Parga. Välkommen att kika in.

JohnS 2014-12-16 23:32

Sv: Underbar resa till Parga
 
Takk for reisebrev, som vekket gode minner fra våre 3 eller 4 turer til Parga. Så hyggelig at også dere fant fram til La Barca, som sammen med Kryoneri er vår favoritt-taverna. Enkle tavernaer utenom det absolutte sentrum, med mennesker som er like fantastiske som maten de serverer.

ouzakia 2014-12-17 09:51

Sv: Underbar resa till Parga
 
Tack för ett trivsamt resebrev. Parga står högt opp på måste-besöka listan.

ErOg 2015-01-07 13:09

Sv: Underbar resa till Parga
 
Trevligt resebrev!
Parga ligger på vår önskelista sedan ett par år och troligen blir det nu i sommar vi åker dit!

Birgitta63 2015-01-09 08:28

Sv: Underbar resa till Parga
 
Tack Inha för ett mysigt Parga som du visade upp. Känner igen samt fick mig
att känna alla fina minnen från sem 2013.
Vi trivdes verkligen med vackra Parga . Saknar få resa till mitt älskade Grekland. Parga vill man återvända till igen.
Som dem säger så ligger alltid Grekland kvar så en dag händer de:)
Birgitta

BBB 2015-03-16 01:15

Sv: Underbar resa till Parga
 
Måste bara bekräfta att Parga är helt underbart fantastiskt. Jag har varit där två ggr och på andra resan tog vi med sambons föräldrar som aldrig(!!) varit till Grekland innan - dom åker till Parga för fjärde gången nu i juni ☺den förste som tipsade mig om Parga var en grekisk hårfrisör i Sthlm som sa att dit åker grekerna själva på semester 🌞

inha 2015-11-11 14:38

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av ErOg (Inlägg 350992)
Trevligt resebrev!
Parga ligger på vår önskelista sedan ett par år och troligen blir det nu i sommar vi åker dit!

Något sent svar ifrån mig... Då är det väl dags att åka till Parga?! Kom ni iväg?

Parga är ett resmål som man kan åka många gånger till. Jag kommer att återvända dit, men det får ändå vänta ett tag till.

inha 2015-11-11 14:40

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av Birgitta63 (Inlägg 351128)
Tack Inha för ett mysigt Parga som du visade upp. Känner igen samt fick mig
att känna alla fina minnen från sem 2013.
Vi trivdes verkligen med vackra Parga . Saknar få resa till mitt älskade Grekland. Parga vill man återvända till igen.
Som dem säger så ligger alltid Grekland kvar så en dag händer de:)
Birgitta

Håller med om att Parga var/är ett vackert resmål och som man vill återvända till. Än får returresan vänta, då jag är nyfiken på andra resmål också.


inha 2015-11-11 14:41

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av ouzakia (Inlägg 349523)
Tack för ett trivsamt resebrev. Parga står högt opp på måste-besöka listan.

Tack. Hoppas resebrevet inspirerade till en resa till Parga.

inha 2015-11-11 14:42

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av simetra (Inlägg 343485)
Hade nästan glömt bort mysiga och vackra Parga men blev nu påmind på nytt :). Tack så mycket! / Simetra

Tack. Hoppas resebrevet inspirerade till en resa till Parga.

inha 2015-11-11 14:42

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 343500)
Parga ser verkligen frestande ut, har inte varit där, men finns nog på listan. flabb_flab

Tack för resebrev och fina bilder!

/ Anne :)

Tack. Hoppas resebrevet inspirerade till en resa till Parga.

inha 2015-11-11 14:46

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av Annwi (Inlägg 343626)
Tack för trevligt resebrev!
Har aldrig varit i Parga men har länge tänkt att jag vill åka dit. Vad tycker du om Parga i jämförelse med de öar du besökt? Kanske svårt att svara på, det beror ju på hur länge man stannar och om man har möjlighet att hyra bil och se sig om på resmålet mm mm, men det skulle vara roligt att få din åsikt.

Tack. Hoppas resebrevet inspirerade till en resa till Parga.

Parga är en stad som är mycket vackert. Man får en ö-känsla fast Parga ligger på fastlandet. Det är absolut värt sitt besök, och det är ett resmål man gärna återvänder till.

Jo, det stämmer att allt hänger på hur länge man stannar på ett resmål och om man har möjlighet att göra utflykter med hyrd bil, moped eller tar lokalbusssen. Parga vs öarna jag har varit på - hm, jag vet inte. Tycker alla resmål jag varit på har varit mycket bra. Fast Parga tillhör nog de ställen som jag gärna återvänder till, liksom till Naxos, Rhodos.

ErOg 2015-11-11 15:15

Sv: Underbar resa till Parga
 
Citat:

Ursprungligen postat av inha (Inlägg 377101)


Något sent svar ifrån mig... Då är det väl dags att åka till Parga?! Kom ni iväg?



Jodå, det blev nästan två veckor i juni, och det var mycket trevligt. Lite "ökänsla" som vissa beskrivit det. Bäst var alla närliggande utflyktsmål samt "litenheten", dvs korta avsånd. Mindre bra var prisläget och inkastarna. Inte högsta betyg men mer än godkänt!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT