Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Balos på västra Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43578)

Kalimera 2020-02-18 09:07

Balos på västra Kreta
 
Hur många av er har besökt Balos som ligger utanför halvön Gramvousa, strax norr om Falassarna, på västra Kreta? Vi har kört bil dit, men det är inte att rekommendera. Antar att de flesta av er som har varit där åkte båt från Kissamos.

Om du har besökt Balos, vad tyckte du i så fall?


https://www.kalimera.se/grekland/kre...rand-kreta.jpg

Att det är så folktomt på bilden är för att den är från slutet av oktober.

Susie 2020-02-18 10:29

Sv: Balos på västra Kreta
 
Jeg har besøgt Balos i mid-season og kunne godt tænke mig at komme igen. Meget specilt og meget flot natur :) Men... jeg kørte også dertil i bil, og det gør jeg ALDRIG igen! :eek:

theresa 2020-02-18 20:18

Sv: Balos på västra Kreta
 
Jag ska till kreta för första gången i Augusti....nåja nästan sant var på Hersonissos -92 som 20 åring men lämnade aldrig varken byn eller stranden den vecka jag var där...så såg inget :P .

Nu ska jag bo i Kalamaki och ta promenader till Chania och även utflykter till Samariaravinen, Elafonissi och Balos....så återkommer om åsikter i September :) ...._B-anana

nickelena 2020-02-18 20:53

Sv: Balos på västra Kreta
 
Jo då, vi har varit där och visst körde vi pyttelilla hyrbilen dit:eek:!
"Vägen" var hemsk, men väl framme var det väldigt vacker utsikt.
Finare att stå däruppe (bland alla getter) och titta ner, än att vara nere vid vattnet. Ändå tror jag att jag rekommenderar att man ska åka båt dit och inte utsätta sig för skräckvägen dit.
Lenabye_bye

simetra 2020-02-18 21:21

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av nickelena (Inlägg 425694)
Finare att stå däruppe (bland alla getter) och titta ner, än att vara nere vid vattnet.
Lenabye_bye

Ja, finare uppifrån, där nere var lagunen lite "dyig" och kändes inte så inbjudande men det kan ha varit en tillfällighet kanske...?

Kajja 2020-02-19 09:29

Sv: Balos på västra Kreta
 
Vi var där för 20 år sen på vår första Kretaresa.
Åkte en fin båtresa från Kissamos med stopp vid bl a Gramvousa. Minns den vit-rosa sanden och det fantastiska turkosa vattnet. Otroligt vackert!!
Prins Charles o Diana hade varit där på sin smekmånad eller om det var vid förlovningen.
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2020-02-19 09:57

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Susie (Inlägg 425684)
Men... jeg kørte også dertil i bil, og det gør jeg ALDRIG igen! :eek:

Inte vi heller. Det var hemskt!

Kalimera 2020-02-19 09:57

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av theresa (Inlägg 425693)
Nu ska jag bo i Kalamaki och ta promenader till Chania och även utflykter till Samariaravinen, Elafonissi och Balos....så återkommer om åsikter i September

Ska bli intressant att höra vad du tycker om Balos.

Kalimera 2020-02-19 09:58

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av nickelena (Inlägg 425694)
"Vägen" var hemsk, men väl framme var det väldigt vacker utsikt.

Håller med om allt. :)

Kalimera 2020-02-19 10:00

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av simetra (Inlägg 425697)
Ja, finare uppifrån, där nere var lagunen lite "dyig" och kändes inte så inbjudande men det kan ha varit en tillfällighet kanske...?

Så såg det ut när vi var där också. Har sett många liknande bilder där det ser dyigt ut. Har även sett bilder när det inte varit så, men då har det i stället varit miljoner turister på stranden, och det såg inte heller roligt ut.

Kalimera 2020-02-19 10:01

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 425705)
Prins Charles o Diana hade varit där på sin smekmånad eller om det var vid förlovningen.

Något av det var det i alla fall. :)

Kalimera 2020-02-19 10:03

Sv: Balos på västra Kreta
 
Vi skulle fira min svärmors jämna födelsedag i Balos en gång. Vädret var inte roligt alls, men vi hade roligt ändå. :)

Läs om den roliga och oroliga dagen här.

theresa 2020-02-21 18:34

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 425716)
Vi skulle fira min svärmors jämna födelsedag i Balos en gång. Vädret var inte roligt alls, men vi hade roligt ändå. :)

Läs om den roliga och oroliga dagen här.

Wow.....jösses den bilfärden tänker jag inte ta....blir en ordnad charter tur dit fb_gilla:D

Thoper 2020-02-23 23:15

Sv: Balos på västra Kreta
 
Det är ju kul att ha varit där, men det är inget vi kommer att återvända till. Vi åkte båt dit.
/Thoper

Netwolf 2020-02-24 09:10

Sv: Balos på västra Kreta
 
Samma här. Åkte båt, trots att vi hade hyrbil. Och jag blir glad att vi valde det, när jag hör om Janne o Camillas vedermödor. :)

/NW

C@nny 2020-02-24 09:53

Sv: Balos på västra Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 425716)
Vi skulle fira min svärmors jämna födelsedag i Balos en gång. Vädret var inte roligt alls, men vi hade roligt ändå. :)

Läs om den roliga och oroliga dagen här.

Vilken händelserik dag! Tack för upplysningen om bilvägen. Då vet jag att vi skall ta båten om vi skall besöka Balos vid nästa Kretabesök. :D

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 425705)
Vi var där för 20 år sen på vår första Kretaresa.
Åkte en fin båtresa från Kissamos med stopp vid bl a Gramvousa. Minns den vit-rosa sanden och det fantastiska turkosa vattnet. Otroligt vackert!!
Prins Charles o Diana hade varit där på sin smekmånad eller om det var vid förlovningen.
/ Kajja bye_bye

Jaha, de reste tydligen runt en del. Assos på Kefalonia sägs oxå ha besökts av dem under deras smekmånad klapp_klap

//Conny :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT