Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Så det kan gå. Ny ö!!! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42978)

karinafp 2019-06-04 09:20

Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Efter att inte ha vetat om vi överhuvudtaget skulle kunna resa någonstans alls i sommar, har vi helt plötsligt fått klartecken från våra läkare och en bra skjuts i ekonomin :D så jag satte mig för att leta. Det är i senaste laget, så väldigt mycket är redan borta, men så såg jag ett inlägg här om Tilos, så jag testade och hittade EN (!) resa under den tid vi kan vara borta. Och den var dessutom ordenligt nedsatt i pris, så nu blir det två veckor på Tilos! :) Och jag ska få se elefantmuseet! flabb_flab

Tack Kalimera! Utan den här sidan hade jag nog aldrig kommit varken till Karpathos eller Tilos. klapp_klap

Karin
förväntansfull

Sol och hav 2019-06-04 10:24

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Åh vad härligt att höra!!
Ha det så jättehärligt på underbara Tilos!!

Kajja 2019-06-04 11:30

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Va kul!! Det måste kännas som en vinstlott_B-anana_B-anana
Kanske blir det en ny återvändar ö...
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2019-06-04 16:29

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 418472)
Efter att inte ha vetat om vi överhuvudtaget skulle kunna resa någonstans alls i sommar, har vi helt plötsligt fått klartecken från våra läkare och en bra skjuts i ekonomin :D så jag satte mig för att leta. Det är i senaste laget, så väldigt mycket är redan borta, men så såg jag ett inlägg här om Tilos, så jag testade och hittade EN (!) resa under den tid vi kan vara borta. Och den var dessutom ordenligt nedsatt i pris, så nu blir det två veckor på Tilos! :) Och jag ska få se elefantmuseet! flabb_flab

Det är bara att gratulera Karin. klapp_klap

Jag ser verkligen fram emot att höra vad ni tycker om lilla Tilos. :)

Masse 2019-06-04 17:59

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Så kul Karin! Det ska bli mycket spännande att få veta vad du tycker om Tilos. Kontrasterna mot Karpathos är stora, mycket stora! Men båda tillhör mina favoriter. Trevlig resa!

Masse

Netwolf 2019-06-04 18:33

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Men va kul! Ha en trevlig resa! _B-anana

Alala 2019-06-05 05:13

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Grattis! Att kunna resa trots allt är ju en härlig känsla. Hoppas ni kommer att gilla Tilos!

/ Anne bye_bye

nickelena 2019-06-05 10:32

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Gôtt att ni kan komma iväg!
Spännande med Tilos...
Njut av er resa!
Lenabye_bye

Kalimera 2019-06-05 14:09

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Karin: var ska ni bo?

karinafp 2019-06-05 17:38

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 418532)
Karin: var ska ni bo?

I Livadia, ett hotell som heter Olympus. Har inte hittat några omdömen eller nåt annat än det som står på Apollos hemsida. Men det ser helt okej ut av bilderna att döma och det verkar ligga centralt till.

Karin
pirrig klapp_klap

sjöborren 2019-06-05 21:38

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Grattis! Och vilken tur att du hittade en resa, och till nedsatt pris. Jag hoppas och tror att ni kommer att tycka om Tilos. När åker ni? :)

karinafp 2019-06-06 10:50

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 418545)
Grattis! Och vilken tur att du hittade en resa, och till nedsatt pris. Jag hoppas och tror att ni kommer att tycka om Tilos. När åker ni? :)

Tusen tack! Vi åker den 23 juni, så resfebern har redan satt in. Det var många år sedan. :D När vi åker till Karpathos är det ju som att åka till sommarstället, allt går på rutin. ;) Men nu vet vi ingenting, förutom det Janne har skrivit om. Så vi ska upptäcka byarna, hitta bästa vägarna, hitta affärer och bagerier, träffa nya människor ... allt kommer att vara helt nytt, vilket känns väldigt annorlunda och spännande. Jag förutsätter också att vi kommer att få fler tillfällen att använda grekiskan. På Karpathos pratar ju alla utom de allra äldsta mycket bra engelska, vi pratar engelska inom familjen och alla våra vänner och bekanta talar ju engelska med oss. Förutom vännen Michalis, som helt plötsligt sa: "Nej, från och med nu kommer jag inte att prata engelska med er! Ni KAN ju grekiska; ni är bara lata" flabb_flab

Karin
som först ska packa inför en långhelg i Uppsala klapp_klap

Hasse 2019-06-06 13:47

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 418564)
:D När vi åker till Karpathos är det ju som att åka till sommarstället, allt går på rutin. ;)

Karin
som först ska packa inför en långhelg i Uppsala klapp_klap


Det där med rutin är mycket bekant för oss numera, trygghetsfaktor helt enkelt.


Bästa grekmaten i Uppsala får ni på Tzatziki, Fyristorg 4 som numera nog kan räknas som den enda äkta grekrestaurangen här. Akropolis som har flyttat in i Kvarnen numera har grekisk meny helt och hållet i stort sett, men ingen grekkänsla i interiören.


/ Hasse :cool:

karinafp 2019-06-06 14:03

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hasse (Inlägg 418577)
Bästa grekmaten i Uppsala får ni på Tzatziki, Fyristorg 4 som numera nog kan räknas som den enda äkta grekrestaurangen här. Akropolis som har flyttat in i Kvarnen numera har grekisk meny helt och hållet i stort sett, men ingen grekkänsla i interiören.

/ Hasse :cool:

Tack för tipset! Dit går vi nog. Antingen fredag eller lördag kväll.

Karin

Kalimera 2019-06-06 14:07

Sv: Så det kan gå. Ny ö!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 418541)
Men det ser helt okej ut av bilderna att döma och det verkar ligga centralt till.

Har inte bott där men vet var det ligger. I stort sett alla hotell ligger centralt i Livadia.

Som jag skrev tidigare: ser verkligen fram emot att höra om resan. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT