Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Andros (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=135)
-   -   Båt på grund (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37777)

Sunny12 2015-02-20 15:46

Sv: Båt på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 354705)

Det mest obegripliga är nog dock hur det kan framställas som om valet mellan Rosanna Arquette och en flock delfiner skulle vara svårt. Delfiner är ju fantastiska djur! <3

Men skildringen av just det stora blå är fantastisk, det tycker verkligen jag också!

Jag hade nog också valt delfinerna om jag ska vara ärlig!.. :D

Musiken i filmen var ju helt underbar också, sen gillar jag filmer som är inspelade vid havet, otroligt vackra vyer.

inkfish 2015-02-20 15:56

Sv: Båt på grund
 
Ja, musiken är fin! Jag har för mig att jag köpte den på skiva också.

Det är ju så kul att se filmer från ställen där man varit. För ett par år sedan köpte jag en film där stora delar är inspelade i pyttelilla byn Faros, som jag älskar, på Sifnos! Gillar inte manus där heller men bilderna är härliga att se (även de från Milos, där resten är inspelat men där jag inte varit).

Lissi 2015-02-20 16:14

Sv: Båt på grund
 
Ni som är Amorgosexperter, hur "stor" turistö hade Amorgos varit utan filmen?

Lissi

inkfish 2015-02-20 16:17

Sv: Båt på grund
 
Som många andra turistöar, skulle jag tro - som andra som också ligger utan de rakaste båtvägarna att ta sig till.

Men där hade nog varit färre fransmän, inte fler fransmän än på andra öar. Men de älskar helt klart sitt Amorgos efter filmen.

Sunny12 2015-02-20 16:21

Sv: Båt på grund
 
För min del var det inte just för filmen som jag lockades av att åka dit, utan bilder därifrån och det jag läst om ön här på Kalimera.

Besviken blev jag långt ifrån, hoppas på ett besök där igen senare i år!.. :p

Sunny12 2015-02-20 16:25

Sv: Båt på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 354710)

Men där hade nog varit färre fransmän, inte fler fransmän än på andra öar. Men de älskar helt klart sitt tillos efter filmen.

Fransmän ja, det fanns det gott om på Amorgos, träffade flera som hade egna hus i Langada.
Vem skulle inte vilja ha det!.. :p

inkfish 2015-02-20 17:03

Sv: Båt på grund
 
Du får ta av dig lovikkavantarna när du citerar ;) Jag skrev Amorgos, du har gjort om det till Tilos. Eller till och med Tillos flabb_flab

Sunny12 2015-02-20 17:56

Sv: Båt på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 354718)
Du får ta av dig lovikkavantarna när du citerar ;) Jag skrev Amorgos, du har gjort om det till Tilos. Eller till och med Tillos flabb_flab

flabb_flab...ja, jag såg det, hade dock inga lovikkavantar på mig..:D....vet inte hur det blev så... Sorry..

Lissi 2015-02-20 17:59

Sv: Båt på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 354718)
Du får ta av dig lovikkavantarna när du citerar ;) Jag skrev Amorgos, du har gjort om det till Tilos. Eller till och med Tillos flabb_flab

Det är svårt att skilja på favoritöarna!;)

Lissi

Sunny12 2015-02-20 18:07

Sv: Båt på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 354727)
Det är svårt att skilja på favoritöarna!;)

Lissi

:D:D...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT