Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Agistri (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=126)
-   -   Boende Agistri (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39776)

Helena S 2016-02-28 19:26

Boende Agistri
 
Hej!

Funderar på att bo ett par nätter på Agistri i mitten/slutet av juli. Har kollat i forumet och läst resebrev, men det mesta har ett par år på nacken.

Så jag tar tacksamt emot tips på bra och mysiga boenden på ön :)

Helena S bye_bye

Netwolf 2016-02-28 20:29

Sv: Boende Agistri
 
För några år sen, så bodde vi några nätter på Meltemi Studios i Megalochori. Helt ok boende med pool och havsutsikt. Inget att klaga på. Jo, möjligen att poolbaren var stängd vid vårt besök, men det gick bra ändå. :)

http://forumbilder.se/F8V92/meltemi-studios.jpg

/Netwolf

Helena S 2016-02-28 21:01

Sv: Boende Agistri
 
Tack Netwolf :) Det såg riktigt trevligt ut när jag kikade på Booking. Tyvärr fanns det inte ledigt de datumen som jag hade tänkt mig, men jag ska skicka ett mail och kolla ändå ;)

Hur länge stannade ni där?

Helena S bye_bye

Danlae 2016-03-05 19:06

Sv: Boende Agistri
 
Hej.
Boulas hotell i Megalochori rekommenderas varmt!

http://www.boulashotel.gr/en

Mvh

Helena S 2016-03-06 21:35

Sv: Boende Agistri
 
Hej Danlae!

Tack för ditt svar :) Vad var det med Boulas som du tyckte var så bra? Jag har kikat på det och det ser fint ut, men att det kanske ligger lite "off"? :o

Är just nu inne på att boka Vasilaras eller Aktaion... :confused:

Helena S :rolleyes:

Monica C 2016-03-06 23:49

Sv: Boende Agistri
 
För många många år sedan bodde vi på Boulas men då fanns inte poolen.
Vi trivdes fint,hade hyrt cyklar och tog oss fram med dessa till olika stränder,backiga vägar,genom pinjeskogarna som doftade ljuvligt och bland annat till en strand som jag inte minns namnet på men som vi var tvungen gå runt udden eller nedför en brant,vi föredrog runt udden på lite slippriga stenar och kom till en klapperstenstrand där badkläder inte var nödvändiga,inte många personer där och när vi skulle gå därifrån fick vi "lots"av två unga män uppför branten som jag tyckte var lodrät och mycket hög:D,det gick mycket bra.
En trevlig ö,utsikten från vår balkong var mot Egina som på kvällen lyste så fint och dit vi tog båttaxin tur och retur några gånger.Detta måste ha varit alldeles i början av 2000-talet.
Monica😎

Helena S 2016-03-07 00:14

Sv: Boende Agistri
 
Hej Monika C!

Blev glad när jag läste ditt inlägg :) Intressant :D Vilken tur att ni fick hjälp/lots (hoppas att de var någotsånär påklädda) ;)

Stannade ni länge på ön? Vi har tänkt oss tre nätter som förstagångsbesökare :rolleyes:

Helena S - så nyfiken

Monica C 2016-03-07 16:56

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 383234)
Hej Monika C!

Blev glad när jag läste ditt inlägg :) Intressant :D Vilken tur att ni fick hjälp/lots (hoppas att de var någotsånär påklädda) ;)
Ja när vi gick därifrån var vi påklädda alla fyra.....😘😘😘

Stannade ni länge på ön? Vi har tänkt oss tre nätter som förstagångsbesökare :rolleyes:

Helena S - så nyfiken

Vi var där i 14 dagar,åkte på utflykt till fastlandet och till andra öar i närheten,träffade ett annat par som vi umgicks lite grann med,fika,lunch eller någon middag och det roliga var att vi 5 år senare sprang på varandra på Arlanda på väg till Lesbos en sista minuten en veckas resa så då blev det fler goda middagar tillsammans bland annat på Kvinnokoperatiivet i Petra.
Monica😎

Helena S 2016-03-07 23:24

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 383234)
Vilken tur att ni fick hjälp/lots (hoppas att de var någotsånär påklädda) ;) Ja när vi gick därifrån var vi påklädda alla fyra.....😘😘😘

:D

Citat:

Ursprungligen postat av Monica C (Inlägg 383280)
Vi var där i 14 dagar,åkte på utflykt till fastlandet och till andra öar i närheten,träffade ett annat par som vi umgicks lite grann med,fika,lunch eller någon middag och det roliga var att vi 5 år senare sprang på varandra på Arlanda på väg till Lesbos en sista minuten en veckas resa så då blev det fler goda middagar tillsammans bland annat på Kvinnokoperatiivet i Petra.
Monica😎

Tre dagar känns lite, men å andra sidan lagom för att testa en ny liten ö. Vilket roligt sammanträffande med det andra paret! :)

Helena S bye_bye

Kalimera 2016-03-08 09:26

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 383303)
Tre dagar känns lite, men å andra sidan lagom för att testa en ny liten ö.

Agistri är pyttelitet så efter tre dagar har ni sett och gjort allt, och gillar ni ön kan ni alltid åka tillbaka.

Ayelet 2016-03-08 12:11

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 383318)
Agistri är pyttelitet så efter tre dagar har ni sett och gjort allt, och gillar ni ön kan ni alltid åka tillbaka.

Kan bara hålla med! Hade bokat 14 dagar på ön för säkert 20 år sen, men besökte Egina och Aten ett antal gånger pga "lappsjuka".

Helena S 2016-03-08 22:58

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 383318)
Agistri är pyttelitet så efter tre dagar har ni sett och gjort allt, och gillar ni ön kan ni alltid åka tillbaka.

Citat:

Ursprungligen postat av Ayelet (Inlägg 383342)
Kan bara hålla med! Hade bokat 14 dagar på ön för säkert 20 år sen, men besökte Egina och Aten ett antal gånger pga "lappsjuka".

Ok, tack! Har förstått att ön är vääldigt liten :p Tror ändå det blir toppen där med tre nätter.

Helena S

Kalimera 2016-03-09 10:25

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 383400)
Ok, tack! Har förstått att ön är vääldigt liten. Tror ändå det blir toppen där med tre nätter.

Vi var där två dagar och nätter och hann se allt på ön. Du kan läsa om det här. Självklart kan man stanna längre än så. Jag vet folk som bara åker till Agistri, och stannar länge. Det är en mycket trevlig ö.

Danlae 2016-03-09 14:33

Sv: Boende Agistri
 
Boulas hade fina lägenheter och väldigt trevliga ägare. Du har en affär och ett bageri alldeles ovanför hotellet. finns även en taverna som heter sailors med väldigt god mat. Till Skala går det buss några gånger om dagen där det är en mycket fin sandstrand.

Mvh Daniel

Helena S 2016-03-13 22:20

Sv: Boende Agistri
 
Tack för era svar!

Är det någon som vet något om Aktaion, Dionysis eller Vasilaras?

Läste i en annan tråd att båtarna inte går som jag hade förväntat mig, så jag får se hur det blir.. :( Vill inte behöva åka till Pireus fram och tillbaka för varje ö..

Helena S

Cattis66 2016-04-08 08:41

Sv: Boende Agistri
 
Hej!


Vad roligt att du vill prova Agistri, som är min absoluta favoritö alla kategorier. Vi åker nu till sommaren för fjärde gången till samma fantastiska hotell, nämligen Oasis Scala Beach, i mitt tycke öns trevligaste hotell. Hotellet drivs av två syskon som verkligen gör allt för att man ska trivas. Vi brukar sällan återvända till samma ställe två gånger av rädsla att det inte ska vara lika bra som förra gången. Här har det bara blivit bättre och bättre för varje år, så jag kan varmt rekommendera http://www.agistrihotels.com/oasis-scala-beach-hotel/


Jag har skrivit lite om Agistri på mitt försök till blogg http://www.paresandefot.se/, inläggen om Agistri hittar du enklast under Europa i min meny.

Du kommer att trivas på Agistri om du gillar lugn och ro och fantastiskt god mat.

Annagun 2016-04-11 07:38

Sv: Boende Agistri
 
Aktaion ligger precis vid stranden i Skala, och verkar ganska bra. De jag träffat som bott där har varit nöjda. Väldigt blandade nationaliteter, det är kul. Trevlig och hjälpsam ägare och personal. Ligger precis intill Oasis, som rekommenderas i ett annat svar.
Vasilaris ligger nära till hamnen och stranden, lite upp i en backe. De ordnar grillkvällar varje fredag. Kan vara en hel del mygg om man har otur, bara. Vet inget om hur själva boendet är, tyvärr.
Dionysos ligger en bit utanför Skala, halvvägs till lilla byn Skliri, med fantastisk havsutsikt mot grannön Egina. Lugnt och stillsamt, kanske 10 minuters promenad in till Skala.

En liten uppdatering: Boulas hotell i Milos/Megalochori finns kvar, men de har stängt tavernan, sedan flera år.

Och visst är ön vääldigt liten - men naggande god :) Jag bor här nere 2 längre perioder varje år och tröttnar aldrig. Den hemtrevligaste ö jag varit på i grekiska övärlden :).

Helena S 2016-04-11 22:13

Sv: Boende Agistri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Cattis66 (Inlägg 385369)
Du kommer att trivas på Agistri om du gillar lugn och ro och fantastiskt god mat.

Citat:

Ursprungligen postat av Annagun (Inlägg 385594)
Och visst är ön vääldigt liten - men naggande god :) Jag bor här nere 2 längre perioder varje år och tröttnar aldrig. Den hemtrevligaste ö jag varit på i grekiska övärlden :).

Tack för era svar. Det gör mig ännu mer nyfiken på ön. Tyvärr ser det i nuläget inte ut som att det blir Agistri i sommar :o Det beror på färjeförbindelserna. Hydra är målet denna sommar :rolleyes:

Vem vet, det kan bli ändrade planer Ang_elx

Hilda 2016-04-15 12:23

Sv: Boende Agistri
 
Saronis hotell på Agistri är fantastiskt bra. Nära till allt och en underbar frukost samt värdinna.
Ser att du fått ändrade planer men kan ju vara ett tips till en annan resa.


Med vänlig hälsning Mia /bye_bye


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT