Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Andros (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=135)
-   -   Elpida i Batsi (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=34867)

Katitzi 2013-11-25 21:28

Elpida i Batsi
 
Funderar på att bo på Elpida i Batsi en vecka i sommar. Det ser väldigt trevligt ut med havsutsikt och nära till stranden. Känner någon till det?

Katitzi:)

Ia 2014-01-22 11:31

Sv: Elpida i Batsi
 
Lurer på det samme ;-)

Lissi 2014-01-22 15:47

Sv: Elpida i Batsi
 
Det ser väldigt fint ut på booking.com, men jag TROR att ni missar solnedgången från balkongen med det läget. Ni får den "i ryggen" För att ha solnedgångsutsikt ska man bo i själva Batsi, mitt emot. Det kanske inte är viktigt och som sagt det ser fint ut. En liten strand finns ju nedanför.

Lissi

Matte 2014-01-22 21:22

Sv: Elpida i Batsi
 
Hotellet ser trevligt ut, men ligger ju en bit från centrum och den stora stranden. Beror ju helt på hur ni vill bo.
Vi har bott på Villa Dora II, som ligger ca 100 meter från stora stranden och därmed också närmre centrum. Läget är lugnt, med endast en privatbostad kvar på den lilla gatan. Dock utan sjöutsikt.
Vi bodde där 2012 och kommer absolut vända oss till samma hotell när vi återvänder.
www.villadora.gr

Men som sagt, det beror ju helt på vad man är ute efter.
//Matte

Ia 2014-01-22 21:56

Sv: Elpida i Batsi
 
Det som trekker meg er den lille stranden rett nedenfor, utsikten, roen som det ser ut som man finner der og morgen og formiddagsolen (selv om jeg også gjerne skulle hatt kveldssol ,noe jeg vet det ikke er) At det er ca. 15 min. inn til sentrum spiller ikke så stor rolle..trim ;)
Men veien der uroer meg da jeg har hørt at trafikken høres godt...spesielt fra bussene og enkelte biler som legger seg på hornet i svingen :(

Ia 2014-01-25 10:15

Sv: Elpida i Batsi
 
Men det ble alikevel Bella vista ...kjenner meg fornøyd med det ;)
Da er det bare å fortsette å måke sne mens man lenkter til Juni....:D

Lissi 2014-01-25 10:56

Sv: Elpida i Batsi
 
Bella Vista var vi uppe och tittade vid för en annan Kalimerians räkning när vi var i Batsi i september. Det ligger högt och har en genväg via trappor ner till bystranden och till själva Batsi som ligger mitt emot Bella Vista. Det är en rätt stor anläggning med poolområde. Det såg fint och välskött ut.
Jag lägger in dels 2 bilder från Bella Vista, poolområdet och utsikten från gatan framför. Så är det en bild från solnedgången från vår balkong, men vi bodde alltså mitt emot Bella Vista ute på udden i Batsi.
Poolen
http://i104.photobucket.com/albums/m...psc884627b.jpg

Utsikten
http://i104.photobucket.com/albums/m...psf62d7579.jpg

Vår kvällsutsikt från Paradise. Bella Vista ligger alltså utanför bild th på udden mitt emot
http://i104.photobucket.com/albums/m...psc842ed50.jpg

Vilken tid åker ni?

Lissi

ramses 2014-01-25 11:07

Sv: Elpida i Batsi
 
När vi var i Batsi bodde vi i fastigheten granne med Elpida. För oss var det den bästa delen av Batsi, den stora bystranden lockade inte oss. Vi badade på den lilla stranden rätt över vägen ner på en stig genom låg växtlighet. Går att knalla runt på udden, klippor, och buskväxtlighet. Knappa tio minuters promenad i till byn, ha gärna med ficklampa, vägen är mörk på kvällen och inte säkert att man syns.

Ia 2014-01-25 11:54

Sv: Elpida i Batsi
 
Bella Vista ligger helt nede ved bystranden Liss, og de har bare tre rom...så ikke så stort ;) Tror du tenker på det flotte Mare Vista.., men det ble for dyrt for meg.
Jeg er enig i at bystranden ikke frister så mye... og det var noe av grunnen til at valget var så utrolig vanskelig. Men siden jeg reiser alene så kom jeg fram til at det var greit å slippe å gå alene fra "byen" om kvelden...og at det var lettere å gå rundt og titte om jeg føler meg litt ensom...og i tilegg får jeg også solnedgangen og kveldsolen hyggelig å ha når man sitter alene :)
Litt trim trenger man så går heller til den andre stranden nedenfor Elpida og Nora-Niorita..og så leier jeg jo bil et par dager og da bruker jeg ikke den stranden i det hele tatt.
Jeg blir der fra 26 juni og i 6 netter Liss :)

Lissi 2014-01-25 13:05

Sv: Elpida i Batsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ia (Inlägg 322644)
Bella Vista ligger helt nede ved bystranden Liss, og de har bare tre rom...så ikke så stort ;) Tror du tenker på det flotte Mare Vista.., men det ble for dyrt for meg.

Jeg blir der fra 26 juni og i 6 netter Liss :)

Visst tänkte jag fel! :o:o Jag vet exakt var Bella Vista ligger, det är ju Jannes favorit och vi gick förbi varje kväll...men det var helt stängt när vi var där i slutet av september.... Allt var mörkt och vi såg aldrig en kotte. Då får Du ju magiska solnedgångskvällar!!:D:D
När vi var där i september var stranden öde och väldigt skräpig, men i juni är säkert strand och by något helt annat!!!

kari 2014-01-25 17:57

Sv: Elpida i Batsi
 
Det er ganske like navn, Lissi:) - det var meg du hjalp med opplysninger om Mare E Vista, takk igjen for nyttige opplysninger om beliggenhet m.m:)

Jeg hadde fått så hyggelig info og et veldig godt tilbud til familieferien vår fra Mare E Vista, men har valgt det bort til fordel for Naoussa:)

Men Arne og jeg har uka etter ledig, kanskje vi velger Andros deler av den - kombinert med Chora:confused:
I såfall bor vi gjerne på Paradise, der dere bodde, tror det er et sted etter vår smak og :)

eija 2014-01-27 20:56

Sv: Elpida i Batsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av ramses (Inlägg 322641)
När vi var i Batsi bodde vi i fastigheten granne med Elpida. För oss var det den bästa delen av Batsi, den stora bystranden lockade inte oss. Vi badade på den lilla stranden rätt över vägen ner på en stig genom låg växtlighet. Går att knalla runt på udden, klippor, och buskväxtlighet. Knappa tio minuters promenad i till byn, ha gärna med ficklampa, vägen är mörk på kvällen och inte säkert att man syns.

Vi bodde också senaste vår granne med Elpida, säkert på samma ställe som ni klapp_klap och tyckte hemskt mycket om läget.

Vår utsikt från balkongen:

http://farm9.staticflickr.com/8264/8...31d587e26d.jpg

ramses 2014-01-27 22:18

Sv: Elpida i Batsi
 
Eija, vi bodde på Norita, längst upp hade en terrass som var hur stor som helst. En något gammeldags lägenhet, mycket mysig. Bakom Norita ligger ett hyreshus, ganska så trångt emellan. Men vår terrass var mot havet. Det är samma värd, han äger halva Batsi, + butiker o restauranger. Har en dansk fru, mycket tillmötesgående och hjälpsam.

eija 2014-01-28 09:27

Sv: Elpida i Batsi
 
Där bodde vi också, såsom du kan se på min bild tagen på vår balkong :D. Men vi bodde i mellersta våning, en fin utsikt mot havet hade vi också bye_bye.

Katitzi 2014-01-28 16:34

Sv: Elpida i Batsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 322481)
Det ser väldigt fint ut på booking.com, men jag TROR att ni missar solnedgången från balkongen med det läget. Ni får den "i ryggen" För att ha solnedgångsutsikt ska man bo i själva Batsi, mitt emot. Det kanske inte är viktigt och som sagt det ser fint ut. En liten strand finns ju nedanför.

Lissi

Tror nog att jag låter bokningen ligga kvar i alla fall. Det kan nästan vara lite jobbigt med eftermiddags och kvällssol på balkongen när man reser på sommaren. Inte så dumt att sitta och titta på den kvällsolbelysta byn på andra sidan bukten heller!:D

Däremot har jag valt hotellbalkong med dag och kvällssol nu när vi åker till Teneriffa i februari!


Katitzi:)

Katitzi 2014-02-01 08:40

Sv: Elpida i Batsi
 
Är det förresten någon som vet om det finns nån liten supermarket ute på udden där Elpida ligger? Eller hur långt måste man gå för att få tag i frukostbröd?:confused:

Katitzi:)

Lissi 2014-02-01 09:03

Sv: Elpida i Batsi
 
Godmorgon!
Det fanns ett bageri alldeles nere vid bystranden , granne med en fisktaverna. Själva köpte vi ju bröd i byns centrum. Det är skönt med en promenad på morgonen i samband med brödköpet så det är nog ingen fara med avståndet.

(Vi följer varandras spår vad gäller resor...Vi åker till Teneriffa i januari :D )


Lissi

Katitzi 2014-02-01 15:57

Sv: Elpida i Batsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 323141)
Godmorgon!
Det fanns ett bageri alldeles nere vid bystranden , granne med en fisktaverna. Själva köpte vi ju bröd i byns centrum. Det är skönt med en promenad på morgonen i samband med brödköpet så det är nog ingen fara med avståndet.

(Vi följer varandras spår vad gäller resor...Vi åker till Teneriffa i januari :D )


Lissi

fb_gilla Katitzi:D

Katitzi 2014-03-25 07:10

Sv: Elpida i Batsi
 
Är det någon som vet hur länge det är sol på eftermiddagen på den lilla stranden nedanför Elpida? Kan man ligga kvar till 17-tiden och sola?:p Detta gäller i början av juli ska jag kanske tillägga.

Katitzi:)

Kalimera 2014-03-25 20:19

Sv: Elpida i Batsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av Katitzi (Inlägg 328245)
Är det någon som vet hur länge det är sol på eftermiddagen på den lilla stranden nedanför Elpida? Kan man ligga kvar till 17-tiden och sola?:p Detta gäller i början av juli ska jag kanske tillägga.

Det kan du göra. :)

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/andros_elpida.jpg

Denna bild tog jag 16.45 i mitten av juni.


http://www.kalimera.se/bilder/bilder/andros_batsi.jpg

Denna bild över Batsi tog jag 20.15, också det i mitten av juni. Solen är på väg ner.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT