Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Ännu mera Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44294)

Kalimera 2021-01-23 18:24

Ännu mera Kalimera
 
https://www.kalimera.se/bilder/grekl...e-grekland.jpg

Här ser ni en man i sina bästa år. Han är trött. Han är sliten. Han är svettig. Han är orakad. Men samtidigt är han glad, avslappnad, lycklig och lite stolt.

Bilden får symbolisera hur jag känner mig just nu. Varför då kanske ni undrar? Jag har ett svar på det. Igår publicerade jag nämligen en ny version av Kalimera. Jag har uppdaterat drygt 29 000 filer och gjort om alla sidor. Den gamla versionen av Kalimera var inte från antikens Grekland, men väl från antikens internet. Nu är det enklare att navigera, från dator, padda och mobil.

Jag har kunnat göra detta tack vare ekonomiska bidrag som jag har fått från er läsare. Stort tack till alla som har stöttat Kalimera! Ni är fantastiska! Ingen nämnd, ingen glömd.

Kolla in nya Kalimera här.

malou 2021-01-23 18:34

Sv: Kalimera mera
 
klapp_klap

fb_gilla

Godt jobbet!

piam 2021-01-23 18:45

Sv: Kalimera mera
 
Heja dig,duktigt👍💪

MickeKöping 2021-01-23 19:00

Sv: Kalimera mera
 
Hurra för Kalimera fb_gilla

karinafp 2021-01-23 19:07

Sv: Kalimera mera
 
Jag har svårt att svara på inlägg. Efter att ha hoppat fram och tillbaka mellan kalimera.se och kalimera.nu har jag till slut kunnat trycka på svaraknappen. Konstigt. Det kanske stabiliserar sig så småningom.
Och så saknar jag sammanställningen över resebreven, som fanns så lättåtkomlig på förstasidan. Jag vet inte var man hittar dem nu, annat än att gå in på varje enskild plats och klicka vidare där. Det är dem jag läser på vintrarna när jag längtar ner ... ;)

Karin

Netwolf 2021-01-23 19:21

Sv: Kalimera mera
 
Härligt Janne! Och starkt jobbat. Detta är MYCKET efterlängtat :)

Catlady 2021-01-24 01:32

Sv: Kalimera mera
 
Heja Janne! Mycket jobb var det, antar jag. :)
Ser fram emot att "prova" ;) :)
Så kul att du fortsätter att jobba med er, din och Camilla's, fina sida som betyder så mycket för oss alla runt om i Norden och även utanför......
Catlady, som ser fram emot fler rapporter när vi kan börja resa igen .......

PS: ett stort tack för att du fortsätter med den här formen också och inte helt går över till Facebook och sådant! Alldeles för mycket finns numera bara på "fejan"...
Catlady, som vägrar "fejan" och dylika.....

LaRose 2021-01-24 02:08

Sv: Kalimera mera
 
Rörd av tacksamhet över ditt arbete för att vi ska kunna fortsätta ha detta "hem" tillsammans!

yannis 2021-01-24 06:24

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 435626)
Jag har svårt att svara på inlägg. Efter att ha hoppat fram och tillbaka mellan kalimera.se och kalimera.nu har jag till slut kunnat trycka på svaraknappen. Konstigt. Det kanske stabiliserar sig så småningom.
Och så saknar jag sammanställningen över resebreven, som fanns så lättåtkomlig på förstasidan. Jag vet inte var man hittar dem nu, annat än att gå in på varje enskild plats och klicka vidare där. Det är dem jag läser på vintrarna när jag längtar ner ... ;)

Karin

Även jag går bet på att hitta sammanställningen över resebreven. Snälla rara Janne, eller någon annan, hjälp mig att hitta den!
Jag går in på resebrev nästan varje dag i dessa tider.

Birgitta.

yannis 2021-01-24 06:56

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 435642)
Även jag går bet på att hitta sammanställningen över resebreven. Snälla rara Janne, eller någon annan, hjälp mig att hitta den!
Jag går in på resebrev nästan varje dag i dessa tider.

Birgitta.

Jag hittade resebrev här på själva forumet. Men det går bara tillbaks till 2012. Den gamla sammanställningen , som inte hittas, går ner till 2001.

Birgitta

yannis 2021-01-24 07:04

Sv: Kalimera mera
 
Janne, ursäkta att jag trasslar!
Nu har jag upptäckt något väldigt matnyttigt.
Längst ner på först sidan finns "Innehåll". Där fanns bl.a. alla resebreven.

Den som söker hon finner.
Birgitta.

karinafp 2021-01-24 13:41

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 435644)
Janne, ursäkta att jag trasslar!
Nu har jag upptäckt något väldigt matnyttigt.
Längst ner på först sidan finns "Innehåll". Där fanns bl.a. alla resebreven.

Den som söker hon finner.
Birgitta.

Tack Birgitta! Då uppkom nästa problem. Jag kan inte klicka på alla resebrevslänkar. Det är bara en del som verkar fungera och skicka mig vidare till själva resebrevet. :(
Och så tycker jag nog att de borde vara litet lättare att hitta till, gärna redan från förstasidan. ;)

Karin

Kajja 2021-01-24 14:29

Sv: Kalimera mera
 
Heja dig Jannne!klapp_klapklapp_klap
/ Kajja bye_bye

Fältjäntan 2021-01-24 14:50

Sv: Kalimera mera
 
Vilket fantastiskt jobb!!! Tack Janne och Camilla, för jag misstänker att även hon är inblandad i det hela. Lite svårt att hitta i början, men det klarnar nog. Hoppas nu att vi kan börja resa snart igen så det kommer in massor av spännande och intressanta inlägg från resor.
Kerstin
klapp_klapklapp_klapklapp_klap

karinafp 2021-01-24 15:49

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av Fältjäntan (Inlägg 435657)
Hoppas nu att vi kan börja resa snart igen så det kommer in massor av spännande och intressanta inlägg från resor.

Ja, det ska bli jätteroligt. Och när man ändå har önskebyxorna på ... tänk om det skulle kunna gå att lägga in resebrev igen! :cool:

Karin
kravmaskin :D

Kalimera 2021-01-24 18:24

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av malou (Inlägg 435622)
klapp_klap

fb_gilla

Godt jobbet!

Tack! klapp_klap

Kalimera 2021-01-24 18:24

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 435623)
Heja dig,duktigt👍💪

Tack! klapp_klap

Kalimera 2021-01-24 18:25

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av MickeKöping (Inlägg 435625)
Hurra för Kalimera

Tack! klapp_klap

Kalimera 2021-01-24 18:25

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 435631)
Härligt Janne! Och starkt jobbat. Detta är MYCKET efterlängtat

Tack! klapp_klap

Kalimera 2021-01-24 18:26

Sv: Kalimera mera
 
Citat:

Ursprungligen postat av Catlady (Inlägg 435640)
Heja Janne! Mycket jobb var det, antar jag. :)
Ser fram emot att "prova" ;) :)
Så kul att du fortsätter att jobba med er, din och Camilla's, fina sida som betyder så mycket för oss alla runt om i Norden och även utanför......
Catlady, som ser fram emot fler rapporter när vi kan börja resa igen .......

PS: ett stort tack för att du fortsätter med den här formen också och inte helt går över till Facebook och sådant! Alldeles för mycket finns numera bara på "fejan"...
Catlady, som vägrar "fejan" och dylika.....

Tack! klapp_klap

Forumet är Kalimeras själ om den behöver vi alla. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT