Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Samos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Pythagorion (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37046)

Kermit 2014-09-25 18:05

Pythagorion
 
Sitter och tittar på resor och hotell till pythogorion och har lite frågor om avstånden! Vi vill ha gångavstånd både till hamnpromenaden och till en hyfsad strand som inte ligger i hamninloppet! vet att det är klappersten och det är helt ok men var ungefär skall man bo för att slippa ha bil! vi skall bara ha en avkopplande semester. gärna förslag på hotell, vi åker antingen med Apollo eller ving! helst lägenhet men annat tips är också ok. många hotell som ser ok ut ligger i mitt tycke långt från centrum men nära bad är det så ? eller kan man få hela kakan!

Kermit 2014-09-25 18:16

Sv: Pythogorion
 
Ups! :D Vingresor åker inte dit!! Fritidsresor ska det va!

Inger 2014-09-25 22:02

Sv: Pythogorion
 
Du kan få hela kakan, allt är nära där.


Inger som tyckte mycket om Pythagorion

Fajotta 2014-09-25 22:58

Sv: Pythogorion
 
Jag har bott fyra gånger på Athina med Fritidsresor och återvänder gärna dit!! :)

Kermit 2014-09-28 16:49

Sv: Pythagorion
 
ok tack för svar! vi har tittat på Fito Bay någon som bott där?

Kermit 2014-09-28 16:52

Sv: Pythogorion
 
vi har också tiitat på det hotellet men jag tycker rummen ser så små ut!! vi åker med en 16 åring nämligen !! hotell Athina altså!

MariaJ 2014-09-28 18:55

Sv: Pythagorion
 
Vill ni bo inne i själva Pythagorion kan ni kolla på Remezzo hotell som finns hos Fritidsresor. Det ligger lite upp i byn med fantastisk utsikt. Där finns familjerum också. Vi var in där och tittade på hotellet i våras, det såg jättetrevligt ut. Familjen som äger Remezzo har även 3 studios nere på hamnpromenaden i det hus dom själva bor i. Där bodde vi 1 vecka i maj, det var också väldigt bra. Det måste man boka själv, finns inte med Fritidsresor, men annons finns här på Kalimera.

Maria

Kermit 2014-09-28 20:32

Sv: Pythagorion
 
ok Maria skall kolla detta!

Minerva 2014-09-28 20:38

Sv: Pythagorion
 
Hva med å bo på et hotell som ligger i vestre del av det sentrale Pythagorion? Da får dere gangavstand til den store stranden, samtidig som dere får alle fordelene ved å bo i sentrum (restauranter, butikker, m.m.). Både Athina og Remezzo ligger langt oppe - jeg har bodd enda lenger oppe, på Astra Village, og det var flott! - men det er lang vei fra disse hotellene til stranden du tenker på, og slitsomt å gå opp der etter et strandbesøk.

Etter min mening ser leilighetshotellet Manos Studios ut for å være et godt alternativ med Fritidsresor (Star Tour her i Norge). De har store 2-roms leiligheter, får god kritikk, og spaserturen til og fra stranden er uten stigning. Jeg kan godt tenke meg å bo her neste gang jeg er i Pythagorion.

KR 2014-09-28 22:24

Sv: Pythagorion
 
Vi bodde på Fito Bay för två år sedan o tyckte det var kanon. Visst är rummen små men väldigt fina. Frukosten är riktigt bra, stranden likaså. Bra restaurang där vo ofta åt lunch. Promenaden in till Pythagorion välbehövlig.
//
KR

Fajotta 2014-09-29 02:33

Sv: Pythagorion
 
Ja du. Är man tre är det nog trångt på athina även om jag bott ensam i trebäddsrum. (Mot tillägg så klart). Där finns i alla fall tre bäddar i två av rummen med markterass, vilket jag föredrar eftersom det är mysigt, två trappsteg till poolen och man har svalt på rummen även vid Samoshetta. Jag tycker inte backen är jobbig, men det är ju en smaksak, och då mina knän ändå plågade av artros. Men i min smak är Fito bay för långt ifrån byn. Det finns panorama till exempel som är fint. Och remezzo :)

Fajotta 2014-09-29 02:36

Sv: Pythagorion
 
Dias (Fritidsresor) ligger också nära!

Kastas 2014-09-29 07:29

Sv: Pythagorion
 
Hotel Labito ligger ju bra, centralt till både bad och allt man behöver. :)

Kermit 2014-09-29 17:31

Sv: Pythagorion
 
Tack alla för svar!:D skal kolla upp alla alternativ! Anledningen till av vi funderar på Fito Bay är vår dotter som helst vill ha pool! :rolleyes:hade det bara varit vi två så hade vi kunnat bo var som! en sista fråga om Fito Bay! är det bara landsväg längs gångsträckan till byn? eller finns det någon affär eller restaurang på vägen!

Kastas 2014-09-30 08:57

Sv: Pythagorion
 
Ja bara landsväg. Du har resturang på fito bay. Som vi upplevde bra. Samt en på kouros bay som är granne med fito. Resturangen på Kouros är bra. Sedan har du några i Potokaki och dit går ni på 10 minuter. Potokaki har i våra ögon allt. Bad caféer mat samt en liten minimarket. :)

Kermit 2014-09-30 13:46

Sv: Pythagorion
 
Ok låter bra att det är minimarket i närheten behöver ju köpa vatten lite då och då! Tar oss en funderare ang hotellet 20 min är rätt lång och gå i värmen! Sen ska man ju hem oxå! Dottern vill fortfarande ha pol!

Fajotta 2014-09-30 17:03

Sv: Pythagorion
 
Hade jag varit som ni hade jag funderat på att ta två rum bredvid varandra på Athina. Det kostar 1500 cirka att bo ensam i en tvåbäddslägenhet :)

Kermit 2014-10-02 07:03

Sv: Pythagorion
 
Citat:

Ursprungligen postat av Fajotta (Inlägg 344176)
Hade jag varit som ni hade jag funderat på att ta två rum bredvid varandra på Athina. Det kostar 1500 cirka att bo ensam i en tvåbäddslägenhet :)

Har undersökt detta men tyvärr fanns det inte två rum när vi skulle åka. får nog bli Fito Bay och lite motion :rolleyes:

Kastas 2014-10-02 07:20

Sv: Pythagorion
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kermit (Inlägg 344333)
Har undersökt detta men tyvärr fanns det inte två rum när vi skulle åka. får nog bli Fito Bay och lite motion :rolleyes:

Fito bay är ett bra val. Trevlig resa bye_bye

Fajotta 2014-10-02 12:43

Sv: Pythagorion
 
fito bay såg underbart ut!!! Är man trött å varm när man varit i byn på kvällen är det ju en baggis att ta en taxi. Det gjorde jag de kvällarna mina knän var extra ansatta av reumatism (och värme och trötthet)! Kostar 5€ verkar det som, oavsett ... :) ni kommer att få det toppen! Jag håller med din dotter. Pool är nice. Trevlig resa bye_bye


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT