Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Södra Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=85)
-   -   Makry Gialos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45456)

MariaJ 2022-10-02 22:06

Makry Gialos
 
Masse ville i en annan tråd att jag skulle berätta lite mera om Makry Gialos, så då får jag väl göra det :)
Vi har varit där 10 gånger tror jag, under 30 års tid. Jag vet egentligen inte vad det är som gör att vi fallit för platsen, kanske att det är lagom stort (litet) allt finns inom bekvämt avstånd, trevlig befolkning, men det är det ju nästan överallt :), bra klimat även sent på hösten. Sen var det vårt första möte med Grekland, så det kanske gör sitt också. Där är flera ställen som finns kvar med samma ägare sen första gången vi var där, så det gör ju också att man känner sig hemma.
En fin långgrund strand med gott om barer och tavernor där man kan tillbringa dagen om man vill. Ja, vi trivs så bra där helt enkelt!
Jag skrev lite här i forumet förra året om vår resa dit då i oktober, med lite bilder, så kolla där Masse, jag har i stort sett samma bilder I kameran i år :D Sen har jag även skrivit ett gammalt hederligt resebrev härifrån också, då vi kombinerade resan med Karpathos. Detta var år 2013 så det resebrev hittar du där.
Fråga på bara om det är nåt speciellt du vill veta :)

PS, Masse vi har förutom Karpathos även Skopelos som en favorit, vilket jag vet att du också harAng_elx

Maria

MariaJ 2022-10-02 22:35

Sv: Makry Gialos
 
Jag la in lite bilder i mitt album i alla fall från årets resa :)

yannis 2022-10-03 07:35

Sv: Makry Gialos
 
Ser småputtrigt ut.
Är ni där nu?

Birgitta

Fältjäntan 2022-10-03 09:56

Sv: Makry Gialos
 
Har varit där några gånger, men det är länge sedan. Antar att mycket har ändrats. Trivdes i alla fall bra, fina bad, trevlig område. Bra läge att göra dagsutflykter från. Fina bilder, tack.
Kerstin

Masse 2022-10-03 12:14

Sv: Makry Gialos
 
Tack Maria för din info!

Kul att läsa lite mera om Makry Gialos. Vi var på vippen att hamna där en gång för en hel del år sedan. Jag satt och surfade runt och hittade av en slump en restresa till Sunwings nya hotell. Resa och tvårumslägenhet till ett riktigt "idiotlågt" pris med mycket nära avresa. Gick för att kolla med hustrun som höll med och sa Boka!. När jag kom tillbaka till datorn för att trycka på knappen så var det för sent. Så kan det gå när man inte är snabb nog.

Kul att vi har flera gemensamma favoritöar. Ser ut som att vi faktiskt var samtidigt på Skopelos 2017.

Masse

Kalimera 2022-10-03 14:12

Sv: Makry Gialos
 
Citat:

Ursprungligen postat av MariaJ (Inlägg 449339)
Jag la in lite bilder i mitt album i alla fall från årets resa :)

Tack snälla! klapp_klap

Här är ditt resebrev från MG.

Och här fortsätter det.

Masse 2022-10-03 14:46

Sv: Makry Gialos
 
Trevligt bildresebrev Maria!
Jag skulle nog trivas i Makry Gialos. Och vilket attans fint boende ni hade!
Där skulle jag gärna bo!

Masse

MariaJ 2022-10-03 20:32

Sv: Makry Gialos
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 449340)
Ser småputtrigt ut.
Är ni där nu?

Birgitta

Nej vi är hemma sen ett par veckor. Det blev en hastigt påkommen resa som vi inte hade planerat in i höst, (barnbarn på g :) ) men längtan blev för stor och vi ramlade över en resa som vi inte kunde motstå. Så en vecka blev det, bättre än ingen alls.

Maria,
som nu kan titulera sig farmor nu också _B-anana

Kalimera 2022-10-04 16:48

Sv: Makry Gialos
 
Citat:

Ursprungligen postat av MariaJ (Inlägg 449368)
som nu kan titulera sig farmor nu också

Grattis! klapp_klap


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT