Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Sparkande barn (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=30667)

Hellen 2012-06-14 13:32

Sparkande barn
 
Jag gillar småbarn, det är inte det, kom att tänka på det här angående tråden om att välja sittplats på flyget. Något jag skulle kunna tänka mig att betala extra för är att slippa ha ett sparkande barn i ryggen en hel resa....

Birgitta63 2012-06-14 13:45

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 278046)
Jag gillar småbarn, det är inte det, kom att tänka på det här angående tråden om att välja sittplats på flyget. Något jag skulle kunna tänka mig att betala extra för är att slippa ha ett sparkande barn i ryggen en hel resa....

Nu när du skrev detta så kom jag på att just Thomas Cook visar i planet var barn kan sitta. Har faktiskt aldrig tidigare tänkt på just de att dem markerar för barnfam.
Där ja bokade var det inga barnplatser men handikapp raden före. Säkert nytt samt mkt bra . Bara att önska men sen undrar man om dem kan stå för detta. Kan ju vara många barn ombord samt alla ska få åka med.
Visst vi har faktiskt råkat ut för detta 2 gånger . Men det är inte lätt när det är svårt att va barn.:)

nilam 2012-06-14 13:45

Sv: Sparkande barn
 
Hahahaha...men då kan ju du betala 60 kr för de icke fällbara sätena längst bak :D;)flabb_flab
Nu löste vi ju den gåtan om vilka som bokar de sätena...

// Malin

Birgitta63 2012-06-14 13:47

Sv: Sparkande barn
 
:D

Hellen 2012-06-14 14:27

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 278050)
Hahahaha...men då kan ju du betala 60 kr för de icke fällbara sätena längst bak :D;)flabb_flab
Nu löste vi ju den gåtan om vilka som bokar de sätena...

// Malin

Precis! Att det skulle ta så lång tid att komma fram till VEM som vill ha de sätena Ang_elx:D

bob-kåre 2012-06-15 02:17

Sv: Sparkande barn
 
Eller fäll inte ryggstödet så når dom inte ;) :D

jan c 2012-06-15 07:29

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 278050)
Hahahaha...men då kan ju du betala 60 kr för de icke fällbara sätena längst bak :D;)flabb_flab
Nu löste vi ju den gåtan om vilka som bokar de sätena...

// Malin

Vi bokar inte de platserna .vi beställer inte mat ,vi brukar få dom platserna.flabb_flab

Birgitta63 2012-06-15 09:29

Sv: Sparkande barn
 
:D

nilam 2012-06-15 15:38

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av bob-kåre (Inlägg 278157)
Eller fäll inte ryggstödet så når dom inte ;) :D

Jodå...ALLA barn verkar också ha för långa ben ;)

Maggan1 2012-06-27 20:18

Sv: Sparkande barn
 
...de har inte bara långa ben...de tycks resa ensamma oxå ;)

bye_bye

Katta 2012-06-27 22:59

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggan1 (Inlägg 279551)
...de har inte bara långa ben...de tycks resa ensamma oxå ;)

bye_bye

Så sant som det var sagt! :D

Masse 2012-06-27 23:15

Sv: Sparkande barn
 
Det finns ju numera "barnfria" hotell. Kanske vore det nåt med "barnfria" flyg också. Skulle säkert finna sin målgrupp.

:) Masse

Hellen 2012-06-28 08:08

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggan1 (Inlägg 279551)
...de har inte bara långa ben...de tycks resa ensamma oxå ;)

bye_bye

:Dflabb_flab

Inte alla som tur är ;)

Maggan1 2012-06-28 08:40

Sv: Sparkande barn
 
" Inte alla som tur är ;) "

Helt rätt Hellen, inte alla föräldrar som tar semester på semestern :D


//Maggan

Hjalta99 2012-06-28 20:17

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 278046)
Jag gillar småbarn, det är inte det, kom att tänka på det här angående tråden om att välja sittplats på flyget. Något jag skulle kunna tänka mig att betala extra för är att slippa ha ett sparkande barn i ryggen en hel resa....


Oh yes! :D Och skrikande barn...

/Eva

Masse 2012-06-28 23:37

Sv: Sparkande barn
 
Kalimera är ett härligt forum. Ibland bränner det till och det dyker upp en tråd som skapar massor med intressant dialog och debatt. Ibland blir det lite stiltje och man tycker det känns lite tomt när det gått ett tag utan någon spännande tråd. Och ibland dyker det upp en tråd som gör att man nästan mår illa. För mig framstår den här tråden som något av det sistnämnda.

Den ultimata resan: Med lite tur kan resan starta med tillgång till någon av de bonus-lounger som förekommer på en del flygplatser. Tyst och lugnt! Efter boarding följer en avkopplande flygning på en "Romantic flight" som är garanterat barnfri och tyst. Det enda som hörs är enstaka utrop från kabinpersonalen om extraerbjudanden och skraplotter. Efter flygresan och en "vuxen-transfer" ankommer man till en efterlängtad "Romantic resort". Ahh ..... så underbart, inte ett barn så långt ögat når!

Nej fy vale och Gud bevare mig från sådana ökenvandringar!

Jag har haft lyckan att åka på en hel del flighter där det också funnits barn bland passagerarna. Visst, en del sparkar och skriker, några är rädda och gråter. Men en hel del tittar sig förundrat omkring eller tultar omkring i gången, eller skrattar helt underbart! Ibland har det hänt att någon liten unge ställt sig upp i sätet och stuckit upp sitt lilla huvud över ryggstödet framför mig och haft något spännande att berätta. Ibland har jag haft lyckan att bo på ett hotell med ganska gott om ungar som leker, skojar och ibland kiknar av skratt runt omkring mig. Finns det något härligare än barn som skrattar?

Och ibland ............. ja ibland händer det att det går ett lite längre tag utan att jag får njuta av barns underbara sällskap. Då kan det hända att jag sätter på en cd med Cornelis Vreesvijk framförande Turistens Klagan. Och då lutar jag mig tillbaka och njuter av både Cornelis sång och framför allt av barnens helt underbara skratt i låtens bakgrund, och minns med glädje alla lyckliga stunder med barn runt omkring mig. Och du som mot förmodan aldring hört Turistens Klagan med Cornilis, gör det!!!!

:) Masse

Hellen 2012-06-29 07:35

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 279693)
Kalimera är ett härligt forum. Ibland bränner det till och det dyker upp en tråd som skapar massor med intressant dialog och debatt. Ibland blir det lite stiltje och man tycker det känns lite tomt när det gått ett tag utan någon spännande tråd. Och ibland dyker det upp en tråd som gör att man nästan mår illa. För mig framstår den här tråden som något av det sistnämnda.

Tack för det, vad är det som säger att en tråd måste vara antingen eller enligt DINA kriterier?
Du kommenterar i tråden en dag för att nästa dag tala om att den gör dig nästan illamående.
Mitt tips till dig är att inte återkomma till trådar du inte tycker om.


// Helén- som i mitt första inlägg inte kunde vara mer tydlig med mitt budskap

Vilma 2012-06-29 08:02

Sv: Sparkande barn
 
Man måste väl kunna få säga att det är jobbigt att barn sparkar på sätet. Det går också att få dem att förstå att de inte får göra så.

Eva L 2012-06-29 08:21

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Vilma (Inlägg 279706)
Man måste väl kunna få säga att det är jobbigt att barn sparkar på sätet. Det går också att få dem att förstå att de inte får göra så.

Ja visst och det är mycket som är jobbigt i vår värld. Det jag tror Masse försöker säga är att ett samhälle utan barn skulle bli ganska konstigt och det skulle ju inte vara så länge. Tänk jag har aldrig störts av barn på flyget men däremot av sura kärringar och fulla gubbar.

Eva

Hellen 2012-06-29 08:26

Sv: Sparkande barn
 
Citat:

Ursprungligen postat av Eva L (Inlägg 279707)
Ja visst och det är mycket som är jobbigt i vår värld. Det jag tror Masse försöker säga är att ett samhälle utan barn skulle bli ganska konstigt och det skulle ju inte vara så länge. Tänk jag har aldrig störts av barn på flyget men däremot av sura kärringar och fulla gubbar.

Eva

Masse får starta vilka trådar han vill i vilket som helst, men inte obesvarat klanka ner på min!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT