Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hemelektronik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Panda Cloud Cleaner (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=35418)

Arne 2014-02-21 08:24

Panda Cloud Cleaner
 
Panda har nu utkommit med en gratisversion. Panda Cloud Cleaner, som finns att ladda ner från Pandas hemsida.


Jag har noterat att detta program faktiskt är väldigt bra. Jag har F-Secure internet security installerat, men noterar att Pandas gratisversion hittat flera elaka registernycklar med mera som gått F-Secure förbi.


Rekommenderas varmt från hjärtat.


Arne

pawik 2014-02-21 10:54

Sv: Panda Cloud Cleaner
 
Så här står det i en recension på windowsclub:

==========================================================

Panda Cloud Cleaner might be a good tool to have on your computer, as it is backed by strong Panda malware detection capabilities. But judging from the results, it is clear that the tool is not for the common user. You need to know what you are deleting! If you blindly click on Clean, you may well end up breaking your operating system. It is therefore very important that you review the detection list carefully in order to avoid accidental removal of legitimate third-party software which may be unknown to Panda.

==========================================================

I pcmagstår det:
==========================================================
PROS
Extremely fast, simple installation and scanning. Includes bootable USB and CD for systems that won't boot. Trusted Boot scan handles tough malware. Scored well in our hands-on malware removal test.
CONS
Scan rendered one system unbootable. After fix by tech support, trusted boot scan rendered that same system unbootable again; again solved by tech support.
BOTTOM LINE
The new Panda Cloud Cleaner installs in a snap and cleans quickly. It did a good cleanup job, but caused significant collateral damage, rendering one test system temporarily unbootable. Use it when needed.
==========================================================

Det går nog inte bara att göra "Clean all" med verktyget.
Unbootable verkar ju inte så bra!

Arne, har du märkt några nackdelar?

/pawik

Arne 2014-02-21 11:31

Sv: Panda Cloud Cleaner
 
Nej. inga nackdelar. Jag har använt programmet i styvt en månad nu.
Jag kollar alltid resultatet efter scanning, och dyker det upp tveksamheter, då bockar jag av tveksamma delar innan cleaning.


Arne

Lissi 2014-02-21 11:44

Sv: Panda Cloud Cleaner
 
Vi kör Comodo, som anses vara bland de bättre enligt olika tester maken läst.
Själv är jag helt okunnig om dylika saker, men maken sköter datorernas virussökningar klanderfritt :D Tur det!

Lissi

yannis 2014-02-21 11:59

Sv: Panda Cloud Cleaner
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 324986)
Vi kör Comodo, som anses vara bland de bättre enligt olika tester maken läst.
Själv är jag helt okunnig om dylika saker, men maken sköter datorernas virussökningar klanderfritt :D Tur det!

Lissi

The same!!fb_gilla

Lissi 2014-02-21 12:05

Sv: Panda Cloud Cleaner
 
Tänk Birgitta , jag gissade nästan det! Vi sköter så mycket annat bättre som att hitta trevliga souvenirer på resor etc...;)

Lissi

Netwolf 2014-02-21 12:20

Sv: Panda Cloud Cleaner
 
Har använt Panda gratisversion i flera år och är mycket nöjd! :)

/Netwolf


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT