Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeras hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Tio öar på tre veckor (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36259)

Kalimera 2014-06-06 17:41

Tio öar på tre veckor
 
Nu är det snart färdigpackat. Minsta packning jag rest med någonsin. Som jag skrivit tidigare så är planen tio öar på tre veckor. Santorini, Folegandros, Antiparos, Paros, Amorgos, Donoussa, Koufonissi, Schinoussa, Iraklia och Naxos. Vi får se om planen håller. :)

Jag kommer mestadels skriva om resan här, men ibland även på vår Facebooksida.

Nu ska jag fortsätta stressa. Återkommer från Grekland i morgon. bye_bye

kize 2014-06-06 17:54

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Önskar en trevlig resa "hem" till Grekland. Är optimist o tror att planen håller, men det beror ju till viss del på vädret. Klå nu Vaggelis ordentligt i tavli!!

Sunny12 2014-06-06 17:57

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Ha, en underbar resa! Trots jobb!.. ;)

När kommer Ni till Amorgos?
Ja, då har jag väl kanske åkt hem.. Hmm...OM.. jag nu inte slintit på omboka knappen igen!!.. flabb_flab

Sunny(som inte vill åka hem)

Katitzi 2014-06-06 18:10

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Ha det underbart! Om tre veckor är vi också i paradiset!_B-anana

Katitzi:)

KR 2014-06-06 20:30

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Håller tummarna att planen håller o att ni hinner njuta ordentligt!
//
KR

Masse 2014-06-06 23:37

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Välkommen hitned! Hade varit kul att träffas, men eftersom vare sig Sifnos eller Egina finns med i din lista så är ju chansen inte stor denna gång. Hoppas att du får en fin resa och får uträttat det du planerat!

:) Masse

Arne 2014-06-07 06:18

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Jag ur minnet återkallar ett Tavliparti hos Vaggelis på Hotel Prokopios. Aktörer voro Vaggelis samt Janne och Camilla. Arne och Birgitta fungerade som bakspelare. Vaggelis vann hela tiden. Efter ett tag bad Janne Camilla att gå upp på rummet att hämta deras Tavlispel.


Janne menade att vännen Vaggelis måste spelat med manipulerade tärningar...


Sagt och gjort, det egna spelet hämtades. Men, det var som förgjort, Vaggelis vann likväl hela tiden.


Arne

Netwolf 2014-06-07 11:15

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Go tur! bye_bye

Kalimera 2014-06-07 13:24

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Nu är jag framme på Santorini. Gick upp 01.00. Det är längre till flygplatsen nu när jag inte bor i Stockholm. Var väldigt trött när planet landade, men tröttheten försvann när jag möttes av detta glada ansikte.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder...rini_paris.jpg

När jag kom fram till Honeymoon möttes jag av detta glada ansikte, och tröttheten försvann ännu mer.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder...rini_julia.jpg

När Michalies dök upp var tröttheten som bortblåst.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder...rini_micke.jpg

Härligt att vara tillbaka!

Vädret är bra, nästa helt blå himmel, bara några molntussar, och varmt.

Nu ska jag gå och vila. I morgon åker jag vidare. :)

yannis 2014-06-07 13:36

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Vilka härlig bilder på Paris och Julia!
Längtar (nästan) dit. Fast vi är i paradiset.
Birgitta.

kize 2014-06-07 14:24

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Härliga bilder! Förstår att din trötthet försvann! Fick Santorini abstinens, 76 långa dagar kvar!

zakka 2014-06-07 14:54

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Åh vilket härligt mottagande!!! :) Förstår att tröttheten försvann i ett nafs... Måste kännas härligt att var "hemma" igen! _B-anana Ha en skön eftermiddagsvila! ;)

MVH zakka

Lissi 2014-06-07 16:48

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Ha det härligt och lagom jobbigt!

Hoppas solen stannar nu tills vi kommer ner på onsdag....blir det dåligt väder igen så MÅSTE det bero på mig:mad::mad:

Lissi

Alala 2014-06-07 16:54

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Janne, jag håller båda tummarna fb_gilla fb_gilla för att allt ska gå enligt planerna och att du trots jobb också skall hinna avstressa dig lite. Du är trots allt i Grekland! _B-anana

/ Anne :)

pawik 2014-06-07 18:33

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Jag har tyvärr aldrig bott på Honeymoon. Sådana välkomnande leenden är fö härliga!

/pawik

Malina 2014-06-07 20:40

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Men OOOOOOOOO vad jag längtar nu! Som jag har tjatat om tidigare,är en av de bästa sakerna med Grekland att bli välkomnad av Julia och Paris! Jag noterade att Julia hade på sig Michailis kockuniform! Den brukar Emilio låna när han ska göra empanadas eller schnitzel.
Krama dom och ha en fin resa!

Netwolf 2014-06-08 07:50

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Härligt att se Julia & Paris igen. Fantastiska människor!

Ha en trevlig jobbtripp! :)

/Netwolf

Kalimera 2014-06-08 08:30

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 335039)
Hoppas solen stannar nu tills vi kommer ner på onsdag....blir det dåligt väder igen så MÅSTE det bero på mig

Just nu är det ruggigt varmt och ingen vind. Faktiskt i varmaste laget för min del.

Citat:

Ursprungligen postat av Malina (Inlägg 335050)
Jag noterade att Julia hade på sig Michailis kockuniform! Den brukar Emilio låna när han ska göra empanadas eller schnitzel.

Stämmer bra det, och hon är jättefin i den. Julia fyllde år i går så det var tårtfest och många av hennes vänner var här, och det var kul för mig att träffa så många. Paris och Julia skickar kramar tillbaka. bye_bye

Masse 2014-06-08 16:19

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 335039)
Ha det härligt och lagom jobbigt!

Hoppas solen stannar nu tills vi kommer ner på onsdag....blir det dåligt väder igen så MÅSTE det bero på mig:mad::mad:

Lissi

Trodde att det måste blåsa småkallt och regna för att du ska bada Lissi, men du gör alltså även en tur till stranden om solen skiner? :D :D :D

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 335073)
Just nu är det ruggigt varmt och ingen vind. Faktiskt i varmaste laget för min del.

Då har du ju liksom vi här på Sifnos ett riktigt Masse-väder. Grattis! _B-anana

:) Masse

Lissi 2014-06-08 17:03

Sv: Tio öar på tre veckor
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 335096)
Trodde att det måste blåsa småkallt och regna för att du ska bada Lissi, men du gör alltså även en tur till stranden om solen skiner? :D :D :D

:) Masse

Jo jag badar även när solen skiner men strandbesöken blir mycket kortare då!!:D:D

Lissi


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT