Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Årets fotokonkurranse (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6911)

lykkeliten 2006-11-06 08:50

Årets fotokonkurranse
 
Hei!!

Jeg har et lite spørsmål om årets fotokonkurranse, eller rettere sagt om ett av bildene.

Først litt av forhistorien:
Jeg har en mann som er interessert i biler, og som har kjøpt seg en gammel rusthaug som han skal restaurere. Dette er en Triumph Mayflower. En kveld jeg satt og bladde gjennom årets fotokonkurranse- bilder, så jeg en rusten Triumph Mayflower på bilde nr 3 under kategorien "roligaste bild"!!!!! Viste dette til gubben, og han ble veldig nysgjerrig på hvor denne bilen står i Hellas.

Mitt spørsmål er derfor:
Hvor er bildet av den rustne Triumph Mayfloweren tatt??
Er det mulig for fotografen bak dette bildet å fortelle hvor i hellas dette bildet et tatt? Please......



Hilsen Kari

Elisabet 2006-11-06 09:15

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Jag skulle också vilja veta var en bild är tagen. Det är bild 93 i Möten: http://www.kalimera.nu/bilder/foto20...en/91_100.html

Var finns detta lilla färjeläge?

Hellen 2006-11-06 14:06

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Hur kom du åt tävlingsbidragen? Vad jag kan se är de borttagna. Hade du dem sparade i din dator? Om så är fallet, har du även de roligaste?
// Helén

Elisabet 2006-11-06 14:37

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 65178)
Hur kom du åt tävlingsbidragen?

Detektivarbete :cool:

Det fanns kvar länkar i min dator i adressfältet med tidigare besökta sidor. Visserligen inte just den sidan där den bild jag frågar om finns med, men utifrån den länken listade jag ut länkadressen och bilderna fanns kvar. DÅ var det nämligen bara länkhänvisningen på startsidan som var borttagen. NU verkar även bilderna vara borta, för länken leder inte längre till bilderna.

Det är synd att bilderna tas bort tycker jag, för nu finns det ju inte möjlighet att fråga om dem, och det tycker jag egentligen nästan är mest intressant med tävlingen.

Hellen 2006-11-06 14:54

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 65181)
Detektivarbete :cool:

Det är synd att bilderna tas bort tycker jag, för nu finns det ju inte möjlighet att fråga om dem, och det tycker jag egentligen nästan är mest intressant med tävlingen.


Jag håller med, inte går det ju att påverka röstningen heller, fast å andra sidan kan jag förstå att inte alla bilder kan ligga kvar för evigt, de tar ju en del plats, men ett tag så att man får chans att ställa frågor. Jag har själv också väntat med frågor just på grund av att det inte skulle bli någons fördel/nackdel:rolleyes: i tävlingen.
// Helén

Riitta 2006-11-06 16:14

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Har man tur så kan ju bilderna som man har frågor om hamnat bland dom 10 bästa och då kan man ju ställa frågorna:)

Riittabye_bye

Kalimera 2006-11-07 07:33

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Var bilderna är tagna presenteras när vinnarbilderna publiceras. Frågor om övriga bilder kan vi reda ut efter publiceringen.

lykkeliten 2006-11-08 08:38

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Nei, jeg har ikke lagret bildene på noen måte, men la merke til bildet når det lå framme, og tenkte da på å stille spørsmålet om hvor det var fra. Jeg er bare litt sein.

Blir spennende å se hvilke bilder som når opp i konkurannsen. Det var jo så mange fine bilder, nesten umulig å velge spør du meg.

Elisabet 2006-11-22 16:19

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Får man ställa sina frågor nu då?

Och får man lägga ut bilderna som man frågar om i forumet?

Kalimera 2006-11-23 15:33

Sv: Årets fotokonkurranse
 
Citat:

Får man ställa sina frågor nu då?
Yepp. Starta gärna en ny tråd ;)

Citat:

Och får man lägga ut bilderna som man frågar om i forumet?
Ja gör det.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT