Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Tilos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=105)
-   -   Sea Star (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=31529)

Bluesea 2012-08-29 09:11

Sea Star
 
Enligt Tilos Travels Facebooksida är Sea Star igång. Skönt!

kari 2012-08-29 10:33

Sv: Sea Star
 
:D - veldig bra!

Sunny12 2012-08-29 11:02

Sv: Sea Star
 
UNDERBART!!klapp_klapbye_bye

Kalimera 2012-08-29 18:14

Sv: Sea Star
 
Härligt! klapp_klap

Karin S 2012-08-30 21:09

Sv: Sea Star
 
Är det Sea Star man åker med om man bokat charter? Vi åker med Ving och vad jag förstått ska vi åka över till Tilos söndag kväll och därifrån nästa söndag morgon om allt går enligt plan men jag vet inte vilken båt som avses.

Kalimera 2012-08-30 21:19

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av Karin S (Inlägg 286441)
Är det Sea Star man åker med om man bokat charter?

Yapp, det är Sea Star.

Reersdotter 2012-09-02 11:03

Sv: Sea Star
 
Är det någon som vet om Sea Star är i trafik? Hittar den inte i tid tabelllen.

Annki 2012-09-02 11:14

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av Reersdotter (Inlägg 286653)
Är det någon som vet om Sea Star är i trafik? Hittar den inte i tid tabelllen.

Nej, den är ännu inte i trafik, så åker du charter är det Fedon från Kamiros Skala som fortfarande gäller.

Ann-Kristin bye_bye

Lissi 2012-09-02 12:04

Sv: Sea Star
 
Om man kommer på förmiddagen med flyg, hur ordnar charterbolagen transport och vilken tid går då färjan? Var ligger Kamiros Skala i förhållande till Mandrakihamnen som väl är Sea Stars avgångshamn? Man vill ju veta hur man ska fördriva väntetiden bäst:D

Lissi

Kalimera 2012-09-02 12:13

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av Annki (Inlägg 286655)
Nej, den är ännu inte i trafik, så åker du charter är det Fedon från Kamiros Skala som fortfarande gäller.

Trist att den är trasig igen. :o

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 286658)
Om man kommer på förmiddagen med flyg, hur ordnar charterbolagen transport och vilken tid går då färjan? Var ligger Kamiros Skala i förhållande till Mandrakihamnen som väl är Sea Stars avgångshamn? Man vill ju veta hur man ska fördriva väntetiden bäst

Enligt Google Map är det cirka 45 km till Kamiros Skala från Rhodos stad.

Lissi 2012-09-02 12:27

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 286661)
Enligt Google Map är det cirka 45 km till Kamiros Skala från Rhodos stad.

Då får man ju hoppas att Sea Star är fixad tills vi åker om några veckor, eller se det som att man får en fin åktur på dagtid på Rhodos norra sida;) Det är inget vi hänger upp oss på i så fall... DET ÄR JU SEMESTER!!!!_B-anana

Lissi

Annki 2012-09-02 13:06

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 286661)
Trist att den är trasig igen.

Nja, den har inte varit i trafik sedan 28 juli, i onsdags provkördes den bara utan passagerare....men vi håller tummarna!
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 286658)
Om man kommer på förmiddagen med flyg, hur ordnar charterbolagen transport och vilken tid går då färjan? Var ligger Kamiros Skala i förhållande till Mandrakihamnen som väl är Sea Stars avgångshamn? Man vill ju veta hur man ska fördriva väntetiden bäst

Rhodos stad ligger norr om flygplatsen, medan Kamiros Skala ligger söderut. Fedon har hittills avgått 19.30 från Kamiros Skala tror jag. Reser ni med charter och har transfer, så kommer ni antagligen att bussas direkt till något hotell söderut där ni kan förvara bagaget. Då är det antagligen bad, lunch och lite strosande som gäller innan bussen hämtar och kör er till Kamiros Skala. (Men någon som rest med charter nyligen kanske vet mer)

Ann-Kristin bye_bye

Lissi 2012-09-02 14:32

Sv: Sea Star
 
Tack, tack! Låter bra..inte så långt kvar nu, bara 3 veckor.

Lissi

Masse 2012-09-02 23:35

Sv: Sea Star
 
Vad finns att berätta om Fedon? Vad för slags skuta är det? Någon bild?

:) Masse

Alruts 2012-09-03 08:28

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 286712)
Vad finns att berätta om Fedon? Vad för slags skuta är det? Någon bild?

Jeg fant bilde av Fedon her.

Lissi 2012-09-03 09:39

Sv: Sea Star
 
Den ser ju inte jättestor ut så man får ju hoppas att det inte blåser för mycket. Jag hoppas att Sea Star är lagad till vi ska åka.

Lissi

Masse 2012-09-03 10:26

Sv: Sea Star
 
Tack Alruts. Som Lissi säger så är den ju inte jättestor. Verkar inte heller vara en katamaran utan en vanlig skuta. Jag själv, som älskar att vara till havs oavsett flytetyg, har inga problem med det.

Värre är det med min kära hustru som är precis tvärt om. Skulle nuvarande läge kvarstå när vi ska åka så innebär det mindre båt och längre sjöresa än vad som utlovats. Birgit kommer INTE att "göra vågen"! :D

:) Masse

elisabethk 2012-09-03 10:40

Sv: Sea Star
 
Hej!
När jag kollar kartan får jag uppfattningen att sjöresan blir kortare om när man åker från Kamiros Skala till Tilos än om man åker från Rhodos stad??
mvh ElisabetK som åker på söndag!!!

Bluesea 2012-09-03 10:44

Sv: Sea Star
 
Ja, Sea Star är tyvärr ur trafik igen. Nu har Tilos Travel lagt ut info om Fedon. Ni som åker charter behöver inte kolla detta, men för andra kan det vara bra info:

The Fedon, is operating from Kamiros Skala (Rhodos Island), to replace the Sea Star. Contact captain Vasilis direct at his mobile number, 0030 6942 799487 or 0030 6986 420747 for departure details and timetable.

Masse 2012-09-03 11:18

Sv: Sea Star
 
Citat:

Ursprungligen postat av elisabethk (Inlägg 286727)
Hej!
När jag kollar kartan får jag uppfattningen att sjöresan blir kortare om när man åker från Kamiros Skala till Tilos än om man åker från Rhodos stad??
mvh ElisabetK som åker på söndag!!!

Instämmer. Det ser definitivt närmare ut. Förmodligen är Fedon något långsammare än Sea Star, vilket kan göra att den tar lite längre tid. C:a två timmar för Fedon såvitt jag kan se i tidtabell.

:) Masse


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT