Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Finaste stränderna nära Chania? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45109)

mimzzie 2022-03-18 19:39

Finaste stränderna nära Chania?
 
Hej! Ni som varit på flera av ställen i närheten av Chania. Vilken av stränderna är finast? Många av stränderna består ju av småsten, väldigt grovkornig sand/grus. Försöker hitta ett hotell nära stranden där stranden har lite finakornigare sand. Har försökt googla och se på bilder och fått en känsla av att stränderna i Agii Apostoli och Nea Chora ser lite mer finkornig ut än tex stränderna i Platanias. Någon som vet om det stämmer? :)

Kajja 2022-03-18 19:51

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Agii Apostoli har 3 jättefina vikar med finkorniga stränder. Agia Marina, om du tittar på kartan så finns det en liten udde vid stranden. Precis till höger om udden brukar vi bada. Stranden är lång och vi tycker att den är kanonbra! Gratis solsängar om man köper en Mythos eller nåt annat från tavernan. Kan tipsa om ett bra boende rakt över gatan..Apladasklapp_klap Hoppas detta hjälper dig lite.
/ Kajja bye_bye

mimzzie 2022-03-18 20:20

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Tackar! Låter jättebra. Då hade jag lite rätt känsla att de var lite mer finkornig där. Försökte på tips av en resesäljare men enligt henne var alla stränder ungefär lika men tycker nog att dom ser lite mer finkorniga där i kring. Ska kolla in Agia Marina också. Tack för tipset klapp_klap

Kajja 2022-03-18 21:19

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Citat:

Ursprungligen postat av mimzzie (Inlägg 445380)
Tackar! Låter jättebra. Då hade jag lite rätt känsla att de var lite mer finkornig där. Försökte på tips av en resesäljare men enligt henne var alla stränder ungefär lika men tycker nog att dom ser lite mer finkorniga där i kring. Ska kolla in Agia Marina också. Tack för tipset klapp_klap


Måste rätta mig lite..precis till vänster om udden i Agia Marina ska det ju vara! Skippa tips från ovetande resesäljare när du har Kalimera 😉
/ Kajja bye_bye

mimzzie 2022-03-18 22:07

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 445382)
Måste rätta mig lite..precis till vänster om udden i Agia Marina ska det ju vara! Skippa tips från ovetande resesäljare när du har Kalimera 😉
/ Kajja bye_bye

Så sant! Tänkte att dom var lite beresta och kanske hade koll men kände direkt att nej det stämde nog inte. Toppen ska googla lite mer. bye_bye

Netwolf 2022-03-19 10:38

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 445379)
Gratis solsängar om man köper en Mythos eller nåt annat från tavernan.

Sånt där gillar jag. Jag är ju dessutom gentleman, så jag brukar "offra mig" för att damerna i familjen ska få en solstol. :D;)

/Netwolf

Kajja 2022-03-19 12:13

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 445389)
Sånt där gillar jag. Jag är ju dessutom gentleman, så jag brukar "offra mig" för att damerna i familjen ska få en solstol. :D;)

/Netwolf

Ja det är en av orsakerna till att vi betalar för extra vikt packar med oss er män:D:D
/ Kajja bye_bye

yannis 2022-03-19 16:42

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 445391)
Ja det är en av orsakerna till att vi betalar för extra vikt packar med oss er män:D:D
/ Kajja bye_bye

:Dflabb_flab

Birgitta

pelagia 2022-03-19 16:51

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Strendene i Agii Apostoli og Nea Chora består av sand - både på land og til vanns. I Kalamaki er det også fin sandstrand.
Vi har vært i Agia Marina bare en gang. Det var vel såvidt jeg husker greit der også, men det var rødt flagg nesten hele uka så det ble ikke så mye bading.
Min favoritt er Nea Chora pga nærheten til Chania by. Da får du by og fin strand på en gang. Og det går fint å gå derfra til Agii Apostoli også.

Kalimera 2022-03-20 14:03

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Citat:

Ursprungligen postat av mimzzie (Inlägg 445378)
Hej! Ni som varit på flera av ställen i närheten av Chania. Vilken av stränderna är finast?

Jag har gjort en sida med 18 stränder väster om Chania, från Nea Chora till Falassarna.

Här kan du se dessa 18 stränder.

mimzzie 2022-03-27 11:34

Sv: Finaste stränderna nära Chania?
 
Tusen tack för svar och för tips!
Ska kolla länken med stränderna också 😊👍


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT