Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Lipsi (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=138)
-   -   Boende på Lipsi (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42249)

Kalimera 2018-08-02 12:35

Boende på Lipsi
 
Jag ska eventuellt åka till Lipsi i höst, och hade som vanligt tänkt bo på Galini Studios, men det var fullbokat. Fick förslag från Anna om hennes dotters nya pensionat - Kallisti Studios. Är det någon som känner till det?

Tips på andra bra boende till en som aldrig har bott någon annanstans än Galini och Panorama.

Susie 2018-08-02 14:20

Sv: Boende på Lipsi
 
Kallisti var lige færdigbygget, da jeg var på Lipsi for et par år siden. Jeg tænkte, at der kunne jeg godt tænke mig at bo! Det ligger rundt om hjørnet ud af byen fra Galini, så I vil naturligvis få en fantastisk havudsigt. Udsigten mod byen og livet i byen, vil I derimod gå glip af. Den store fordel ved at bo på Kallisti, som jeg ser det, er at I slipper for den direkte støj fra bådene, der kommer ind og går på ubekvemme tider af døgnet.

Til lykke med, at I endelig igen har mulighed for at rejse til vores alle sammens elskede Grækenland - og ikke mindst til Lipsi klapp_klap

mst 2018-08-02 14:57

Sv: Boende på Lipsi
 
Förra sommaren bodde jag på Mina studios några dagar. Jättefint, bra inrett, och underbar utsikt. Ligger "uppe i stan". Tror at det är samma ägare som på hotellet nere vid hamnen.

soleanti 2018-08-02 15:53

Sv: Boende på Lipsi
 
vi tycker Reenas room är fint. Ligger ovanför stranden ,
Det är Reenas man som har den trevliga båtutflykten.

Kalimera 2018-08-03 10:25

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av Susie (Inlägg 410374)
Udsigten mod byen og livet i byen, vil I derimod gå glip af. Den store fordel ved at bo på Kallisti, som jeg ser det, er at I slipper for den direkte støj fra bådene, der kommer ind og går på ubekvemme tider af døgnet.

Jag vill gärna ha utsikt mot byn och gärna över hamnen, jag tycker mycket om att se - och höra - båtarna. :)

Citat:

Ursprungligen postat av mst (Inlägg 410375)
Förra sommaren bodde jag på Mina studios några dagar. Jättefint, bra inrett, och underbar utsikt. Ligger "uppe i stan".

Tack för tips!

Citat:

Ursprungligen postat av soleanti (Inlägg 410377)
vi tycker Reenas room är fint. Ligger ovanför stranden , Det är Reenas man som har den trevliga båtutflykten.

Det känner jag till. Träffade Reena första gången vi var på Lipsi någon gång i slutet av 1990-talet. Mycket trevlig.

Smultron 2018-08-03 11:39

Sv: Boende på Lipsi
 
Från Poseidon ser du både hamnen och byn.:)

kari 2018-08-03 11:48

Sv: Boende på Lipsi
 
Ja, hvis Poseidon har ledige rom er det et veldg godt alternativ,
fine leiligheter og utsikt😊

kari 2018-08-03 12:15

Sv: Boende på Lipsi
 
På Lipsi har vi bodd på «hjørnet» i øverste etasje på Hotell Kalypso med flott utsikt mot byen og havet, på Poseidon med stort fint rom og flott utsikt, og sist, enkelt og billig, på Miramare med SJARM, i «et hav» av bougainvilla og med en trivelig «miniStella» til vertinne😊
VI velger nok Miramare igjen neste gang og, selv om vi helst vil ha privat balkong/terrasse. Det har ikke rommene med uteplass mot byen.
Dvs et rom har en mini( nærmest fransk) balkong i tillegg til bordet på fellesterrassen.
http://i47.photobucket.com/albums/f1...pstlvppifl.jpg
http://i47.photobucket.com/albums/f1...ps0eojx3m6.jpg

core 2018-08-03 12:50

Sv: Boende på Lipsi
 
Vi trivdes mycket bra på Calypso.

yannis 2018-08-04 14:16

Sv: Boende på Lipsi
 
Om du/ni har någon fundering på även en annan ö har jag ett bra förslag på boende!
Ni kommer inte att ångra er flabb_flabflabb_flab
God mat, fantastiskt bröd, trevliga ägare som gör allt och ATT BARA VARA.

Birgitta.



https://www.kalimera.nu/forums/pictu...ictureid=19966

Kalimera 2018-08-05 14:42

Sv: Boende på Lipsi
 
Tack för alla tips! klapp_klap

Synd att Glaros inte ligger på Lipsi. :)

evamaggan 2018-08-05 16:30

Sv: Boende på Lipsi
 
Vi bodde på Poseidon förra året men tyckte att rummet luktade lite mögel annars e ju läget perfekt. För två år sen bodde vi i ett rum där nere och det var bättre och samma perfekta utsikt. Två rum i markplan är ombyggda för typ 3-4 år sen. Dom hade ju en taverna tidigare. Annars verkade det nya Angela studios fint som ligger precis jämte Poseidon. Vi har inte bott där (ännu). Sen finns nyrenoverade Akrogiali precis nedanför Poseidon. Ligger jämte fisktavernan. Vi har också bott flera ggr på Ostria studio. Ligger framför Reenas. Perfekt utsikt över hamnen o upp mot byn. Förra året mailade jag Maria och fick svar på grekiska som jag försökte översätta men misslyckades. Tyvärr blev det inget besök på Lipsi i år, men längtar alltid tillbaka dit.

Kalimera 2018-08-06 15:27

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av evamaggan (Inlägg 410476)
Vi bodde på Poseidon förra året men tyckte att rummet luktade lite mögel annars e ju läget perfekt. För två år sen bodde vi i ett rum där nere och det var bättre och samma perfekta utsikt. Två rum i markplan är ombyggda för typ 3-4 år sen. Dom hade ju en taverna tidigare. Annars verkade det nya Angela studios fint som ligger precis jämte Poseidon. Vi har inte bott där (ännu). Sen finns nyrenoverade Akrogiali precis nedanför Poseidon. Ligger jämte fisktavernan. Vi har också bott flera ggr på Ostria studio. Ligger framför Reenas. Perfekt utsikt över hamnen o upp mot byn. Förra året mailade jag Maria och fick svar på grekiska som jag försökte översätta men misslyckades. Tyvärr blev det inget besök på Lipsi i år, men längtar alltid tillbaka dit.

Nu blev det inte lättare. Lät inte så bra att det luktade mögel på rummen. Får fundera lite till. Akrogiali ligger ju väldigt bra. Eller gör jag som man gjorde förr: kommer obokad. :)

kari 2018-08-06 18:24

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av evamaggan (Inlägg 410476)
Vi bodde på Poseidon förra året men tyckte att rummet luktade lite mögel annars e ju läget perfekt. För två år sen bodde vi i ett rum där nere och det var bättre och samma perfekta utsikt. Två rum i markplan är ombyggda för typ 3-4 år sen. Dom hade ju en taverna tidigare. Annars verkade det nya Angela studios fint som ligger precis jämte Poseidon. Vi har inte bott där (ännu). Sen finns nyrenoverade Akrogiali precis nedanför Poseidon. Ligger jämte fisktavernan. Vi har också bott flera ggr på Ostria studio. Ligger framför Reenas. Perfekt utsikt över hamnen o upp mot byn. Förra året mailade jag Maria och fick svar på grekiska som jag försökte översätta men misslyckades. Tyvärr blev det inget besök på Lipsi i år, men längtar alltid tillbaka dit.

Vi bodde i et stort og fint rom nede på Poseidon i mai 2014👍
Ingen mugglukt der.

Kalimera 2018-08-07 10:02

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 410511)
Vi bodde i et stort og fint rom nede på Poseidon i mai 2014👍 Ingen mugglukt der.

Ok. Tack!

RUJO 2018-08-07 15:38

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 410541)
Ok. Tack!

Som Du vet Janne har jag varit på Lipsi de senaste åtta åren. De senaste fem har vi bott på Poseidon. Aldrig upplevt någon mögellukt. Rummen där nere ligger alldeles vid vägen, och kan vara störda av detta.
Angela är ju helt nytt (bredvid Poseidon), men har inte tak över alla balkonger. Vilket kan vara jobbigt med eftermiddagssolen. Läger fin fint.
Akrogiali ligger intill Yannis Taverna nere vid hamnpromenaden. Mitt i smeten och kanske lite ostört.

Det nya på udden är, som andra skriver, fint men ligger mot inloppet och
har ingen utsikt över den fina marinan.

Galypsos studios uppe vid katedralen är bra (har bott där 2ggr), men om det är lit vindigt så drar det ordentligt där uppe. Fin utsikt.
Ostria har vi bott på, bra studios, men enbart parasoller på de stora altanerna. Lite jobbigt att flytta runt om behov uppstod. Vindkänsligt.

OK Janne lite synpunkter från mig.När åker Du? Vi åker den 1 sept. och blir där nästan tre veckor.

kari 2018-08-07 17:51

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av RUJO (Inlägg 410561)
Som Du vet Janne har jag varit på Lipsi de senaste åtta åren. De senaste fem har vi bott på Poseidon. Aldrig upplevt någon mögellukt. Rummen där nere ligger alldeles vid vägen, och kan vara störda av detta.
Angela är ju helt nytt (bredvid Poseidon), men har inte tak över alla balkonger. Vilket kan vara jobbigt med eftermiddagssolen. Läger fin fint.
Akrogiali ligger intill Yannis Taverna nere vid hamnpromenaden. Mitt i smeten och kanske lite ostört.

Det nya på udden är, som andra skriver, fint men ligger mot inloppet och
har ingen utsikt över den fina marinan.

Galypsos studios uppe vid katedralen är bra (har bott där 2ggr), men om det är lit vindigt så drar det ordentligt där uppe. Fin utsikt.
Ostria har vi bott på, bra studios, men enbart parasoller på de stora altanerna. Lite jobbigt att flytta runt om behov uppstod. Vindkänsligt.

OK Janne lite synpunkter från mig.När åker Du? Vi åker den 1 sept. och blir där nästan tre veckor.

Vi var ikke forstyrret av trafikk da vi bodde nede på Poseidon.
Grunnen til at jeg/vi ønsker å bo der igjen, bodde på MiraMare i høst er en annen.

kari 2018-08-07 19:20

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 410563)
Vi var ikke forstyrret av trafikk da vi bodde nede på Poseidon.
Grunnen til at jeg/vi ønsker å bo der igjen, bodde på MiraMare i høst er en annen.

IKKE ønsker å bo der, skulle det stå..., oppdaget det for sent til å redigere..!

Kalimera 2018-08-08 10:46

Sv: Boende på Lipsi
 
Citat:

Ursprungligen postat av RUJO (Inlägg 410561)
.OK Janne lite synpunkter från mig.När åker Du? Vi åker den 1 sept. och blir där nästan tre veckor.

Tack!

Om jag åker blir det troligen i mitten av september.

RUJO 2018-08-09 09:58

Sv: Boende på Lipsi
 
Välkommen. Kanske ses vi på Ouzerian "på hörnet". Svart "Kalimera" på.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT