Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa själv (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=115)
-   -   Söker lugnet (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=34008)

theresa 2013-07-24 01:23

Söker lugnet
 
Jag ska till Skopelos 1v i aug med en väninna.

Men funderar även på att ta en ensamtripp 1v i September, till en lugn oas där jag kan ladda batterierna, inför att sätta mej i skolbänken igen vid 45 års ålder.


Jag vill ha lugn och ro, vackra vyer, en kall ouzo eller Mythos (eller både ock :) ) kanske ett par bräkande getter och några spinnande katter, en bra bok vid min sida. Helst inga turister.

Vill känna mej ensam i världen, men ändå inte. Om ni förstår vad jag menar :o.

Vart ska jag åka då?

Finns det någon sådan plats kvar?

bye_bye

para poli 2013-07-24 02:27

Sv: Söker lugnet
 
Anafi, alt. Iraklia / naff said :)

xenos 2013-07-24 07:26

Sv: Söker lugnet
 
Men.
Kolla in Ikaria.

Kanenna 2013-07-24 08:33

Sv: Söker lugnet
 
Hej.
Jag väljer Tilos för en "ensamvecka".
Kanske något för dig också.

/K

Eva L 2013-07-24 09:02

Sv: Söker lugnet
 
Fourni men några turister är det säkert där men inte många i sept. Kanske Alonissos också är ett alternativ. Själv laddar jag gärna batterierna på Folegandros men det stämmer inte med dina önskemål..

Eva

Kalimera 2013-07-24 10:54

Sv: Söker lugnet
 
Citat:

Ursprungligen postat av theresa (Inlägg 310444)
Jag vill ha lugn och ro, vackra vyer, en kall ouzo eller Mythos (eller både ock :) ) kanske ett par bräkande getter och några spinnande katter, en bra bok vid min sida. Helst inga turister.

Jag skriver så här på sidan om Agathonissi:
Agathonissi är för de flesta alldeles för litet, här händer i princip ingenting under en dag, det finns ett fåtal tavernor och det finns inga affärer att shoppa i. Agathonissi är extremt rofyllt och tystnaden är så påtaglig att den hörs. För sig som gillar att läsa böcker, som kan roa dig själv och som klarar av att göra ingenting är Agathonissi ett paradis. Åk hit om du söker lugn och ro.

Dit åker jag när jag verkligen behöver lugn och ro. Finns andra öar också, men Agathonissi är det som passar mig bäst när det gäller att komma bort från precis allt.

theresa 2013-07-24 19:12

Re: Söker lugnet
 
Tack för alla tips klapp_klap

Ska kolla lite närmare på era val och se vilken ö jag ska välja bye_bye

sjöborren 2013-07-24 22:56

Sv: Söker lugnet
 
Allt det du söker finns på Tilos ... :D

Maggy 2013-07-25 20:45

Sv: Söker lugnet
 
...tänker "ladda mina batterier" med en "ensamvecka" på Tilos i oktober... _B-anana

Malina 2013-07-25 21:42

Sv: Söker lugnet
 
Jag har aldrig varit på Tilos, men skulle gärna vilja resa dit! Verkar vara en perfekt "ensamö".

olaa 2013-07-26 07:50

Sv: Söker lugnet
 
Även om där finns turister skulle jag ta en extra funderare på Folegandros.
Det är för mej den ultimata "varaensammenändåintepåön"

/Ola

theresa 2013-07-26 17:21

Re: Söker lugnet
 
Tack för alla tips, har kollat era val och väljer mellan: Tilos, Folegandros och Amorgos, det gör inget om det finns turister, bara dom är få :D;)

elca 2013-07-26 17:39

Sv: Söker lugnet
 
Är just nu på tilos, och kan försäkra om att det är alldeles underbart här, sitter just nu och dricker en kall ouzo.som ensamresenär är det en bra ö, trevliga ställen att äta på, ibland lite uppträdande på torget, lagom med turister att prata med om man vill de. Som sagt en ladda batterier ö är det definitivt

Bodster 2013-07-26 17:49

Sv: Söker lugnet
 
Lägger min röst på Folegandros, dit är det även hyffasde kommunikationer (båtar), vilket är en parameter om man bara skall vara borta en vecka. Fint att gå från byn till bad, med härlig utsikt.

Fourni och Lipsi är inte heller fy skam för batteriladdning.

//Bodster


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT