Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeras hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Peloponessos – here I come! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39170)

Kalimera 2015-09-11 11:20

Peloponessos – here I come!
 
Jag har rest till Grekland i 35 år, jag har varit på 65 öar, och en del på fastlandet, men jag har aldrig varit på Peloponessos. Det ska det bli ändring på nu, för i morgon flyger jag till Kalamata och ska jag för första gången se delar av Peloponessos. Jag ljuger lite, för jag har faktiskt varit på Peloponessos, men jag såg inte mycket eftersom jag satt i en buss.

http://www.kalimera.se/bilder/peloponessos-bro.jpg

En av få bilder jag har från bussresan genom Peloponessos.

Jag börjar med fem nätter i Pylos. Från Pylos ska jag göra utflykter till bland annat Voidokilia, Nestors Palace och Methoni. Sedan väntar tre nätter i Koroni där jag mest ska hålla mig i närområdet. Men någon utflykt lär det bli. Resa avslutas med sex nätter i Kardamili. Jag ska försöka se så mycket jag kan i Mani, i alla fall längs den västra kusten.

Självklart kommer jag att rapportera här på Kalimera, och på Instagram och på Facebook.

Alala 2015-09-11 11:32

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Här väntas det med stor spänning och iver på dina rapporter. _B-anana Ha nu först en bra och smidig resa till Kalamata och Pylos!

/ Anne bye_bye

Sunny12 2015-09-11 11:59

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Önskar en underbar och spännande resa.. hoppas du får uppleva mycket nytt, med tanke på att du rest så mycket i Grekland under så många år... men så är det väl alla platser har något och Peloponnessos kan jag tänka mig är något utöver det vanliga!

Även om jag själv inte varit där än, men snart så!.. :D

Ser fram emot rapporter!.. bye_bye

Sunny, som längtar ner...

Thira 2015-09-11 12:47

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Fy bubblan så avis jag är nu haha ojojoj.
Jag vill också vara på väg till Mani. NU! (inte om 100 år som det känns till maj).
Behöver egentligen inte önska dig en fin resa för jag vet så väl att du kommer få det (du ska ju till Mani).
Är ganska säker på att du nu kommer känna igen det Grekland du mötte då du började dina resor dit - inte bara genom att en del av busschaffisarna röker i bussarna då de kör (det fick mig att bli väldigt nostalgisk). Ena handen på mobilen, andra håller de i ciggen och ut genom fönstret. Vad de styr med har jag ingen aning om ;)
Jag har fått Manimani och kommer aldrig att bli botad :D
bye_bye

maji 2015-09-11 12:53

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Trevlig resa Janne!
Även jag ser fram emot dina rapporterfb_gilla
//majibye_bye

Netwolf 2015-09-11 13:38

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Have a nice trip! bye_bye

Monica P 2015-09-11 15:10

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Jag blev också nostalgisk och lite avis...Vinka från mig till Pylosområdet...

eija 2015-09-11 15:15

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Du ska ha, Janne en perfekt resa _B-anana! Tänk på Odysseus´irrfärder när du sitter inne i kung Nestors badkar !
Ha det så kul!

anneli56 2015-09-11 15:21

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Kalo taxidi Janne! Vi syns här nere:)

Kalimera 2015-09-11 17:33

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av eija (Inlägg 373193)
Tänk på Odysseus´irrfärder när du sitter inne i kung Nestors badkar !

Jag ska läsa boken i badkaret. :D

Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 373194)
Vi syns här nere:)

Det gör vi! bye_bye

Susie 2015-09-11 17:43

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Jeg ønsker dig også en god tur med en masse fantastiske oplevelser _B-anana Jeg glæder mig til at følge din færd.
Hilsen Susie direkte fra Skopelos, hvor der heller ikke er så dumt ;)

kari 2015-09-11 17:49

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 373167)
En av få bilder jag har från bussresan genom Peloponessos.

Självklart kommer jag att rapportera här på Kalimera, och på Instagram och på Facebook.

Men det var virkelig et flott bilde fb_gilla

TAKK for at du vil rapportere underveis :D

Vi ønsker deg herlige opplevelser :D

- følger med, og hver detalj vil være av stor interesse fb_gilla

bye_bye Kari
- som "mister" det du legger inn på Facebook:o..., siden jeg ikke e r der

Malina 2015-09-11 17:50

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ha det så bra Janne! Vi ÄR på Ios andra året i rad och det blir bara bättre. Idag gick vi till Kumbara och imorgon till Valma Beach. Sen väntar formidabla Honeymoon!

Anna Pernilla 2015-09-12 14:41

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Så härligt med Peloponessos! Kul med något nytt också för dig. Kommer garanterat gilla det! :)
Här i Oslo är det grått och trist och så långt man kan komma ifrån underbara Grekland....

Masse 2015-09-12 15:06

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ser fram emot dina rapporter Janne! Kul att det ännu finns nytt att upptäcka i Grekland för dig. Ha en go tur!

Masse

Lissi 2015-09-12 16:25

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ha det bäst! 5 nov är det jag som är där!!!:D.

Ser fram emot rapporter!

Lissi

Pyttan 2015-09-12 16:49

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ha det så himla härligt! bye_bye

Carina 2015-09-12 18:20

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ha det så bra, ser fram emot rapporter. Om du ska äta i Methoni så rekommenderar vi Klimataria, fantastisk mat, bland det godaste vi ätit i Grekland. (för några år sedan i alla fall)

Carina

Kalimera 2015-09-12 20:00

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Resan till Pylos gick smidigt. När jag kom till mitt hotell berättade min hyresvärdinna om allt som finns att se i området. Det var ganska mycket för hennes undervisning tog mer än en timme.

http://www.kalimera.se/bilder/pylos-strand.jpg

På bilden visar hon några av de stränder som jag inte får missa, och det ska jag absolut inte göra. :)

Sedan installerade jag mig på rummet, som är ett att bästa jag har haft, och gick sedan ner till vackra Pylos...

http://www.kalimera.se/bilder/pylos-fix.jpg

... och hälsade mig välkommen med en Fix.

I morgon ska jag hyra fyrhjuling, finns inga moppar att hyra tyvärr. Vädret är bra, inte alls så varmt som jag hade fruktat, och det blåser en del. Skönt med andra ord.

anneli56 2015-09-12 20:58

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Jamas! Skönt att vara framme,hoppas det inte blåste alltför mycket vid landningen för vi har haft mycket starka vindar idag!Värmen har lyckligtvis gått ned från +38 till ca +32 :D
Visst är Pylos vackert!Och det finns så mycket att utforska runtomkring!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT