Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Dodekaneserna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Pserimos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=41955)

RUJO 2018-04-26 17:09

Pserimos
 
Någon som har något att berätta om Pserimos.

Kalimera 2018-04-27 09:41

Sv: Pserimos
 
Citat:

Ursprungligen postat av RUJO (Inlägg 407268)
Någon som har något att berätta om Pserimos.

Önskar att jag hade det. Pserimos är den enda ön i Dodekaneserna som jag inte har varit på. Och det är så konstigt, för vi har pratat om att åka dit hur många gånger som helst, men väl på plats i Dodekaneserna har det ändå inte blivit av. :o

Monica P 2018-04-27 10:33

Sv: Pserimos
 
Vi som bor på Kalymnos har ju Pserimos i närheten . Vare sig man åker upp till Agios Savvas eller åker båt till Kos och Rhodos har man Pserimos i blickfånget, men det blir kanske inte så ofta man åker dit, om man inte har släkten där eller något ärende.

Det är en väldigt fin och långgrund sandstrand, populär bland utflyktsbåtskepparna, ett antal tavernor och kaféer och just inget annat.

Jag har vandrat där med en grupp trevligt folk och fick lite lokalhistoria till livs. Så har vi åkt runt ön när vi hade gummibåten och min man fiskade, annars har jag märkligt lite att berätta.

Härom året byggdes en hotellanläggning/stugby upp av Halikos Group som har andra hotell på Kalymnos också. Det ser fint ut .

En fantastisk men hemlig grotta finns, men man får inte se den för det är livsfarligt brant att gå in.

kari 2018-04-27 11:17

Sv: Pserimos
 
Vi var på en fin utflukt fra Kalymnos til bl a Pserimos,
i 1995👍
FOR en liten IDYLL Pserimos var..., flott strand og👍
Riktignok med et minus.., noen rekker med solstoler😕
De var til dagstur-turistene, flest fra Kos ble det sagt..
Vi var på Pserimos 2-3 timer ( tror jeg:confused:)
det BESTE var at vi kom dit tidlig, reiste videre før
«horden» fra Kos kom☺️
SELVSAGT skulle vi tilbake til Pserimos,
for å BO der noen dager....., MEN dessverre hittil ikke ..

Monica P 2018-04-27 16:20

Sv: Pserimos
 
Inga solstolar nu, enligt vänner, det blev bara bråk mellan kafeägarna.

RUJO 2018-04-28 13:16

Sv: Pserimos
 
Monica. Såg i tidningen att Apollo har börjat med charter dit, via Kos. Därav min undran.

RUJO 2018-04-28 13:19

Sv: Pserimos
 
Hej Kari,
som Du vet är vi "sålda på" Lipsi, men fick se att Apollo startat charter till Pserimos. Tänkte ta en tidig sommarresa dit ock kolla. Sedan blir det Lipsi som vanligt i september.

Monica P 2018-04-28 14:45

Sv: Pserimos
 
Ja, det ska bli intressant att se vad man tycker om Pserimos. Jag kan tänka att ön passar till den som behöver lugn, för sånt finns det rikligt där, bortsett från stranden när turbåtarna från Kos kommer.

Från Kalymnos kan man åka med färjan Mainai som går varje dag - i allafall vardagar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT