Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Ikaria & Fourni (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Grekiskakurs på Ikaria! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=28404)

Bea 2011-09-28 15:31

Grekiskakurs på Ikaria!
 
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av grekiskakurserna vid Ikarian Centre (på Ikaria alltså)?

Jag funderar på att vara extremt spontan och åka dit på intensivkurs i november nämligen. Jag har lovat mig att lära mig grekiska innan 40, och nu har jag bara 1,5 år på mig...

Bea

semlan 2011-09-28 16:24

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Tyvärr inte.

Men det låter fantastiskt trevligt, vet du om det finns någon fram på vårkanten?

Ha det gott/Anna

kari 2011-09-28 16:40

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Bea (Inlägg 252938)
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av grekiskakurserna vid Ikarian Centre (på Ikaria alltså)?
Jag funderar på att vara extremt spontan och åka dit på intensivkurs i november nämligen. Jag har lovat mig att lära mig grekiska innan 40, och nu har jag bara 1,5 år på mig... Bea

Jeg var på 2 ukers greskkurs på Ikaria i 2004 og hadde stort utbytte av det selv på den korte tiden - hadde seriøse og hyggelige lærere :)

- så om du kan, vær spontan og ta sjansen :)
Jeg følte meg ganske modig da jeg reiste, alene til Hellas for første gang, skulle dele rom med en annen student, alt gikk bra:)

Lissi 2011-09-28 17:06

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
..och jag var på väg i slutet på 90-talet men avstod till slut då min f.d make inte gillade tanken att jag skulle åka själv....:mad: Nu har jag åter blivit lite sugen och skulle gärna åka..Så klart Du ska åka!!!!! Lycka till!

Lissi

Bea 2011-09-28 18:29

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Ja, det känns väldigt lockande. Synd att jag bor i Umeå, är ju lite bökigt (och dyrt) med anslutningar och övernattningar i Sthlm.

Finns även möjlighet att åka över påsk, men programmet ligger inte ute ännu. I Nafplio erbjuder Omilo kurser över påsk, billigare resa och avgift. Kanske siktar jag på halva priset och en vårresa istället... klapp_klap

Lissi 2011-09-28 20:22

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Bea (Inlägg 252952)

I Nafplio erbjuder Omilo kurser över påsk, billigare resa och avgift. Kanske siktar jag på halva priset och en vårresa istället... klapp_klap

BÄTTRE TID OCH STÄLLE KAN JAG INTE TÄNKA MIG!!:D

Lissi - som ska till Nafplio i december

semlan 2011-09-29 09:15

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Bea, finns det någonstans på nätet att läsa om dessa kurserna. Jag tycker att påsk låter fantastiskt bra, nu blev jag jätteintresserad.

Anna

karinafp 2011-09-29 09:44

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Citat:

Ursprungligen postat av semlan (Inlägg 252968)
finns det någonstans på nätet att läsa om dessa kurserna.


Googla på "greek courses in greece" så hittar du flera skolor litet varstans i Grekland.

Karin

Bea 2011-09-29 13:57

Sv: Grekiskakurs på Ikaria!
 
Anna!
Ikariakursen finns med på www.greekingreece.gr. Om Nafplio och påskkursen läste jag på www.omilo.com.

Jag har nog bestämt mig för april och Nafplion. Kollar resor nu!

Bea


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT