Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Arne & Birgittas hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=118)
-   -   Snabbdagbok från Öarna (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19168)

Arne 2009-05-19 09:32

Snabbdagbok från Öarna
 
Ja, här kommer en snabbdagbok från vår resa. Vi landade på Santorini i lördags och hämtades vid flyget av vännen Paris. Direkt transport till Honeymoon Hotel.

Varmt och soligt sedan till Grekland vi anlände. Under månddagen färja till Naxos där vi nu inkvarterat oss. Hotellets trådlösaa nätverk fungerar rent förträffligt.

Arne hade visst förtret med mobiltelefonen vid ankomsten till Grekland. Röstbrevlådan skulle kopplas ur inför avresan från Ibis hotell Arlanda, men det bar sig icke bättre än att han lyckades med konststycket att ävenså koppla ur Sms-funktionen att skicka Sms från Grekland.

Efter benäget bistånd av god vän på hemmaplan kunde vi med Telias supportkontakt erhålla inkoppling igen!!

Hustru Birgitta sörjde att sms-funktionen kom igång. Hon hade räknat med ett resebudgetöverskott på en tusenlapp när funktionen var urkopplad.

Livet leka. Nu går vi strax strandvägen från Ag Prokopios till Agia Anna
att klyva ett krus vitt vid Gorgona.

Arne och Birgitta

MonkanS 2009-05-19 09:36

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Vad skönt det där låter... :)
Här är just nu bara vått o grått o trist väderlek... snyft_drop

Stinab 2009-05-19 10:33

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Njut av tillvaron och ha en fortsatt trevlig resa!

Hälsningar
Stinab

Wardakis 2009-05-19 12:13

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Önskar er en härlig semester!
Gunilla

Mikkel 2009-05-19 13:35

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Heisann!
Få høre mer fra dere! Lengter meg syk til Hellas nå- her er det jo et trøstesløst vær for tiden. Tirsdag om fjorten dager er vi på veg til Milos!!klapp_klapKan vi få en stemningsrapport fra dere?

ofelia 2009-05-19 14:04

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Hej!
Kul att läsa om Er resa! Jag är bara lite avundsjuk;).

Hälsa till Vaggelis från en familj som har besökt hans hotell (tidigare hans mors) flera gånger. Jag är mycket glad för hans skull att det har gått så bra för honom.

/Ofelia

Siri A 2009-05-19 15:11

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Så oförskämt bra ni verkar ha det! Fortsätt så och håll oss uppdaterade här! :D

Kalimera 2009-05-19 15:15

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Hälsa V&E från oss!

Aase 2009-05-19 16:14

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Oj vad underbart!. Tyvärr får vi vänta ännu en tid innan det bär iväg. Jag skulle gärna velat åka denna tid då det ännu inte är för varmt. Själv åker vi 1/7 och det är i mitt tycke något för varmt då.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig resa.

Åse

Arne 2009-05-19 16:50

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Denna dag tog vi promenaden längs kustvägen mellan Ag Prokopios och Agia Anna. Vi stannade till vid Fotis lilla Taverna att klyva ett krus samt hälsa på familjen. Dottern i huset har fått barn som stolt visades upp. Första gången vi var på Naxos, då var dottern sex år gammal!!

Stranden rensas nu från skräp inför säsongen och tavernorna fejas och putsas. Vi erhöllo ett krus vitt på Gorgona å husets bekostnad. Det är heltvisst till att vara stamkunder.....

Vi har lagt in lite bilder från dagens tripp i min albumsdel här på forumet.
Katalogen heter 19 Maj 2009.

Vill avslutningsvis passa på att tacka alla som gratulerade mig på födelsedgen i går.

Arne och Birgitta

Wardakis 2009-05-19 17:49

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Grattis i efterskott!
Gunilla

Lissi 2009-05-19 18:48

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Så härligt allt låter.....Hoppas att födelsedagen avlöpte väl...


Lissi - som varit vid Habo Ljung i sommarvärme hela dagen. Även där rensades stranden och ny sand las på.

zakka 2009-05-19 22:43

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Det låter verkligen härligt och jag längtar väldigt! Får väl försöka stå ut, planet lyfter från Köpenhamn om ca 10 timmar flabb_flab Kanske vi möts någonstans "i verkligheten" Håll tag i det vackra vädret!!! Kalimeras vädersajt lovade åska och regn igår... :confused:

Nej nu ska jag gå och packa det sista _B-anana

MVH zakka

Malina 2009-05-20 09:31

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Grattis!!!!!

Hestia 2009-05-20 11:07

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Grattis i efterskott, härligt att få fira födelsedagen på Naxos!
Längtar såå dit när man läser om er resa, ser mycket fram emot ytterligare rapporter från era äventyr och upplevelser i Grekland!:) /Hälsn Elisa.

Kalimera 2009-05-20 15:05

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 167688)
Vi har lagt in lite bilder från dagens tripp i min albumsdel här på forumet. Katalogen heter 19 Maj 2009.

Tack för det! Ser fram emot fler bilder! Hur är vädret? Det ska bli åska sägs det.

Elisabet 2009-05-20 16:09

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Har fått rapport att det är blåsigt och mycket kallt på Santorini idag. Fleece, jeans och sockar på - och fryser ändå!

Lissi 2009-05-20 16:13

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
..och i Lund är det sommar! Soligt och VARMT!!!
Hoppas att Arne och Birgitta har det härligt oavsett väder:cool:

..och 2 av mina elever ska till Skiathos på måndag...Är man AVUNDSJUK????;) De har lovat att bada åt mig.

Lissi - som ska till Roskilde ett par dagar över helgen

Arne 2009-05-20 16:34

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Rapport Onsdag

Enligt prognosen skulle vädret idag här på Naxos bliva rysansvärt med regn och Åska parat med hårda vindar. Av detta ha hittils blivit intet!!

25 grader och milda vindar och sol. Förvisso en del mörka moln uppe över de höga bergen, men oss hava de icke givit harm.

I går afton överlämnade vi till Vaggelis och Effie här på hotel Prokopios vår
försenade bröllopsgåva, en kristallskål från Orrefors vid vikt av 6,5 kilo.
Gissa om den blev uppskattad.

Vi for med bussen in till Chora att fylla på vårt förråd av kryddor. Därtill skulle vi kolla upp vår onlinebokning med färjan Aelos Kenteros nu på måndag. Färjan som ska ta oss vidare till Katapola/Amorgos. Det förmenas vara vissa problem för Travel Agency att vår bokning finna, oaktat att beloppet för resan rredan dragits från vårt visakonto. Manager skulle kolla våra papper och per telefon återkomma i afton.

Ska fixa in lite nya bilder framöver.

Nu ligga bilderna inne under rubrik 20 Maj.

Hälsningar- de allra bästa

Arne och Hustru Birgitta

Riitta 2009-05-20 17:27

Sv: Snabbdagbok från Öarna
 
Fina bilder ni har tagit. Hoppas regnet håller sig borta från er även i fortsättningen:) Ha det så gott:)

Riittabye_bye


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT