Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Angående munskydd … (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44813)

sjöborren 2021-09-07 07:23

Angående munskydd …
 
Det slog mig plötsligt något jag vill berätta för er som är på väg till Grekland. Det var vid incheckningen SAS från Arlanda som tre, fyra, personer inte fick gå ombord på grund av att de hade munskydd av tyg - och det fanns inga andra att erbjuda. Tack och lov fanns det snälla medpassagerare som hade extra munskydd med sig. :)

Kalimera 2021-09-07 09:47

Sv: Angående munskydd …
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 441734)
Det slog mig plötsligt något jag vill berätta för er som är på väg till Grekland. Det var vid incheckningen SAS från Arlanda som tre, fyra, personer inte fick gå ombord på grund av att de hade munskydd av tyg - och det fanns inga andra att erbjuda. Tack och lov fanns det snälla medpassagerare som hade extra munskydd med sig.

Viken tur, inte kul att vara så nära resan och inte komma med.

Netwolf 2021-09-07 13:01

Sv: Angående munskydd …
 
Jo, det upplyste Apollo om extra noga att tyg inte accepterades. Tur det, då jag hade just tyg, men fick införskaffa tygfria istället.

/Netwolf

sjöborren 2021-09-07 14:58

Sv: Angående munskydd …
 
En annan sak. Inte en enda gång har vi visat våra pass …:rolleyes:

Mahava 2021-09-07 17:59

Sv: Angående munskydd …
 
Står väldigt tydligt på SAS hemsida, men tyvärr får man säga gör olika flygbolag på olika sätt, vet tex Austrian godkänner bara FFP2 tex

SaraH 2021-09-07 20:18

Sv: Angående munskydd …
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 441748)
En annan sak. Inte en enda gång har vi visat våra pass …:rolleyes:

Inte fått visa varken covidpass, PLF eller ens vanliga passet. Flög med SAS och där fanns personer med tygmunskydd.

Kalimera 2021-09-08 13:51

Sv: Angående munskydd …
 
Citat:

Ursprungligen postat av SaraH (Inlägg 441757)
Inte fått visa varken covidpass, PLF eller ens vanliga passet. Flög med SAS och där fanns personer med tygmunskydd.

Så märkligt att det är så olika. Varför behöva joxa med PLF när de inte ens vill se dem.

Thoper 2021-09-08 14:16

Sv: Angående munskydd …
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 441789)
Så märkligt att det är så olika. Varför behöva joxa med PLF när de inte ens vill se dem.

Poängen med PLF är ju att de enkelt skall hitta rätt på er om de behöver göra smittspårning. De kanske hittat någon som testades positiv i ert flyg. Det är ju först i den situationen man behöver det. Och det finns ju registrerat hos myndigheterna, så de får då lätt fram vilka som var med.
Enda anledningen att titta på PLF:en skulle vara att försäkra sig om att den är inskickade och därmed finns lagrad i en databas.

/Thoper


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT