Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Flygledarstrejk? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=28325)

Lissi 2011-09-29 00:42

Sv: Flygledarstrejk?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Assar (Inlägg 252962)

Flyget landade i tid på Kastrup, strjeken för flygledarna verkade ha avblåsts.
Vi lyckades på minuten komma med rätt tåg och jag kom till Kalmar kl 21, faktiskt mindre än 8 timmar sedan planet lyfte från Aten. Tom SJ skötte sig idag._B-anana

Kul att det löste sig.....I går var det strul hela vägen med SJ;)....men jag kom hem ändå om än lite försenat...

Hoppas att ni är lika nöjda med resan som jag är.

Admirala 2011-09-29 14:29

Sv: Flygledarstrejk?
 
Flygelederne i Hellas skal delta i 24-timers i generalstreik den 5. oktober, og den kan ikke erklæres ulovlig, melder livingingreece.gr. Museer, banker, off transpoirt forventes å omfattes av streiken.

Assar 2011-09-29 17:59

Sv: Flygledarstrejk?
 
Ja, Lizzie vi är nöjda med resan. Mykonos, Syros och Paros var verkligen tre skilda öar med helt olika atmosfär, natur och turism. En avslutning i Aten är alltid trevligt, trots oron för strejkerna.

Assar

araval 2011-09-30 08:27

Sv: Flygledarstrejk?
 
Min kära moder kommer på besök den 7:e, så jag hoppas innerligt att de inte förlänger flygledarstrejken från den 5:e, samt att någon form av transport från flygplatsen finns tillgänglig=< Turism är som bekant en av greklands(om inte den största) inkomst, men den kan de ju tyvärr glömma om de fortsätter med detta :(

pianilss 2011-09-30 17:55

Sv: Flygledarstrejk?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Admirala (Inlägg 252984)
Flygelederne i Hellas skal delta i 24-timers i generalstreik den 5. oktober, og den kan ikke erklæres ulovlig, melder livingingreece.gr. Museer, banker, off transpoirt forventes å omfattes av streiken.

Vad betyder detta??? Inga plan landar i Aten den 5 oktober eller? Nu blir jag orolig eftersom jag skall dit då!

Lissi 2011-09-30 18:54

Sv: Flygledarstrejk?
 
Strejkar flygledarna den 5 oktober så landar nog inga flyg....
Jag förstår precis Din oro eftersom det var aviserat strejk den 18 sept då jag skulle flyga...men den strejken blev aldrig av så vi håller tummarna!!!

Lissi

mouche 2011-09-30 19:12

Sv: Flygledarstrejk?
 
Denne blir det noe av!

Admirala 2011-10-01 12:24

Sv: Flygledarstrejk?
 
Citat:

Ursprungligen postat av mouche (Inlägg 253058)
Denne blir det noe av!

Ja, dessverre.
Årsaken er at streiken er vedtatt av ADEDY (paraplyorganisasjon for fagforeningene for greske tjenestemenn), og den har en sterk streikerett.
De flygelederstreikene som pleier å bli erklært ulovlige er de som flygelederne varsler uavhengig av ADEDY.

Nå er det sjelden noe som er 100 prosent sikkert i Hellas, men jeg hadde prøvd å booke om flybilletten allerede nå.

pianilss 2011-10-04 12:53

Sv: Flygledarstrejk?
 
jaha så var man ombokad till nästa dag och strejken åt upp en hel dag av min Weekend i Aten :mad:. Jättetråkigt!

Soleil 2011-10-04 18:54

Sv: Flygledarstrejk?
 
Generalstrejk i Grekland morgon, hela dagen.

Flyget kl. 07.15 till Rodos fr. Helsingfors avgår först på kvällen i morgon kl. 22.0
Strejken kommer säkert att fortsätta ...men vet hur länge.

Lissi 2011-10-04 19:31

Sv: Flygledarstrejk?
 
Så himla tråkigt för er som drabbas! Maktlös är man och förbannad blir man :mad:..men det hjälps ju inte.

Lissi


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT