Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   kjentmann på Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=310)

Nora 2005-03-20 22:32

kjentmann på Karpathos
 
Hei!

Som den nykomlingen jeg er, så har jeg forstått at Mikke er ganske lokalkjent på Karpathos? Også lurer jeg litt på hvordan det har seg. Ikke vanskelig å forstå kanskje, når man først har vært på Karpathos.. Men det er jo litt spesielt! Nei, nå ble jeg veeeldig nysgjerrig. :rolleyes:

Nora

karinafp 2005-03-20 22:41

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Nja...det kommer sig av att han åker dit två gånger om året, den lyckosten! Och stannar LÄNGE där varje gång! Och har gjort så under ett antal år. Nämn honom när du är där nere, får du se! ;) Alla vi har pratat med där nere vet vem Mikke är. :) Det var på grund av Mikkes rapporter från Karpathos som vi blev nyfikna på ön, så vi är mycket tacksamma! Annars hade vi nog aldrig kommit på tanken att resa dit. :D

Karin

Nora 2005-03-20 23:01

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Åååja, akkurat. Ja den som kunne tatt seg en tur dit et par ganger i året, og vært der 3-4-5 uker av gangen. Det hadde vært fantastisk. Kanskje man får det til en gang i fremtiden... Nå gleder vi oss bare så forferdelig til den årlige turen vår, vi reiser 12.juni. Det skal bli så herlig. Problemet er bare at savnet begynner å melde seg med en gang man setter sine ben på norsk jord igjen. Men men, det er jo godt å ha noe å glede seg til også!

Elisabet 2005-03-21 09:22

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Nora
Ikke vanskelig å forstå kanskje, når man først har vært på Karpathos.. Men det er jo litt spesielt!

Ikke vanskelig å forstå når man først har trafft Mikke :)

Mikke 2005-03-21 23:30

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Hej!
Har man återkommit till öa ca 15-20 ggr så blir man (ö)känd......:) Går man sen runt å surrar med folk med en blå fiol på axeln samt snickarbraller me tumstock så ere kört......
Så ee ba....
Mikke
(KfK)

Mikke 2005-03-30 23:11

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Hej!
Nu börjar det dra ihop sej och resfebern börjar stiga...:).......Vykorten är tryckta och finns i en kartong i hallen. Det ska bli intressant att packa dom tillsammans med 20 t-shirts till Pelagos....det blir väl plats över för två strumpor å en kalling samt snus....
Enligt min notoriskt opålitliga badrumsvåg så väger korten ca 12 kilo.....Men det är nog snarare 15-16, för när jag väger mig själv på nån annan våg så är jag minst 4 kg tyngre....:( Ca 4000 stycken, så jag tror jag sparar några att glo på om några år....
Sen ska det bli intressant att se om digitalkameran kommer att lägga av efter en dag på Karp som den gjorde sist.....
Projekten på Karp är bl.a att gjuta ett golv samt fixa till dörr & karm på ett rum på baksidan av Pelagos.Sen ska det upp en skylt vid Garden Villa, men den är redan klar och ligger och väntar.Vidare ska det nog oljas lite här och där.Nu ska det bli trevligt att få komma tillbaka till öa !!!:)
Mvh,
Mikke
(24 dar kvar)

Ruby 2005-03-31 11:24

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Nu börjar det dra ihop sej och resfebern börjar stiga...:).......Vykorten är tryckta och finns i en kartong i hallen. Det ska bli intressant att packa dom tillsammans med 20 t-shirts till Pelagos....det blir väl plats över för två strumpor å en kalling samt snus....
Enligt min notoriskt opålitliga badrumsvåg så väger korten ca 12 kilo.....Men det är nog snarare 15-16, för när jag väger mig själv på nån annan våg så är jag minst 4 kg tyngre....:( Ca 4000 stycken, så jag tror jag sparar några att glo på om några år....

Vad är det för vykort du pratar om? :confused: :)

Ruby

karinafp 2005-03-31 11:28

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Hmmm.... Erika undrar fortfarande hur det blir med servetterna! ;) Det finns ju fler än hon som samlar på servetter från olika restauranger, och det är en stor brist att Pelagos inte har några egendesignade (Mikkedesignade?) dylika. :p

Karin

Elisabet 2005-03-31 11:44

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp
Hmmm.... Erika undrar fortfarande hur det blir med servetterna! ;)
...och det är en stor brist att Pelagos inte har några egendesignade (Mikkedesignade?) dylika. :p

Och DUKARNA :)

För du har väl inte bara tänkt sova på standen den här gången Mikke??? ;) ;) ;)

Mikke 2005-03-31 20:49

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Hej!
Jo, Ruby, det är så att jag har ritat/kluddat till ca 8 olika vykort åt grekerna under åren.D.v.s jag ritar av det önskade objektet, t.ex ett hus, etc på plats och tar med originalet till KD Univ, där jag låter trycka en massa kort i vykortsstorlek.Dessa bär jag med mig tebax till ön och den som beställt. Det första kortet var MotoCarpathos och sen har det blivit Pelagos,Zephyros,Mouraio,Selini och nu Mimis å Connie´s guldaffär.Nåra har tryckts om under åren.
Sen( Erika..:) ska det tryckas t-shirt till Pelagos med nån sorts logo på.......och om nu detta funkar och blir ok, så är min idé att fixa en gummistämpel (till sep?) som sen kan användas att stämpla dukarna och servietterna med, kanske.....
Det där med stämpel har sina fördelar, då man stämplar till det efter behov, och inte behöver beställa x antal dukar/servietter för y pengar, etc......Det funkar bra, t.ex på Selini, där Zoe stämplar sina pyttesmå (11x7mm) etiketter/prislappar allteftersom det säljs.....
Jaha, nu har ni fått en inblick i lite av mina små projekt......hoppas att det förklarade lite...??
Jag har förresten varit iväg till Peter Printmaster iväll och kollat in de t-shirt jag beställt.....såg bra ut men det blir trångt i ryggan...;)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Ruby 2005-03-31 21:48

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Jo, Ruby, det är så att jag har ritat/kluddat till ca 8 olika vykort åt grekerna under åren.D.v.s jag ritar av det önskade objektet, t.ex ett hus, etc på plats och tar med originalet till KD Univ, där jag låter trycka en massa kort i vykortsstorlek.Dessa bär jag med mig tebax till ön och den som beställt. Det första kortet var MotoCarpathos och sen har det blivit Pelagos,Zephyros,Mouraio,Selini och nu Mimis å Connie´s guldaffär.Nåra har tryckts om under åren.

Tack Mikke för förtydligandet! :) Har du några inscannade exemplar som du kan skicka över till mig? :rolleyes:

Ruby - nyfiken

Mikke 2005-03-31 22:11

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Nja........;) Grejjen e ju att man ska hemtarom på Karpathos ,ju.....å så jämrans tjusiga erom inte att man skannat dom......fast de borde man kanske, vem vet, en dag erom historia....:)
Mvh,
Mikke
KfK)

Elisabet 2005-03-31 22:46

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ruby
Har du några inscannade exemplar som du kan skicka över till mig?

Hemligt Tips: be honom skicka dem med posten ;)
(Du kan ju skicka honom ett frankerat brev med din adress, enligt frö-principen)

Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
...å så jämrans tjusiga erom inte

Falsk blygsamhet!! De är jättefina!! :)

Ingrid 2005-03-31 22:57

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Ja her er jeg 100% enig med Elisabet, kortene til Mikke er kjempefine, og mye mer personlige enn slike vanlige ferdigtrykte som "alle" har. Vi fikk selv noen ex. av ham på Karpathos i september. Og de skal beholdes. :)

Ruby 2005-03-31 23:09

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet
Hemligt Tips: be honom skicka dem med posten ;)
(Du kan ju skicka honom ett frankerat brev med din adress, enligt frö-principen)

Jag har faktiskt redan tänkt på det... :) ;) Alternativet är väl att åka till Karpathos och det lär dröja åtminstone några år. :(

Ruby

Calle 2005-03-31 23:21

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ingrid
Ja her er jeg 100% enig med Elisabet, kortene til Mikke er kjempefine, og mye mer personlige enn slike vanlige ferdigtrykte som "alle" har. Vi fikk selv noen ex. av ham på Karpathos i september. Og de skal beholdes. :)

Hej Mikke och alla andra!
Jag och Git fick förra året ett av Mikkes hemmasnickrade vykort (kanon-läckert!) ner hit till Rethymno, som Mikke hade skickat från Sverige. Det extra roliga var att det var frankerat med grekiskt porto (frimärken) från Sverige, men det kom fram utan problem!!

Calle och Git!

Mikke 2005-04-01 00:00

Sv: kjentmann på Karpathos
 
..Ähum......takkar, takkar....:) för era vänliga ord.De stärker mig i mitt eventuellt fortsatta ritande.......Nu har väl kartan bakpå korten över Pigadia på sättåvis gjort själva vykortsidén svårare, men så villeromhareju....;) Vi får väl se om det blir fler kortförfrågningar när jag kommer ner....Three Star Deli och Arkhontiko har varit på tapeten.....
Å visst kan jag skicka iväg kort, nu när jag har en hel kartong i hallen.....för inte kommer Mimis eller Andreas att räkna dom....fast det får som nån föreslog gå efter frö-principen, d.v.s frankerat och adresserat brev, ok??
Mvh,
Mikke
(KfK)

Ruby 2005-04-01 00:03

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
Å visst kan jag väl skicka iväg några kort, nu när jag har en hel kartong i hallen.....för inte kommer Mimis eller Andreas att räkna dom....fast det får som nån föreslog gå efter frö-principen, d.v.s frankerat och adresserat brev, ok??

Det låter mycket bra! :) :rolleyes:

Ruby

Mikke 2005-04-01 00:15

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Hehe......va snabb du är , Ruby! Du får bestämma vilken färg du vill ha.....korten finns(nästan) i regnbågens alla färger.....;)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Ruby 2005-04-01 00:18

Sv: kjentmann på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
Hehe......va snabb du är , Ruby! Du får bestämma vilken färg du vill ha.....korten finns(nästan) i regnbågens alla färger.....;)

Då vill jag helst ha turkos eller någon närliggande blå färg. :) ;)

Ruby


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT