Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hemelektronik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Grekiska bokstäver på Kalimera! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1926)

Riitta 2005-09-08 18:47

Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Hur gör ni när ni skriver på Grekiska på forumet!Jag vill också kunna hitta domsnyft_drop

Barnbarnet har lärt mig hur man hittar bokstäverna när man skriver e-post, men jag vill skriva en hälsning till DIMITRIS, så han slipper lära sig finska också:D

Riitta

karinafp 2005-09-08 18:59

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Hur gör du när du skriver e-mail då, eftersom det inte funkar i forumet? Jag har en liten blå knapp nere till höger på skärmen. Just nu står det SV där, men om jag klickar på den kan jag byta alfabet antingen till EN (engelska) eller till EL (grekiska).

Karin

Riitta 2005-09-08 19:12

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
När jag skriver e-meil så trycker jag där det finns massa olika slags text och där står det på ett ställe "symbol" och där finns dom grekiska bokstäverna:)
Nu tryckte jag på den lilla blåa med SV på. Hände ingenting:(

Riitta

Zanét 2005-09-08 19:26

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta
När jag skriver e-meil så trycker jag där det finns massa olika slags text och där står det på ett ställe "symbol" och där finns dom grekiska bokstäverna:)
Nu tryckte jag på den lilla blåa med SV på. Hände ingenting:( Riitta

Om du högerklickar på den där lilla blåa och sedan väljer "egenskaper" får du upp en inforuta och där kan du klicka på "lägg till" och sedan välja de språk du vill kunna skriva med. När du valt klickar du på "verkställ" och därefter OK och så är saken klar.

När du sedan vill skriva grekiska vänsterklickar du på den lilla blåa och väljer vilket språk du vill skriva med just då.

//Zanét bye_bye

ciakoohler 2005-09-08 20:43

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Τορα καταλαβενο

Ruby 2005-09-08 21:04

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Zanét
Om du högerklickar på den där lilla blåa och sedan väljer "egenskaper" får du upp en inforuta och där kan du klicka på "lägg till" och sedan välja de språk du vill kunna skriva med. När du valt klickar du på "verkställ" och därefter OK och så är saken klar.

När du sedan vill skriva grekiska vänsterklickar du på den lilla blåa och väljer vilket språk du vill skriva med just då.

//Zanét bye_bye

Åh, vad bra! Tack Zanét! :) (Fast jag vågar mig inte på att skriva något ännu...)

Ruby

NewAnn 2005-09-08 21:17

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Kalhispera har en tillfällig lösning jag skrev med "symbol" i word och kopierade och klistrade sedan i ordet i rutan få se om detta fungerar. Fast jag skulle också vilja kunna skriva direkt jag ser inte att jag har någon "lilla blå" som jag kan trycka på...Mvh Ann

Janérik 2005-09-08 21:25

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av NewAnn
Kalhispera har en tillfällig lösning jag skrev med "symbol" i word och kopierade och klistrade sedan i ordet i rutan få se om detta fungerar. Fast jag skulle också vilja kunna skriva direkt jag ser inte att jag har någon "lilla blå" som jag kan trycka på...Mvh Ann

Jag antar att du har Win XP.
Högerklicka i Aktivitetsfältet (längst ner på skärmen), i menyn väljer du sedan "Verktygsfält" och i den undermenyn väljer du sedan "Språkfältet" så ska det komma fram.

Mvh Janérik

NewAnn 2005-09-08 21:26

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Νθ ηιτταδε ξαγ δετ λιλλα βλ[....Νu gick det nu kan jag också växla mellan Grekiska och Svenska när jag nu hittade det "lilla blå" tackar för tipset...Mvh Ann

Elisabet 2005-09-08 21:26

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av NewAnn
jag ser inte att jag har någon "lilla blå" som jag kan trycka på

Då har du antaglien inte aktiverat språkfältet. Det gör du genom att högerklicka i aktivitetsfältet, föra markören till Verktygsfält och välja Språkfältet. Då kommer den blå rutan fram - fast den behöver inte vara blå eftersom man kan välja andra färginställningar. Min är smutsgul :)


Editerat:
Det var väldigt vad ni var snabba bye_bye

Janérik 2005-09-08 21:33

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet
Editerat:
Det var väldigt vad ni var snabba bye_bye

Underligt att du har hunnit få ihop 800 inlägg med den farten :eek:

Mvh Janérik

Riitta 2005-09-08 21:58

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Zanét
Om du högerklickar på den där lilla blåa och sedan väljer "egenskaper" får du upp en inforuta och där kan du klicka på "lägg till" och sedan välja de språk du vill kunna skriva med. När du valt klickar du på "verkställ" och därefter OK och så är saken klar.

När du sedan vill skriva grekiska vänsterklickar du på den lilla blåa och väljer vilket språk du vill skriva med just då.

//Zanét bye_bye

Har kommit fram till "egenskaper" men där finns inget "lägg till" och klicka på:mad:
Jag går och hänger migsnyft_drop snyft_drop
Hör ända hit hur alla suckar djupt:o

Riitta

Zanét 2005-09-08 22:04

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta
Har kommit fram till "egenskaper" men där finns inget "lägg till" och klicka på:mad:
Jag går och hänger migsnyft_drop snyft_drop
Hör ända hit hur alla suckar djupt:o

Riitta

Under fliken "Inmatningsspråk" ska du hitta "lägg till" :)

Försök igen! Tror att det är du som suckar mest Ang_elx

//Zanét bye_bye

Ruby 2005-09-08 22:08

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Zanét
Under fliken "Inmatningsspråk" ska du hitta "lägg till" :)

Försök igen! Tror att det är du som suckar mest Ang_elx

//Zanét bye_bye

När jag högerklickar på den lilla blåa rutan som det står "SV" på väljer jag "Inställningar..." och därefter kan jag välja "Lägg till...". Det står alltså inte "Egenskaper" i min dator - men det fungerar ändå! :rolleyes:

Ruby

Zanét 2005-09-08 22:26

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ruby
När jag högerklickar på den lilla blåa rutan som det står "SV" på väljer jag "Inställningar..." och därefter kan jag välja "Lägg till...". Det står alltså inte "Egenskaper" i min dator - men det fungerar ändå! :rolleyes:

Ruby

Vi sitter nog med olika Win-system. Har du WinXP är det säkert så - jag tröskar fortfarande med Win2000 :rolleyes:

//Zanét bye_bye

Elisabet 2005-09-08 23:32

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Janérik
Underligt att du har hunnit få ihop 800 inlägg med den farten :eek:

Jag har fått en dubbel räknare eftersom jag skriver så sakta :cool:

Zanét 2005-09-08 23:38

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet
Jag har fått en dubbel räknare eftersom jag skriver så sakta :cool:

flabb_flab flabb_flab flabb_flab

//Zanét

Riitta 2005-09-09 17:31

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Ειμαι εδω τοραklapp_klap στα Ελλινικαbye_bye

Ριιτταflabb_flab

yvonne 2005-09-09 18:04

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta
Ειμαι εδω τοραklapp_klap στα Ελλινικαbye_bye

Ριιτταflabb_flab


Μπράβο!

Υβόννε

karinafp 2005-09-10 12:30

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!
 
När nu Riittas dilemma är fixat, hoppas jag att någon kan hjälpa mig med MITT problem. I tidernas begynnelse lade jag in ett kortkommando för att snabbt kunna växla till det grekiska alfabetet. Men tror någon att jag kommer ihåg vilket kommando jag valde? :confused: Nå, det kan jag i och för sig leva utan, men problemet är att jag då och då råkar snubbla med fingrarna och komma åt detta kortkommando, vilket det nu är. Och då kan jag inte skriva med svenska bokstäver igen förrän jag har startat om datorn, vilket är LITE omständligt... :rolleyes:

Vart ska jag gå för att leta efter detta förb-de kortkommando, så jag kan ta bort det? Har inte en susning om hur jag bar mig åt för att lägga dit det...

Karin
som inte ALLTID vill skriva på grekiska...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT